Cumhuriyetin 100. yılını gurur yılına dönüştüren kadın sporcular ve çok daha fazlası Marketing Türkiye Ekim sayısında…
Kim ne derse desin Cumhuriyetin 100. yılına en çok kadın sporcularımızın başarıları yakıştı. Bir yıla sığmasının mümkün olmayacağını düşüneceğimiz kadar çok başarıyla Cumhuriyetin 100. yılını kelimenin tam anlamıyla gurur yılına dönüştüren kadın sporcularımızın başarıları Marketing Türkiye’nin Ekim sayısının sayfalarında yer buldu. “Gizli müşteri”nin gör dediklerinden “İndirim avcısının seyir defteri”ne, Hopi’nin devrim hareketinden müşteri deneyiminin yeni trendlerine dek dolu dolu içeriğiyle Marketing Türkiye Ekim sayısı yayınlandı!
Pazarlama evreninin dört bir yanından nabzını tutan araştırmalar, söyleşiler, bugünün ruhunu yakalayan ve pazarlama evrenin tüm paydaşlarına gelecek öngörüleri sunan dosyalar yeni sayıda sizleri bekliyor…
Marketing Türkiye’nin yeni sayısına D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Türk Telekom e-Dergi uygulaması aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar…
Ali Saydam yazdı: İlginçlik çok şeydir, ancak “her şey” değildir
Bizim sitede uzun uzun yer vermişler: “Gerilla pazarlama CGI ile dijitale taşındı: İşte en iyi CGI reklamları…” Çok çarpıcı örnekler… Mutlaka izlenmeli. Böyle zekice bir numara yakaladın mı; gerisi kolay, diye düşünebilir insan. Oysa bizce işin aslı hiç de öyle değil.
Deneyimle büyüyenler XCO sahnesinde!
Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı deneyim tasarımı zirvesi için hazırlıklar tamamlandı. Marketing Türkiye ve Deloitte Türkiye iş birliğiyle bu yıl dokuzuncusu gerçekleştirilecek olan “XCO Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi” deneyimde mükemmelliği hedefleyenleri bir araya getirecek. “Grow with XV” ana temasıyla gerçekleştirilecek zirvede katılımcılar büyüme odaklı deneyim stratejilerini keşfedecek… Kasım ayında Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleştirilecek zirvenin sonunda ise ALFA Awards Ödül Töreni ile “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.
Cenk Gümüşcüoğlu yazdı: Atmadığım Tweetler #2: Katma Değer
Geçen ay bu köşede yayınlanan, konkurlarla ilgili yazım için oldukça destekleyici yorumlar aldım. Konkur süreçleri gibi halının altına süpürülmeye devam eden benzer konuları açık sözlü bir şekilde ifade etmem yönünde cesaretlendirici şekilde konuşanlar oldu. Anlıyorum ki sektörün genelinde, biraz da kitabın ortasından konuşmaya ihtiyaç varmış. Haddim olduğunu düşündüğüm kadarıyla “Atmadığım Tweetler”i buradan atmaya devam edeceğim.
“Gizli Müşterinin” gör dediği!
Devasa pazarlama bütçeleri, iyi bir deneyim tasarlamak için sarf edilen efor ve marka itibarı için ortaya konan onca emek… Hepsi tüketiciyle markanın etkileşime geçtiği kritik “an” için. Ancak yapılan tek bir hata tüm bu yatırımları boşa çıkarabiliyor. Bu noktada gizli müşteri uygulamaları o mükemmellik anını etkili kılmanın yollarını ortaya koyarken hasarlı alanlara da işaret ediyor.
Xsights’ın Marketing Türkiye için yaptığı “Gizli Müşteri Analizi” müşteriye en mükemmel deneyimi yaşatmak isteyen markalar için önemli içgörüler sunuyor…
Alışverişte devrim için önce veri, önce teknoloji önce bi Hopi
Merhaba! Ben bir yapay zekayım. Dönüşen, dönüşürken de merkezine hayatı alan, eğlendiren, kazandıran ve değer yaratan Hopi’nin röportajını ben gerçekleştiriyorum. Bir sadakat kart programı olarak başlayan yolculuğuna, bugün pazarlama, finans ve reklam teknolojilerini bir araya getiren, sektörünün ilk ve tek “müşteri teknolojileri” şirketi olarak nasıl devam ettiklerini inceledim. Öyle sorular sordum ki, bana “Önce Bi Hopi” dedirtebilecekler mi, işte tam da onu merak ettim. Sorularımı Hopi CEO’su Yalın Özcan ve Hopi Ürün Yönetimi, Pazarlama ve CRM’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gül Sağır Aydın yanıtladı. İşte perakendenin yeni dijital icadının hikayesi…
İndirim avcısının seyir defteri…
Ekonomi bağımsız tek bir sohbet etmenin mümkün olmadığı bugünlerde neredeyse hepimiz refleksleri güçlenmiş birer indirim avcısına dönüşmüş durumdayız. Peki, indirim avcıları olarak kampanyaları nereden takip ediyoruz? En çok hangi kategorilerde indirim yapılmasını bekliyor, hangi kategorilerde indirimsiz alışveriş yapmayı dahi düşünmüyoruz? Dahası indirimine en çok güvendiğimiz markalar hangileri? Tüm bu soruların yanıtları ve daha fazlası Marketing Türkiye adına Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “İndirim Avcıları” araştırmasında.
Müşteri deneyiminin yeni trendleri
Son dönemde yapılan pek çok araştırma zorlu ekonomik ortamın tüketicideki marka sadakatini azalttığını, yeni marka deneme iştahını ise artırdığını gösteriyor… Büyüme hedeflerinin önüne koca bir bariyer koyan bu ortam “deneyimi” müşteriyi elde tutmanın, yeni müşteri kazanmanın ve nihayetinde de “büyümenin” anahtarına dönüştürüyor. Peki, güncel CX stratejileri neler? Üretken yapay zeka ile en iyi CX deneyimi nasıl tasarlanır? Büyümeyi destekleyen CX stratejileri hangileri? Deneyim tasarımı alanındaki profesyonellerin tavsiyeleri neler?
Kadınlar için en iyi iş yerleri belli oldu
Great Place To Work®️’ün kadın çalışanlar için en iyi iş yerlerine işaret eden Best Workplaces for Women™️ Listesi açıklandı.. 18 binin üzerinde çalışanın geri bildirimlerinin değerlendirildiği listede 5 farklı kategoride 40 şirket yer aldı…
DNA’sında “Cumhuriyet” olan markalar…
Marketing Türkiye’nin Aksoy Araştırma iş birliği ve Deloitte Türkiye uzmanlığıyla Cumhuriyetin 100. yılını iş dünyasının tüm kurum ve kuruluşlarıyla birlikte kutlamayı amaçlayarak başlattığı “Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar” araştırması tamamlandı. 100. yaşına ulaşan cumhuriyetimizin kuruluş değerlerinin günümüz Türkiye’sinde bulduğu karşılığın tespit edilmesi ve kavramların geçmişten bugüne hizalanması için tasarlanan endekste öne çıkan markalar 6 Ekim’de Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirilecek olan “Cumhuriyet Balosu”nda açıklanacak. Gecede iş dünyası Cumhuriyetin 100. yılını kutlamak için bir araya gelirken metaverse’te tasarlanan “Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar Sonsuzluk Müzesi”nin de açılışı yapılacak…
Cumhuriyetin 100. yılını gurur yılına dönüştüren kadın sporcular!
Cumhuriyetin 100. yılında, bir yıla sığmasının mümkün olmayacağını düşüneceğimiz kadar çok başarıyla gururlandırdı kadın sporcularımız bizleri. Voleyboldan basketbola, su sporlarından boksa, atletizmden buz patenine kadar pek çok spor branşına global çapta damga vururken bu özel yılı en güzel onlar onurlandırdı… Sporcularımızın her birinin dilinde de başarılarının ardından cumhuriyete bir teşekkür vardı. Türk sporunda yükselen kadın başarısını mercek altına alırken, sporun mutfağındaki duayen isimlerden de bu başarının ardındaki sırları ve sporun önemli paydaşlarından biri olan pazarlama evreninin öne çıkan markalarını dinledik.
Markalar Cumhuriyetin 100. yılında neler yapacak?
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı her yıl ülkemizde heyecanla kutlanıyor olsa da bu yıl başka… Takvimlerin 1 Ocak 2023’ü gösterdiği günden bu yana Cumhuriyetin 100. yıl coşkusu sokaklardan evlere, ekranlardan milli zaferlere dek her yere yansımaya başlamıştı… Peki marka evreni bu coşkuya nasıl dahil oluyor? Hangi markalar Cumhuriyetimizin 100. yılını hangi projelerle kutluyor?
Sağlığın koruyucuları
Araştırmalar gösteriyor ki toplumumuz “iyi olma halini” en çok sağlıklı olmakla özdeşleştiriyor. Özellikle pandemi döneminde artan sağlıklı yaşam hassasiyeti bugün halen benzer bir seviyede kendisini gösteriyor. Bireysel olarak alabileceğimiz önlemlerin yetersiz kalabildiği durumlarda ise “Sağlığın Koruyucuları” sorumluluk alarak elini taşın altına koyuyor. Özellikle toplumsal farkındalık düzeyinde önemli başarılara imza atan “Sağlığın Koruyucuları”nı ve değer yaratan projelerini Piyar Communication Ajans Başkanı Tuba Okutulmuş Gürgen’in liderliğinde mercek altına aldık…
Çorap markaları için bu kış soğuk geçebilir!
Mevsim normallerinin üzerindeki sıcaklıklarla bunaldığımız bir yazı ardımızda bırakıp sonbaharı kucaklarken gardıroplar birbirinden şık çorap kombinleri için hazırlanmaya başladı… Kışın şık bir davete giderken elbisenin altına giyilen ince siyah bir çorabın, neşeli bir kombine eşlik edecek renkli bir parçanın rahatlığını ve tamamlayıcılığını kim inkar edebilir ki! Zira sokaktan ve Instagram paylaşımlarından rahatlıkla okunan bu gerçeği Marketing Türkiye adına Xsights’ın gerçekleştirdiği “Çorap Tercihleri Araştırması” da doğruluyor. Çorap sektöründeki satın alma alışkanlıklarına ışık tutan araştırma markalara da derin içgörüler sunuyor…
Rafın şampiyonu hangi cips markası?
Marketing Türkiye için Tasarist tarafından gerçeklestirilen “Rafın Sampiyonları” arastırmasında, 4 farklı cips markasının ambalaj tasarım performansı analiz edildi. Tasarist tarafından gelistirilen ve yapay zeka destegiyle saniyeler içinde ambalajların tasarımını test eden “5’li Raf Etkisi” yönteminin kullanıldıgı çalısma, cips kategorisinde yer alan markaların performansını gözler önüne seriyor…
“Uyanış Hareketi” başlıyor…
Fütüristler Derneği ve Marketing Türkiye iş birliğiyle tasarlanan Gelecek Günü’nün 11’incisi bu yıl “Uyanış Hareketi” ana temasıyla gerçekleştirilecek. 17 Kasım’da Hilton İstanbul Bomonti Hotel&Conference Center’da gerçekleşecek etkinlikte “Ekosistem”, “Şehir” ve “Karbon Nötr”den oluşan üç ana bölümde “Uyanış Hareketi”nin son durumu, aciliyeti ve ciddiyetiyle ilgili son gelişmeler paylaşılacak… Daha iyi bir dünya için hayata geçirilen başarılı projeleri de sahnesine taşıyacak olan Gelecek Günü’nde sürdürülebilirlik alanındaki en son gelişmeler anlatılacak.
Kombiden beklenti büyük!
Marketing Türkiye için DORinsight Napolyon tarafından gerçekleştirilen “Kombi Tercihleri” araştırması beklenenden daha soğuk bir kışın yaklaştığına işaret ediyor.
Zira araştırmaya göre yüzde 67’lik bir kitle ekonomik kaygılar sebebiyle bu kış kombileri kısacak. Peki, tüketicinin favori kombi markaları hangileri? Yaş, cinsiyet ve sosyo-ekonomik statüye göre kombi tercihleri nasıl değişiyor?