Wired’ın AdBlock deneyi
Son dönemde web yayıncılarının üzerinde en çok konuştukları ve tartıştıkları konular arasında AdBlock var. Kullanıcılar sitelerdeki banner reklamlardan rahatsız oldukları için reklam bloklama yazılımları kullanmaya başladılar. Hatta bu konu özellikle internet reklamcılığı sayesinde ayakta duran Google ve Facebook’a da çokca sorulur hale geldi.
Etkili teknoloji dergilerinden Wired son üç aydır bu konuda bir denemede bulunuyor. Siteye reklam bloklama uygulamaları ile giren okuyucularına kendilerini beyaz listeye alıp, reklamları bloklamama ile 1 dolara siteye üye olma arasında tercih sunuyor.
Yapılan deneyin sonunda Wired Ürün ve İşgeliştirme Bölüm Başkanı Mark McClusky “Beklentilerin üzerinde geri dönüş aldıklarını, beklentilerinin üzerinde beyaz listeye alınma olduğunu ancak abonelik isteyenlerinde planladıklarından fazla olduğunu” söyledi.
Deneme sayesinde okuyucu ile kurulan iletişimde “Harika fikirler edinildiğini” belirten, McClusky gelen sorular üzerine “denemelerinin devam edeceğini, okuyucularına farklı önerilede bulunmak için projeler ürettiklerini” belirtti. McClusky yeni fırsatların ne olcağı konusunda detay vermemeyi tercih etti.