Z kuşağı mobil ticareti yeniden dizayn ediyor
Mobil satışlar tüm dünyada hızla büyümeye devam ederken, mobil ticaretin (m-ticaret) ABD’deki e-ticaret sektörüne damga vurması bekleniyor. Adjust, bu yılki alışverişlerin yüzde 43’ünü m-ticaretin oluşturduğunu ve bu oranın 2027 yılına kadar yaklaşık yüzde 50’ye yükseleceğini öngörüyor. Şirketin gelecek projeksiyonu bununla da sınırlı değil… Yeni dijital alışverişlerin neredeyse tamamının Z kuşağı tarafından yapılmasının beklendiğini ifade eden Adjust raporuna göre, bu nesildeki tüketicilerin sayısı 2023’te 45,5 milyon iken, 2027’de 61,1 milyona çıkacak ve burada connected TV’nin (CTV) rolü büyük olacak… Gelin mobil pazarlama analitiği platformu Adjust’ın verilerine ve gelecek öngörülerine daha yakından bakalım.
Z kuşağı, streaming servislerinin ve dijital cihazların çok yaygın olduğu bir dünyada büyüdü. Geleneksel TV servislerini kullanmayan bu nesil, CTV’nin yükselişindeki itici güç haline geldi. Zira Z kuşağının yüzde 62’si, ilgilendikleri içerikleri geleneksel TV yerine CTV platformlarında izlemeyi tercih ediyor.
Reklamverenler bu durumun farkında ve Z kuşağının ilgisini etkili bir şekilde çekmenin farklı yollarını bulmak için yeni, yaratıcı yollar deniyor, influencer pazarlamasından yararlanıyor ve gerçek zamanlı reklam optimizasyonu yapıyor…
Z kuşağı özgünlük ve kişiselleştirme istiyor
CTV’nin reklamcılık alanınındaki büyümede önemli bir rol oynamaya devam etmesi bekleniyor. Z kuşağı iş gücüne gün geçtikçe daha fazla katıldıkça ve harcama gücü arttıkça, tüketici trendleri üzerindeki etkisi de artacak. Reklamverenler stratejilerini bu kuşağın sürekli değişen tercihlerine ve beklentilerine göre uyarlamak zorunda kalacak ve CTV, bunda çok önemli bir yere sahip olacak.
Rapora göre Z kuşağı, özgünlüğe ve kişiselleştirilmiş içeriklere oldukça önem veriyor ve CTV, bu noktada reklam hedeflemesinin doğruluğunu artıracak yeteneklere sahip olmasıyla öne çıkıyor. Reklamverenler, hedef kitlelerine özel ve ilgi çekici reklamlar sunmak için CTV’den yararlanarak etkileşim ve dönüşüm oranlarını yükseltiyor.
Z kuşağının anlık tepki vermeye ve etkileşime yatkınlığı, gördükleri reklamlarla aktif olarak etkileşime girmelerini sağlıyor ve bu nedenle CTV’yi etkileşim açısından uygun bir platform olarak görüyorlar.
Reklamverenler için daha esnek bir dönem başladı
CTV ayrıca, reklam kampanyalarını daha iyi performans gösterecek şekilde optimize etmek için kullanılabilecek gelişmiş ölçümleme araçları ve gerçek zamanlı veriler de sağlıyor. Bu veri odaklı yaklaşımla reklamverenler birçok farklı cihazda ve platformda funnel’ın tamamını kaplayacak stratejiler oluşturabiliyorlar ve Z kuşağının özgün ve kişisel reklam beklentisine cevap verebiliyor.
Z kuşağının CTV’ye olan ilgisi, reklamcılık sektörünü derinden değiştiriyor. Reklamverenler, bu neslin beklentileriyle uyumlu, kişiselleştirilmiş ve özgün deneyimler sunmak için CTV’nin sunduğu fırsatlardan yararlanıyor.