Mobil uygulama stratejilerinin başarısı “stratosferi aşmış” 7 marka
Mobil uygulamalarda ustalaşmak çokça alın teri gerektirse de doğru yapıldığında müşterilerinizin markanızla her daim iletişim halinde olmasını sağlayıp değerinizi arttırırken müşterilerinizin hayatlarına da daha yoğun bir şekilde entegre olmanıza neden olur. Mobil uygulama stratejinizi planlarken dünyanın en büyük markalarının işlerinden referans almak, onların sırlarını öğrenmeye çalışmak akılcı bir adım. Uygulamanız Snapchat ya da Uber’ın etkisine ya da muazzam tüketimine ulaşmasa bile bu devler uygulamanızla müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılarken hem interaktif hem de sezgisel bir yol izlemeniz için yardımcı olabilir.
Biz de çalışmalarınızdan yararlanabileceğiniz 7 markayı sizler için sıraladık:
- Wishbone
Wishbone aklınıza gelebilecek her şeyi karşılaştırmanızı sağlayan bir mobil uygulama. Örneğin “Taylor Swift’in malikanesi mi daha büyük yoksa Kylie Jenner’ınki mi?” gibi karşılaştırmalar dahi yapılabiliyor. Karşılaştırmalar kışkırtıcı olsalar da uygulama kullanıcılarını ve kullanıcılarının arkadaşlarını günde iki kez çeşitli oylamalara davet ettiği için viral oldu. Bu strateji de hiç bitmeyen bir kullanıcı akışı yaratıyor.
- United Airlines
Anında uçuş durumlarını, online check-in işlemlerini ve bilet alımı yapmanızı sağlayan bu uygulama var olan uygulamalarını geliştirmek isteyen şirketler için bir hazine niteliğinde. Yalın tasarımı, kolay kullanımı ve müşteri servisi ile United Airlines mobil uygulaması listemizde ikinci sırayı alıyor.
- Kim Kardashian: Hollywood
Evet, doğru okudunuz. Kim Kardashian: Hollywood televizyon yıldızının hayatına daha yakın bir yerden göz atmanızı sağlarken aynı zamanda esprili sunumuyla da akıllarda kalıyor. Uygulamanın kısa sürede bu viral etkiyi yaratmasının nedeni Kardashian’ın kendi sosyal medya hesaplarından hayranlarıyla dolaysız iletişim kurmasından kaynaklanıyor. Markalar bu konsepti kanallar arası iletişimle birçok noktadan müşterilerine ulaştırıp vermek istedikleri mesajın duyulduğundan emin olabilirler.
- QuickenLoans’tan Rocket Mortgages
QuickenLoans ürün çözümlerini barındırdığı gayet etkili bir mobil uygulama tasarladı. Ürün ve ürünün kargosu için kullanılan platform da bir ahenk içerisinde. Markalar bu stratejiyi kendilerine mobilde ideal bir kullanıcı deneyimi (UX design) tasarlamak üzere gözden geçirmeliler. Öyle ki bu örneğimizin başarısı müşterinin ve mobilin deneyim ihtiyaçlarını aynı anda karşılamaktan geçiyor.
- Snapchat
Snapchat’in en başarılı uygulamalardan biri olmasının nedeni her daim kendini yenilemesi ve yeni özellikler eklemesi. Bir şirket bu başarıyı trendler ile uyumlu bir şekilde kendilerini yenilerken müşteri ilgisini tepede tutarak sağlayabilir.
- Nike + Running App
Nike + Running App kullanıcılarına bir şey satmaya çalışmıyor… Bunun yerine bu uygulama koşucuların planlama, ölçüm ve rutinlerini takip etmelerini sağlayan bir fitness asistanı. Bu uygulamanın bu kadar başarılı hale gelmesinin nedeni değer sağlaması. Eğer bir şirket başarıya ulaşmak istiyorsa, platform ve konu ne olursa olsun, müşterilerine değer sağlamalı ve vermeli, marka sürecini düşünmemeliler.
- Uber
Uber bugünlerde bir mobil uygulamasından bahsedince herkesin aklına gelen ilk markalardan biri oluyor. Öyle ki Yankee’ler ile olan son anlaşmasında mobil mecradan çıkıp kullanıcılarına maç bileti bile kazandırmaya başladı Uber. Bu başarılı uygulamanın adımlarını izlersek şirketlerin hedef kitlelerini belli hobiler ve tercihler üzerinden daha da küçültmeleri gerektiğini ve bu adımın onlara sadık bir müşteri ağı oluşturacağını görebiliriz.
Kaynak: forbes.com