Markaların her yıl Kasım ayında sunduğu indirimleri LC Waikiki bu yıl “Bambaşka İndirimler” söylemi ile Ekim ayında başlatarak iki aya yaydı… “Bambaşka İndirimler”e ilişkin sorduğumuz hemen her soruda “İhtiyaç temelli yaklaşım”a vurgu yapan LC Waikiki E-Ticaret Kategori Direktörü İrem Yılmaz, “LC Waikiki; her zaman insan odaklı yaklaşım sergileyen, müşteriyi odağına alan bir firma oldu” diyor. Bu yaklaşımlarının özellikle çocuk ve bebek ürünleri alışverişlerinde pazar paylarını artırmalarına olanak sağladığının altını çizen Yılmaz, “Sunduğumuz fırsatların gerçek ve ilgi çekici olması, her gün farklı avantajlar sunmamız, müşterileri ihtiyaçlarına uygun alışverişe teşvik etti” diyor. LC Waikiki’nin “Bambaşka İndirimler” ile sunduğu avantajları, sektördeki farklılaşma noktalarını ve yarattıkları online alışveriş deneyimini İrem Yılmaz’dan dinliyoruz…
LC Waikiki, markaların her yıl Kasım ayında sunduğu indirimleri bu yıl 2 aya yaydı. Bunun gerekçelerini öğrenmek isteriz.
Periyodik olarak Kasım ayı sonunda başlayan Black Friday kampanyaları, yıllardır dünya genelinde gelenekselleşmiş bir indirim dönemi haline geldi. Türkiye’de ise bu dönem zamanla tüm aya yayılacak şekilde genişledi. Bu dönemde yoğun bir iletişim ve pazarlama faaliyeti gerçekleşiyor ama müşterilere büyük kampanyalar sunulurken marka iletişimleri o kalabalık içerisinde arada kaybolup gidebiliyor.
LC Waikiki olarak “İyi giyinmek herkesin hakkı” misyonu ile hareket eden bir firmayız. Oldukça geniş bir müşteri kitlemiz var ve elbette bu kitlenin birçok talebi ve beklentisi de var. Biz de online platformumuzda bu beklentileri karşılayacak stratejilerle hareket ediyoruz.
Havaların soğuduğu Ekim ayıyla birlikte müşterilerimizin kışlık ürünlerde indirim beklentisinde olduklarını biliyorduk. Bu nedenle biz de indirimlerimizi öne çekerek müşterilerimize Ekim ayından itibaren avantajlar sunmaya başladık. Bu sayede, hem Kasım’ın yoğun iletişim karmaşasından sıyrıldık hem de müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik bir aksiyon almış olduk. Satış ve müşteri metriklerinde de çok başarılı sonuçlar elde ettik.
Tüm tüketici gruplarının enflasyondan bu denli etkilendiği bir ortamda indirimli alışveriş yapmak hiç olmadığı kadar cezbedici görünüyor. Peki LC Waikiki bu noktada diğer markalardan nasıl ayrışıyor?
Dürüstlük ve doğru fiyatlandırma, LC Waikiki olarak bizim her zaman önceliğimiz olmuştur. İndirimlerimizi her zaman açık ve net bir şekilde sunduğumuzu, gerçek indirim anlayışının bizim asla taviz vermeyeceğimiz marka duruşumuz olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca lcwaikiki.com olarak müşterilerimize sadece sezon sonu indirimleri yapmıyor, onları yılın her ayında avantajlı fiyatlar ve ürünlerle buluşturuyoruz.
Toplu alışverişi destekleyen kupon indirimlerinin yanında direkt ürüne uyguladığımız tekil indirimlerle de indirim çeşitliliği anlamında müşteri ihtiyaçlarını karşılıyoruz Ürün ve kampanyalar arasında kurduğumuz denge ile ilk fiyatta asla oynama yapmadan sepet büyütecek bir yaklaşım sergiliyoruz. Ayrıca, artık çok geniş olan LC Waikiki ürün yelpazesinin yanında farklı marka satışları da yapmaya başladık; bu noktada yine çok şeffaf, aynı güveni müşteriye sunacak markaların indirimlerini de müşterilerimizle buluşturuyoruz.
Ekim başında başlattığınız kampanyanın ilk sonuçlarından memnun musunuz? Geçen yıla kıyasla gözlemlediğiniz ilgi çekici sonuçlar var mı?
Kampanyamızı tam ihtiyaç alışverişi döneminde başlatmış olmamız, özellikle çocuk ve bebek ürünleri alışverişlerinde pazar payımızı artırmamıza olanak sağladı. Sunduğumuz fırsatların gerçek ve ilgi çekici olması, her gün farklı avantajlar sunmamız, müşterileri ihtiyaçlarına uygun alışverişe teşvik etti.
Tüm ihtiyaçların tek seferde karşılanmasına yönelik kupon iletişimlerimiz, ayrıca yakın zamanda satışına başladığımız farklı marka ürünleri, yeni müşteri sayımızı ve trafiğimizi artırmaya büyük katkı sağladı ve sepet büyüklüğünü geçen yıla göre artırmamıza yardımcı oldu. Müşteri metriklerine baktığımızda, müşterilerimizin erken kampanya döneminden olan memnuniyetini de gördük. Kampanyanın ilk sonuçlarından çok memnun olduğumuzu söyleyebilirim.
Bugüne kadar Kasım indirimlerinde açık ara “moda” kategorisinin önde olduğunu gözlemledik. Sizin ürünleriniz arasında indirim oranlarıyla kampanyayı domine eden kategori hangisi?
Hep ihtiyaç temelli bir yaklaşımdan bahsediyorum çünkü Ekim ayı, tam da bu yaklaşımın hayatta yansımasını gördüğümüz bir dönem. Müşterilerimiz özellikle sweatshirt, çorap ve mevsimlik montlar gibi ürünlere yoğun talep gösteriyor. Ayrıca, genişlettiğimiz ev-yaşam ürünleri ve ayakkabı koleksiyonlarımızda satışlarda belirgin bir artış gözlemliyoruz. Özellikle bot ve mutfak eşyaları kategorileri oldukça yükselişte.
Tüketicilerde “sahte indirimler”e karşı bir güven bariyeri söz konusu, LC Waikiki bu zor dönemde tüketicinin yanında olduğunu nasıl gösterecek? Onları nasıl ikna edecek?
Fiyatlandırma konusunda son derece hassas bir yaklaşım benimsiyoruz. İlk fiyatı değiştirerek sahte sepet indirimleri tanımlama gibi uygulamalar asla yapmadık; bu bizim kırmızı çizgimiz. Biz müşterilerimize, sezon sonunda değil, sezon geneline dengeli bir şekilde yayılan indirimler sunmayı tercih ediyoruz.
Stokları azalan ürünleri yüksek indirim oranlarıyla sunarken, sezonun devam ettiği ürünlerde ise belirli sepet tutarları ile müşterilerimize avantajlı alışveriş yapma fırsatı sağlıyoruz. Bu sayede toplu ihtiyaç alımlarını teşvik ederken, fiyatlarda asla oynama yapmadan gerçek indirimlerle müşterilerin ihtiyaçlarını lcwaikiki.com’da karşılamalarını sağlıyor ve sepetleri büyütüyoruz.
“Bambaşka İndirimler” kampanyanızın online alışveriş tutkunlarına nasıl avantajlar sunacağını detaylandırabilir misiniz?
Bahsettiğim indirimleri daha ayrıntılı açıklamam gerekirse, biriken stokları azaltmak ve yeni ürünlere yer açmak amacıyla belirli ürünlerde sepette yüzde 70’e varan indirimler ya da ikincisi 1TL gibi kampanyalar uyguluyoruz. Sezon ürünlerinde ise sepet tutarıyla birleşen saatlik kupon kampanyaları, interaktif oyunlar veya çark çevirme gibi etkileşimli yöntemlerle müşterilere belirli sepet tutarlarına bağlı indirimler sağlıyoruz. Marka kampanyalarımızı da benzer kampanya planlaması ile yönetiyor, hatta haftanın bazı günleri sürpriz “tüm ürünler” indirimlerine de yer veriyoruz.
LC Waikiki’nin e-ticaret stratejisi ve müşteri memnuniyetini artırmak için attığı adımları paylaşabilir misiniz?
LC Waikiki; her zaman insan odaklı yaklaşım sergileyen, müşteriyi odağına alan bir firma oldu. Müşteri memnuniyeti, tüm faaliyetlerimizin merkezinde. AB testleri ve pazar araştırmaları gibi yöntemlerle müşterilerimizle yakın temasta kalarak müşteri memnuniyetini nasıl artırabileceğimizi sürekli olarak değerlendiriyoruz. Bugüne kadar elde ettiğimiz başarıları da bu müşteri odaklı yaklaşımımıza borçluyuz.
Her hafta düzenlenen satış toplantılarında, müşterilerimizden gelen geri bildirimleri okuyor ve her bir geri bildirimi aksiyona dönüştürme stratejileri geliştiriyoruz. Site operasyonları ve ürün yönetimi konularında uçtan uca aksiyon planları oluşturuyor ve bunları titizlikle takip ediyoruz.
Tüm bunlarla birlikte, yeni markalarla çalışırken de aynı ilkelere bağlı kalıyoruz. Müşteriye karşı şeffaf olan, kaliteli ürünler sunan, müşteriyi yanıltmayan ve ürün içeriği ile görsel açıklamalar konusunda titizlikle hareket eden ve ürünü zamanında paketleyip sevk edecek markalarla iş birliği yapıyoruz. Bu sayede, LC Waikiki olarak her zaman olduğu gibi kampanya dönemlerinde de müşterilerimize güvenilir hizmet sunma taahhüdümüzü sürdürüyoruz.