Çorabının tekini arayanlar, yalnız değilsiniz!
Mevsim normallerinin üzerindeki sıcaklıklarla bunaldığımız bir yazı ardımızda bırakıp sonbaharı kucaklarken gardıroplar birbirinden şık çorap kombinleri için hazırlanmaya başladı… Kışın şık bir davete giderken elbisenin altına giyilen ince siyah bir çorabın, neşeli bir kombine eşlik edecek renkli bir parçanın rahatlığını ve tamamlayıcılığını kim inkar edebilir ki! Zira sokaktan ve Instagram paylaşımlarından rahatlıkla okunan bu gerçeği Marketing Türkiye adına Xsights’ın gerçekleştirdiği “Çorap Tercihleri Araştırması” da doğruluyor. Çorap sektöründeki satın alma alışkanlıklarına ışık tutan araştırma markalara da derin içgörüler sunuyor…
Çorabımın teki hala yok
Eğer çorabınızın tekini bulamamaktan şikayetçiyseniz bilin ki yalnız değilsiniz… Zira katılımcıların yüzde 40’ı ayda bir çorabının tekini kaybediyor. Haftada bir çorabının tekini kaybeden yüzde 16’lık bir kitle varken çoraplarına sahip çıkarak bu durumu çok az yaşadığını söyleyenler (yüzde 14) de var.
Sepetlerde spor çoraplar var
Verilere göre her iki kişiden biri (yüzde 52) yanında yedek çorap taşıyor. Yanında yedek çorap taşıyanların büyük kısmını kadınlar (yüzde 60) oluşturuyor. En çok hangi tür çorapların satın alındığı incelendiğinde ise zirveye spor çoraplar yerleşiyor. Dizaltı, babet ve soket çoraplar da favoriler arasında. En az tercih edilen kategorilere baktığımızda ise file ve jartiyer gibi fantezi çorapları görüyoruz.
Çorabın şıklıkla bir ilgisi olmalı
Yüzde 60’lık bir kesimin kombinine göre çorap tercihi değişiyor. Bu konudaki kararsızları ise yüzde 36’lık bir kitle oluşturuyor. Kombinine göre çorap seçmeyi önemsemeyen sadece yüzde 4’lik bir azınlık var. Buna paralel olarak katılımcıların yüzde 65’i çorabın kişiyi şık ve çekici gösterdiğini düşünüyor. Bu görüşe karşı çıkan yok ancak kararsız olan yüzde 35’lik bir kitle mevcut.
Düz çorap favori
Sade çoraplar daha şık bulunuyor! Zira yüzde 87 gibi devasa bir kitle çorap tercihinin düz olduğunu ifade ediyor. Ancak elbette yüzde 20’lik bandı aşan bazı desenler mevcut. İşte sırasıyla en çok tercih edilen desenler: Çizgili, ekose, geometrik, çiçekli, puantiyeli, yıldızlı ve kalpli… En az sevilen desenler ise harf baskısı, karikatür ve hayvan baskıları…
Çorabın lastik izinden hoşlanmıyoruz
Katılımcıların çorapla ilgili en büyük derdi ise lastiğinin sıkması. Öyle ki katılımcılar çorap tercih kriterlerinde ilk olarak lastiklerinin sıkmaması (yüzde 13,9) gerektiğine işaret ediyor. Pamuk oranı (yüzde 11,4), fiyatı (yüzde 8,9), koku yapmaması (yüzde 7,8) ve terletmemesi (yüzde 7,5) de çorap tercihlerinde oldukça etkili.
Fantezi çorap kitlesi fanatik
Fantezi çorap satın alma oranı çok yüksek değil. Zira fantezi çorap alışverişi yapan yalnızca yüzde 21’lik bir kitle mevcut. Ancak oldukça aktif bir kitleden bahsediyoruz. Öyle ki bu kitlenin büyük çoğunluğu (yüzde 74) haftada bir kez fantezi çorap satın alıyor. Ayda bir kez satın alan yüzde 6’lık, ayda 2-3 kez satın alım yapansa yüzde 4’lük bir kesim var.
Araştırmanın Metodolojisi:
Marketing Türkiye için gerçekleştirilen “Çorap Sektörü Araştırması” 19-31 Mayıs 2023 tarihleri arasında online araştırma yöntemiyle Xsights tarafından online araştırma platformu “Türkiye’nin Sesi Paneli”nde gerçekleştirildi. Araştırmaya saha süresi içerisinde 500 kişi katıldı. Araştırma kapsamında veriler yüzde 95 güven düzeyinde anlamlılık testine tabi tutuldu.