YouTube’dan %100’e yakın zam | Son 24 saatin gündemi
Dünyanın en büyük video paylaşma platformu YouTube, Türkiye’deki Premium hizmetinin fiyatını rekor oranda artırdı.
Bu kapsamda YouTube Premium’un bireysel planının aylık fiyatı, 29,99 TL’den 57,99 TL’ye yükseldi. Bu zam, yüzde 93’lük bir artış anlamına geliyor.
YouTube Premium Aile planının aylık fiyatı yüzde 93’lük bir artışla 59,99 TL’den 115,99 TL’ye yükselirken YouTube Premium Öğrenci planının aylık fiyatı ise yüzde 94’lük bir artışla 37,99 TL’yi buldu.
YouTube açıklanan bu zamların sebebi olarak küresel ekonomik koşullara işaret etti.
Instagram’dan yapay zeka ile arkadaşlık dönemi
Yapay zeka destekli chatbot’lar, son yıllarda giderek daha popüler hale geldi. Bu chatbot’lar, kullanıcılarla sohbet etmek, onlara yardımcı olmak veya sadece arkadaşlık etmek için kullanılabiliyor.
Instagram da bu trende ayak uydurmak için yapay zeka ile arkadaşlık özelliği üzerinde çalışıyor. Beta aşamasında olan özellik, kullanıcıların kendi sanal arkadaşlarını oluşturmasına olanak tanıyacak.
Sızan bazı ekran görüntülerine göre, Instagram sanal arkadaş özelliği, Meta’nın Avatar özelliğine benzer şekilde çalışacak. Kullanıcılar, kendi avatarlarını oluşturabilecek ve bu avatarlara kişilik özellikleri atayabilecek.
Söz konusu özellikler arasında, avatarın nelerden hoşlandığı, hangi hobilere sahip olduğu ve hangi karakter özelliklerine sahip olduğu yer alacak.
Media Markt, Vatan Bilgisayar ve Teknosa, Rekabet Kurumu soruşturmasından aklandı
Birkaç ay önce Rekabet Kurumu Türkiye’nin önde gelen teknoloji perakendecileri Media Markt, Vatan Bilgisayar ve Teknosa’ya 4054 sayılı kanunun 4. maddesini ihlal ettikleri gerekçesiyle soruşturma başlatmıştı.
Soruşturma, üç markanın da belirli bir mal veya hizmet piyasasında doğrudan veya dolaylı olarak rekabeti engelleme, bozma ya da kısıtlama amacını taşıyan veya bu etkiyi doğuran yahut doğurabilecek nitelikte olan anlaşmaları kapsıyordu.
Geride bıraktığımız günse soruşturmanın sonuna gelindi. Yaklaşık 5 ay süren davanın sonunda Rekabet Kurumu’ndan yapılan açıklamada, “Media Markt, Vatan Bilgisayar ve Teknosa hakkında yürütülen soruşturma sonucunda, şirketlerin 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesini ihlal etmediğine karar verildi. Yapılan inceleme sonucunda, şirketlerin rekabeti sınırlayıcı nitelikte bir anlaşma, uyumlu eylem veya teşebbüs birliği kararı bulunmadığı tespit edildi” ifadelerine yer verildi.
Böylelikle 3 teknoloji şirketi, soruşturmadan aklanmış oldu.
Her 4 kişiden 1’i tasarruf yapmaya başladı
ING Türkiye tarafından gerçekleştirilen Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nın 2023 yılı ikinci çeyrek sonuçlarına göre, tasarruf sahipliği oranı ilk çeyrekteki yüzde 19’ken ikinci çeyrekte yüzde 25,3’e yükseldi. Böylelikle araştırmanın yapılmaya başlandığı 2011 yılından bu yana tasarruf sahipliğindeki en yüksek orana ulaşıldı. Bu çeyrekte tasarruf yapma davranışı hem erkeklerde hem de kadınlarda arttı ancak tasarruf yapan erkeklerin oranındaki artış daha yüksek. Tasarruf sahipleri içinde düzenli tasarruf yapanların oranı geçen çeyrekle benzer düzeyde yüzde 70 oranında gerçekleşti.
Araştırmanın detaylarını incelemek için TIKLAYIN!
Marketing Türkiye, Cumhuriyetimizin 100. yılında 400. sayısının gururuyla yayında!
Bir yandan orta sınıf eriyor, bir yandan da tüketicinin zihnini sisli bir hava kaplıyor ve yılın sorusu ortaya çıkıyor: Pahalı mı ucuz mu? Yanıt Marketing Türkiye Kasım sayısında iki ayrı dosya da uzman isimlerin görüşleriyle şekilleniyor…
Günceli yakalayan ve yarına ışık tutan dosyalarının yanı sıra; Ahmet Pura’dan Suat Sözen’e, José Luis Cordeiro’dan Nilhan Onal Gökçetekin’e, Irina Bokova’ya uzanan keyifli ve akıl açıcı söyleşiler de Kasım sayısında okurları bekliyor.
Marketing Türkiye’nin yeni sayısına D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Türk Telekom e-Dergi uygulaması aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar…