The Beatles yapay zeka ile geri döndü! | Son 24 saatin gündemi
Yapay zekanın hayatın tüm dinamiklerini birer birer değiştirdiğine anbean tanıklık ediyoruz. Her gün sıra dışı bir haberle karşımıza çıkan yapay zeka bu kez de John Lennon’ın vokalde, Paul McCartney’nin basta, Ringo Starr’ın davullarda ve George Harrison’ın gitarda yer aldığı yeni bir Beatles şarkısı ile ortaya çıktı.
Tarihin en büyük müzik gruplarından The Beatles’ın 2 Kasım’da yayınladığı yeni teklisi “Now and Then” aslında 1995 yılında “The Beatles Anthology” adlı albümde yayınlanacaktı. Ancak o dönemki teknolojilerin yetersizliği, eldeki kayıtlardan Lennon’ın sesini piyanodan ayıramıyordu…
Yapay zekânın yardımıyla 28 yıl sonra tamamlanan “Now and Then”, The Beatles’ın hayranlarını heyecanlandırdı. Şarkı, yayınlandığı günden itibaren tüm dünyada büyük ilgi gördü.
“Now and Then” şarkısının yayınlanmasının ardından Paul McCartney ve Ringo Starr, şarkı hakkında açıklamalarda bulundu.
Paul McCartney, “John’un sesinin kristal berraklığında duyulduğunu” belirterek, “Bu gerçek bir Beatles kaydı. 2023 yılında hala Beatles müziği üzerinde çalışıyor olmak ve insanların daha önce duymadığı yeni bir şarkı yayınlamak heyecan verici” dedi.
Ringo Starr ise “Yapay zeka teknolojisinin yardımıyla, John’un sesini ve George’un gitarını yeniden hayat döndürmek inanılmaz bir deneyimdi” ifadelerini kullandı.
FLO, fiziksel mağazalarında “erişilebilir” alışveriş dönemini başlıyor
FLO, görme engellilerin özel gereksinimlerine uygun erişilebilir hizmet modelini geliştirmeye devam ediyor. Erişilebilir Bir Dünya projesi kapsamında flo.com.tr ve iletişim çalışmalarının ardından şimdi de Türkiye’deki tüm FLO mağazalarında erişilebilir alışveriş deneyimi sunmaya hazırlanıyor.
FLO, Türkiye’de ve dünyada bir ilk olan Blind Friendly Place uygulamasına dahil olarak Erişilebilir bir Dünya projesini bir adım daha ileriye taşıdı. BlindLook’un hazırladığı sesli betimleme ve yapay zekâ teknolojisini mağazalara entegre eden proje sayesinde görme engelli bireyler FLO mağazalarını ziyaret etmek istediğinde mağaza içerisinde sesli yönlendirmeler alarak aradığı ürüne rahatlıkla ulaşabilecek.
Görme engelli bireyler uygulama ile ürünün detaylı betimlemesini ve ayakkabı üzerindeki etiketleri dinleyebilecek. Proje kapsamında görme engelliler mağaza içinde özgürce hareket etmekten, ürünün özelliklerini dinlemeye kadar tüm alışveriş deneyimini özgürce kendi başlarına gerçekleştirebilecek.
FLO CEO’su Yenal Gökyıldırım “Kimseyi geride bırakmama yaklaşımıyla dezavantajlı gruplar için fırsat eşitliğini sağlayan yüksek etkili projelere yatırım yapıyoruz. E-ticaret sitemizin ardından FLO mağazalarımızda da artık görme engellilerin özel gereksinimlerine uygun kapsayıcı ve erişilebilir bir hizmet sağlamaya başladık. Biz bunu Türkiye’de ve dünyada ilk uygulayan perakende şirketiyiz. İstiyoruz ki tüm paydaşlarımız da adımlarını daha kapsayıcı bir alışveriş deneyimi için atsın. Erişilebilir bir dünya için tüm sektörel paydaşlarımızı adımlarımıza ortak olmaya davet ediyoruz” sözleriyle projenin önemine değiniyor.
Uygun fiyatlı Apple Music aboneliği sessizce kaldırıldı
Apple, iki yıl önce tanıttığı ve yalnızca Siri ile kullanılabilen Apple Music Voice Plan aboneliğini sessizce kaldırdı. Bu planla birlikte kullanıcılar, yaklaşık 90 milyon şarkıya ve Apple Music Radyo’ya erişebiliyordu.
Apple Music Voice Plan, ayda yalnızca 4,99 dolara sunulduğu için oldukça cazip bir seçenekti. Ancak şirket, bu planın istenilen ilgiyi görmediğini ve hedef kitlesine ulaşamadığını düşünmüş olabilir.
Apple’ın bu kararı, kullanıcılar tarafından tepkiyle karşılandı. Birçok kullanıcı, planın kaldırılmasına üzüldüklerini ve alternatif bir plan sunulmasını talep etti.
Her 4 kişiden 1’i tasarruf yapmaya başladı
ING Türkiye tarafından gerçekleştirilen Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nın 2023 yılı ikinci çeyrek sonuçlarına göre, tasarruf sahipliği oranı ilk çeyrekteki yüzde 19’ken ikinci çeyrekte yüzde 25,3’e yükseldi. Böylelikle araştırmanın yapılmaya başlandığı 2011 yılından bu yana tasarruf sahipliğindeki en yüksek orana ulaşıldı. Bu çeyrekte tasarruf yapma davranışı hem erkeklerde hem de kadınlarda arttı ancak tasarruf yapan erkeklerin oranındaki artış daha yüksek. Tasarruf sahipleri içinde düzenli tasarruf yapanların oranı geçen çeyrekle benzer düzeyde yüzde 70 oranında gerçekleşti. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dev LEGO® minifigürleri kızlara ilham vermek için sokağa çıktı!
LEGO Group, yeteneklerini geliştirmeleri ve hayallerinin peşinden koşmaları için kızları motive etme kararlılığını sürdürürken, diğer yandan ebeveynleri de çocukların gelişimi için kritik olan oyuna öncelik vermeleri konusunda cesaretlendiriyor. LEGO® şirketi, kızlara ilham vermek ve oyunun önemini vurgulamak amacıyla Eda Erdem, Doğa Rutkay, Burcu Erenkul ve Leyan Senay gibi istedikleri yolda azimle yürüyen ve hayal ettikleri yer için yeteneklerini geliştiren kadınların cümlelerini taşıyan dev LEGO® minifigürler ile Nişantaşı sokaklarında! Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.