Pazarlamacılara Black Friday için 7 tüyo!
Tüm dünyada pazarlama evreni için yılın en hareketli dönemi geldi çattı. Kapıda Black Friday’den Cyber Monday’e kadar indirim günleri var. Üstelik artık hepimiz biliyoruz ki rekabette ayrışmak isteyen markaların öncülüğünde bu tek günlük fırsatlar haftalara hatta neredeyse ayın tamamına yayıldı… Ekonomik krize ve enflasyona rağmen Türkiye pazarını bu yıl da çetin bir rekabet bekliyor… Zira tüketiciler henüz alışverişteki paniklerini dindiremediği gibi “enflasyonda en iyi tasarruf harcamaktır” algısı da giderek yaygınlaşıyor. Peki, markalar ve e-ticaret platformları bu dönemde nasıl fark yaratabilir? Sorunun cevabı Adjust’dan geliyor…
1. Promosyona daha erken başlayın
Pek çok kişi, her yıl mağazalarda tatil dekorasyonlarının ortaya çıkmasından şikayetçi olsa da istatistikler, aynı kişilerin çoğunun Black Friday indirimleri için muhtemelen daha erken alışveriş yapacağını ortaya koyuyor. ABD’de alışveriş yapanların yalnızca yüzde 9,6’sı alışveriş yapmak için Black Friday’yi bekliyor; yüzde 22’si Ekim ayında ve yüzde 24’ü Kasım ayında Black Friday haftasından önce alışveriş yapıyor. Bu nedenle, rekabeti azaltmak için uygulama pazarlamanıza Kasım ayının ilk günlerinden başlayın.
2. Uygulamalarınızı Black Friday için optimize edin
2022’de çevrimiçi satışların yüzde 48’i (rekor bir sayı) akıllı telefonlardan yapıldı ve önümüzdeki yıllarda bu sayının daha da artması bekleniyor. Bu nedenle, e-ticaret uygulama pazarlamacıları uygulama mağazası optimizasyonlarını (ASO) Black Friday mesajlarıyla ilişkili sezon şartlarını içerecek şekilde güncellemeli.
Örneğin alışveriş uygulaması Rakuten , Black Friday fırsatlarını öne çıkarmak için uygulama mağazası açıklamasını, tanıtım metinlerini ve Apple App Store’daki ekran görüntülerini değiştirdi. Sonuç? Rakuten’in “Black Friday” terimi için App Store sıralaması 7 Ekim 2022’de 23. sıradan, Black Friday 2022’de yedinci sıraya yükseldi.
3. Sosyal medyanın öneminin farkına varın
Evet, sosyal medya her pazarlamanın “zorunluluk” listesinde yer alır, ancak Black Friday pazarlama stratejinizin bu temel ayağını ihmal etmeyin. 2023 Sprout Sosyal Endeksi’ne göre tüketicilerin yüzde 52’si, yeni ürün ve hizmetleri keşfetmek için son iki yılda sosyal medyayı önceki iki yıla göre daha fazla kullandı.
Uygulamanızda Black Friday öncesi kampanyaları duyurmak veya heyecanı artırmak için sosyal medyada bir yarışma düzenlemeyi, stratejinize influencer marketingi, özellikle de mikro influencer’ları dahil etmeyi düşünün. Ayrıca yeni kullanıcılara ulaşmak için hashtag’leri (#) kullanın.
4. Fırsatları e-posta’lardan yaymayı unutmayın!
Mobil uygulamalar için e-posta pazarlaması her zaman önemli olmuştur. Black Friday’de de e-posta pazarlama kampanyasına sahip olmanın gücünü hafife almayın.
Black Friday için 5 alternatif e-posta pazarlama fikri
- Okuyucuları uygulamanızın VIP üyeleri olmaya teşvik edin ve Black Friday özel etkinliklerine erken erişim verin.
- Kullanıcıların sepetlerindeki ürünleri terk etmesi durumunda, ortalama sipariş değerlerinizi artırmak için onlara ek satış ve çapraz satış fırsatlarını e-postayla gönderin.
- Yılbaşı alışverişi yapanların yüzde 30’u Ekim ayında veya daha erken bir zamanda hediye satın alma konusunda araştırmaya başlarken, hediye kılavuzlarını e-postayla gönderin.
- Uygulamanızda e-posta yoluyla yüksek oranda indirimli ürünlerin reklamını yapın ve mümkünse bu indirimdeki ürünlere ilişkin kişiselleştirilmiş öneriler sunmak için tercih edilen birinci taraf verilerinden yararlanın.
- Black Friday pazarlama e-postalarınızdan birine bir geri sayım takvimi ekleyerek veya “yalnızca bugün” anlaşmaları yaparak aciliyeti artırın.
5. Hediye verme mevsiminden yararlanın
İster yeni yıl ruhuyla isterse ara tatil hediyelerini önceden düşünerek olsun, birçok tüketici Black Friday sırasında “hediye verme” modunda oluyor. Bu nedenle kullanıcıların uygulamanızla etkileşime geçmelerini ve bunu arkadaşlarıyla ve aileleriyle paylaşmalarını kolaylaştırın.
Örneğin oyun uygulamaları, başka bir oyuncuya ücretsiz can, silah veya kıyafet hediye ederek etkileşimi artırabilir. E-ticaret uygulamaları, kullanıcıların Black Friday indirimini minnettar oldukları biriyle paylaşmalarına olanak tanıyabilir ve eğlence uygulamaları, sezonluk bir hediye olarak abonelik hediye etmeyi önerebilir.
6. Black Friday SMS pazarlamasını ve anlık bildirimleri hatırlayın
Tüketicilerin yüzde 80,5’inin mesajlarını aldıktan sonra beş dakika içinde kontrol ettiğini biliyor muydunuz? Black Friday kısa mesajı veya anlık bildirimi en yeni Black Friday pazarlama fikirleri olmasa da çoğu zaman gözden kaçırılıyor. Sorunsuz bir sezonluk kullanıcı deneyimi için promosyon kodlarını, özel açılış sayfasını ve SMS içerisine yerleştireceğiniz yönlendirme linklerini aktif biçimde kullandığınızdan emin olun.
Black Friday SMS pazarlama/anında bildirim fikirleri:
- Sezonluk indirimlerde aciliyetin artması için geri sayım mesajı iletin.
- Özel fırsatlar veya kuponları paylaşmak için anında bildirim gönderin.
- Fiyat düşüşü olduğunda kullanıcıları bilgilendirin.
- Bir kullanıcı sepetindeki ürünleri terk ettiğinde yeniden hedefleme mesajları kullanın.
7. “Şimdi al, sonra öde” seçeneğini eklemeyi düşünün
ABD’de Şükran Günü ile Siber Pazartesi arasındaki beş günlük dönemde, şimdi al sonra öde (BNPL) siparişleri önceki haftaya göre yüzde 78 arttı ve bununla birlikte gelirlerde de yüzde 81 gibi muazzam bir artış yaşandı. Son dönemdeki ekonomik gerilemenin ortasında, pek çok müşteri mali açıdan sıkıntılı hissedebilir ancak yine de sezonluk indirimlerden yararlanmak isteyebilir. Bu noktada tüketicilere sunacağınız “Şimdi al, sonra öde” seçeneği hem onlar hem de markanız için can simidi olabilir.