Dünyanın En Büyük 30 Medya Sahibi Açıklandı. Listede hakimiyet dijitalcilerin…
Zenith tarafından Mayıs ayında yayınlanan rapora göre Google’ın holding şirketi Alphabet dünyanın en büyük medya sahibi olarak liderliğini sürdürdü. Şirketin 60 milyar dolara erişen medya cirosu, en yakın rakibi Walt Disney’den yüzde 166 daha fazla. Alphabet geçtiğimiz yıllar içerisinde istikrarlı bir şekilde en yakın rakibi Disney’den sıyrılmayı başardı. Şirket geçen sene Disney’den yüzde 136 daha büyük ciroya sahipti (bir önceki seneye göre yüzde 21 artış ile).
Bu yılki sıralamada ilk 30 medya şirketi arasında Alphabet’e ek olarak 4 dijital dev yer alıyor – Facebook, Baidu, Yahoo ve Microsoft… Bu 4 dijital dev de geçen yıla kıyasla sıralamadaki yerlerini güçlendirdi. Facebook geçen yıl bulunduğu 10’uncu sıradan 5’inciliğe yükselirken; Baidu 14’ten 9’a; Yahoo 18’den 15’e; ve Microsoft 21’den 17’ye yükseldi. Facebook, medya gelirini geçen seneye göre yüzde 65 arttırarak, sıralamada en hızlı büyüyen medya şirketi oldu. Bauidu yüzde 52 artışla 2’inci en hızlı büyüyen medya sahibi olurken, Alphabet yüzde 17 artış ile 3’üncü oldu.
Gelirin büyük bir bölümünü ilk beş şirket paylaşıyor…
Bu 5 dev, 88 milyar dolarlık gerçekleşen medya geliriyle sıralamada yer alan 30 şirketin toplam gelirlerinin yüzde 34’ünü oluşturuyor. Bu tutar aynı zamanda küresel internet reklam pazarının yüzde 65’ini temsil ediyor. Bu 5 devin dijital reklamcılıktaki kolektif hakimiyeti, dijital pazarlamada süregelen hızlı büyümeden en fazla kazancı elde ettiklerini gösteriyor. Dijital reklam harcamaları (adspend), mobil teknolojinin yayılması, sosyal medyanın yükselişi, online videoların çoğalması ve programmatic buying gibi geliştirilmiş reklam teknolojilerinden beslenerek geçtiğimiz beş sene içerisinde her sene yaklaşık yüzde 18 oranında büyüdü. Geri kalan tüm medya kanallarında yıllık büyüme oranları 0.6yüzde dolaylarında kaldı.
Zenith Head of Forecasting görevini yürütmekte olan Jonathan Barnard raporun yayınlanmasının ardından “Beş büyük dijital medya şirketi dünyanın internet reklamcılığı pazarının büyük çoğunluğunu kontrol ediyor. Dijital sektördeki hızlı büyüme, bu şirketleri sıralamada en üstlere çıkararak en büyük medya sahipleri haline getiriyor. “Sıralamadaki geleneksel medya sahipleri ise dijital pazardaki varlıklarını güçlendirmek adına çalışmalarını sürdürüyor. Dijital Teknolojinin – programatik satın alma gibi – geleneksel medyaya da yayılması bu alanda yeni bilinmezliklere yol açacak olsa da, diğer taraftan yeni fırsatlar da yaratacaktır.‘’
2016 Top 30 Global Medya Sahipleri Sıralaması
1 Alphabet
2 The Walt Disney Company
3 Comcast
4 21st Century Fox
5 Facebook
6 Bertelsmann
7 Viacom
8 CBS Corporation
9 Baidu
10 News Corporation
11 Advance Publications
12 iHeartMedia Inc.
13 Discovery Communications
14 Grupo Globo
15 Yahoo
16 Time Warner
17 Microsoft
18 Asahi Shimbun Company
19 CCTV
20 Hearst Corporation
21 JC Decaux
22 Axel Springer
23 Mediaset
24 ITV plc
25 Fuji Media Holdings
26 Hubert Burda Media
27 Gannett
28 ProSiebenSat.1
29 Yomiuri Shimbun Holdings
30 Time Inc.
Medya Gelirinin Tarifi
Zenith’in medya geliri tanımı, reklam içeriklerini destekleyen tüm işletmelerden elde edilen gelirleri kapsamaktadır – Televizyon yayını, gazete basımı, internet aramaları, sosyal medya ve diğerleri. Bu gelirler sadece reklam gelirlerini değil, aynı zamanda gazete ve dergilerden elde edilen tiraj gelirleri gibi gelirleri de kapsamaktadır. Bu bilgi, büyük medya sahiplerinin, reklam verenler ve ajanslar karşısındaki pazarlık gücünün daha net anlaşılmasını sağlamaktadır. Rapor şirketlerin 2014 finansal yılı için açıkladığı rakamları baz almaktadır.