“Yeni Nesil Reyting Sıralaması”nda Kanal D, Star ve Show TV ilk üçe giremedi!
Medya Dijital Varlık Reytingi’ne göre televizyon kategorisinde NTV SPOR 64,59 puan ile BB+ reyting alarak ilk sırada yer aldı. 62,21 puan alan CNNTÜRK BB- reytingiyle ikinci, 60,56 puan alan ATV ise BB– reytingi ile üçüncü sırada yer aldı. Konvansiyonel reyting ölçümlerinde ön sıralarda yer alan Kanal D, Star TV ve Show TV’nin Medya Dijital Varlık Reytingi’nde ilk üçte yer almaması dikkat çekiyor.
YouTube’ta Kanal 7 ve Show TV
YouTube sunduğu canlı yayın olanağı bu mecrayı televizyon kanalları için daha cazip bir alana dönüştürdü. Kendini dijitalleştirerek canlı yayınını YouTube üzerinden veren kanal sayısı şimdilik beşle sınırlı. Dijital varlıkların doğru kullanımında YouTube’u en doğru kullanan televizyon kanalı Kanal 7 ve Show TV. Üçüncü sırada Habertürk TV, dördüncü sırada Ülke TV yer buldu.
Twitter’da STAR TV hakimiyeti…
Türkiye’nin en popüler sosyal ağlarından biri olan Twitter’ı dijital varlık olarak en doğru kullanan televizyon kanalı STAR TV oldu. CNN Türk ikinci, aHaber üçüncü, Kanal 7 ise dördüncü sırayı aldı. TRT Haber, TV8 ve Ülke TV ise beşinci sırayı paylaştı.
Facebook’u en iyi kullanan kanal FOX TV…
Araştırmaya göre Facebook’u dijital varlık olarak en doğru kullanan televizyon kanalı FOX TV. Televizyon kanallarının popülerlikten dolayı yoğun ilgi gösterdiği Facebook’ta CNN Türk, Kanal D, NTV Spor, Show TV, Star TV ve TRT Haber aynı puanla ikinci sırada yer aldı.
ARAŞTIRMANIN METODOLOJİSİ
Dijital Varlıklar, internet sitesi, sosyal ağ varlıkları ve mobil uygulamalardan oluşuyor. Dijital varlık envanteri oluşturulurken resmi kaynak olduğu için internet sitelerindeki varlık portföyleri temel alınıyor. Toplanan dijital varlık envanteri dijital varlık sahipliği, kişiselleştirme, güncellik, etkileşim, etki ve inovasyon kategorilerinde, her bir araştırmada farklı olmak üzere, yaklaşık 150 kriter ışığında değerlendiriliyor. Kriterlerin değerlendirilmesinin ardından oluşan puanın global reyting harf skalasında karşılığı da kullanılıyor. Araştırma kapsamındaki kişi ve kurumların her bir dijital varlığı hazırlanan detaylı envanter atlası yoluyla kamuoyuyla paylaşılıyor. 2016 Ocak-Mayıs tarihleri arasında yapılan “Medya Dijital Varlık Reytingleri” araştırması kapsamında televizyon bölümü için 23 alanda 146 kategoride, radyolar için 25 alanda 138 kategoride, gazeteler için 30 alanda 143 kategoride, haber siteleri için 17 alanda 118 kategoride değerlendirme yapıldı.
“Medya Dijital Varlık Reytingleri” araştırmasının tüm ayrıntıları Marketing Türkiye Haziran sayısında…