TikTok’un reklam oranı TV ile aynı seviyelerde | Son 24 saatin gündemi
Insider’dan iki muhabir, 500 TikTok videosu izleyerek kaç tane reklam gördüklerini kaydetti ve her ikisi de yaklaşık yüzde 30’luk bir sonuca işaret etti. İçerik olarak çoğunlukla geleneksel reklamlardan oluşurken iş birliği içerikleri, sponsorlu içerikler, işletme veya ürün tanıtımı ve ürün incelemeleri (belirli bir ürüne atıfta bulunduğu için reklam kategorisi olarak sayıldı) de mevcuttu.
Kullanıcılar reklam gösterimindeki bu artışın bir sonucu olarak akışlarının reklamlarla dolduğundan, birkaç videoda bir reklam gördüklerinden veya algoritmalarının bir kez reklamını izledikleri bir ürünü tanıtan videoları öne çıkardığından şikayet ediyorlar.
Haberin ortak yazarı olan Sebastian Cahill, “Araştırmama başlamadan önce gördüğüm reklam sayısından dolayı rahatsız oldum, ancak bunların içerik görüntüleme deneyimim için gerçekten engelleyici olduğunu söyleyemem. Ancak dikkat etmeye başladıktan sonra, her iki veya üç videonun ardından bir reklam gördüğümü daha net bir şekilde fark ettim” dedi.
Diğer ortak yazar Hannah Getahun, belirtilen reklam oranının, bazen yüzde 28’e ulaşan televizyonla aynı seviyelerde olduğunu belirtti. 4,99 dolarlık reklamsız sürümü test eden TikTok reklama maruz kalmak istemeyen kullanıcıları için yeni bir seçenek oluşturmaya hazırlanıyor.
THY tarihinin en büyük siparişi için masada…
Türk Hava Yolları (THY), Airbus’tan 355 uçak siparişi verdi. THY’nin tarihindeki en büyük uçak siparişi olma özelliğini taşıyan bu hamleyle THY filosu önemli ölçüde genişleyecek. Yeni siparişin tamamlanmasıyla filodaki uçak sayısı 790’a ulaşacak olan THY’nin filosunda halihazırda 435 uçak bulunuyor.
THY Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, İstanbul’da Airbus yetkilileri ile bir araya geldi. Görüşmede, 10 adet A350-900 model numaralı uçak satın alınmasına karar verildi. Bu uçaklara ek olarak 75 adet A350-900, 15 adet A350-1000, 5 adet A350F kargo uçağı ve 250 adet A321 NEO olmak üzere toplamda 355 uçağın satın alınmasına ilişkin planlar ele alındı.
Havacılık sektöründe önemli bir gelişme olarak değerlendirilen sipariş, sektör analistleri tarafından THY’nin küresel havacılık pazarında daha da güçleneceğini şeklinde yorumlanıyor.
Meta’dan Instagram ve Facebook için yeni bir Threads kararı…
Meta bir süredir Facebook ve Instagram kullanıcılarının akışlarında Threads gönderileri önermeye başlamıştı. Elbette bu durumdan rahatsız olan pek çok kullanıcı oldu.
Kullanıcılarındaki rahatsızlığı fark eden Meta, Facebook ve Instagram kullanıcılarına Threads önerilerini kapatma imkanı sunmaya başlıyor.
Artık kullanıcılar Threads uygulamasının gizlilik bölümüne giderek “Diğer uygulamalarda gönderileri önerme” seçeneğine tıklayarak hem Facebook hem de Instagram için önerileri engelleyebiliyor.
Meta CEO’su Mark Zuckerberg kısa süre önce her ay yaklaşık 100 milyon kullanıcının Threads’e geri döndüğünü söyledi. Zuckerberg ayrıca 100 milyon kullanıcıya ulaşan bir sonraki Meta uygulamasının Threads olabileceğini belirtti.
Cam tavanlar kırılsa da kadın liderlerin ayağına batıyor!
Cinsiyet eşitliği adına hem dünyanın hem de ne yazık ki ülkemizin gidecek çok yolu olduğundan şüphe yok ancak KPMG‘nin yayınladığı “Küresel Kadın Liderlere Genel Bakış 2023” raporu yolun ne denli uzun olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor. 53 ülkeden 839 kadın lidere yöneltilen 73 sorudan çıkan çarpıcı yanıtların yer aldığı rapor açıkça gösteriyor ki cam tavanlar kırılsa da kadın liderlerin ayağına batıyor! Zira kadın liderler haftada 80 saatten fazla çalışmak zorunda kalabiliyor, yetmiyor ev işlerinde kendisine yardımcı olan bir partnere sahip olduğunu belirtenlerin oranı sadece yüzde 4’le sınırlı kalıyor…
Raporun detaylarını incelemek için TIKLAYIN!
The One Awards 10 yaşında…
Pazarlama sektörünün en önemli standartlarından biri olarak kabul edilen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nin 10’uncusu için araştırma süreci başladı. Marketing Türkiye ve Akademetre Research and Strategic Planning iş birliğiyle gerçekleştirilen The ONE Awards’da her yıl olduğu gibi bu yıl da halk jürisi 70’in üstünde kategoride “Yılın İtibarlısı”nı belirleyecek.
Araştırmanın metodolojisini incelemek için TIKLAYIN!