Burger King’in logosunda bir tuhaflık var…
Fransa’da her 10 çocuktan 1’i zorbalığa uğruyor. Bu, durumun ne kadar vahim olduğunu anlatan önemli bir rakam ancak farkındalık oldukça düşük… Buradan yola çıkan Burger King Fransa 10. harfi olan “G”yi griye boyuyor…
2012 yılında Birleşmiş Milletler ve Unesco, Kasım ayının ilk Perşembe gününü Zorbalıkla Mücadele Günü ilan etmişti. Özellikle çocuklarda kalıcı psikolojik hasarlar yaratmanın yanı sıra, çoğunlukla zorbalık oldukça uzun ve tüketici bir sürece yayılıyor…
Fransa’da zorbalığa uğrayan çocukların oranı alarm veren bir seviyeye ulaştı. Bu konuda farkındalık yaratmak isteyen Burger King Fransa ise her 10 çocuktan 1’inin zorbalığa maruz kaldığını vurgulamak için sayıların gücünden yararlanıyor ve 10 harften oluşan isminin sonundaki “G” harfini griye boyuyor.
Bazı restoran pencerelerinde, restoranların içinde, her 10 masadan 1’inde, app logosunda griye dönüyor “G” harfi ve marka şu mesajı veriyor; “10’da 1 gri nesne fark edilir. Zorbalık mağduru olan 10’da 1 çocuk ise çok daha az fark edilir.”
Burger King söz konusu farkındalık kampanyasına ek olarak, 9 Kasım’da satılan King Junior menülerinden elde edilen tüm karı çocuklara yönelik zorbalıkla mücadele eden yardım kuruluşu Les Papillons’a bağışlayacağını açıkladı.
Kaynak: Buzzman