“Harika iş yeri olmak” kurumların kâr oranlarına nasıl yansıyor?
Güçlü bir işveren markasına sahip olabilmek adına birçok çalışma yapılırken işveren markasına temelde en çok hizmet eden kritik faktörler kurum kültürü ve çalışan deneyimi. Şirketler bu iki faktör üzerine yoğunlaşmadıklarında veya ötelediklerinde, bu onlara iş gücü kaybı ve düşük ekonomik performans olarak geri dönüyor. Great Place To Work® (GPTW) tarafından açıklanan çalışan deneyimi anketi verileri açıkça gösteriyor ki bir iş yerini harika yapan şey kâr değil, ancak harika bir iş yerinin kârlılığı düzenli olarak artıyor! Üstelik harika bir iş yeri yeri yaratmak, kuruma kâr oranlarının da ötesinde genç yetenekler için cazibe merkezi olmak gibi çok güçlü bir avantaj da yaratıyor… Öyleyse gelin GPTW verileri ve içgörüleri ışığında harika iş yerlerine daha yakından bakalım…
Great Place To Work® tarafından yapılan analizler, çalışan deneyiminin, organizasyonların uzun vadeli sonuçlarının tahmin edilmesinde kullanılan en güçlü göstergelerden biri olduğunu ve kurum kültürüne yatırım yapmanın, organizasyonları daha kârlı hale getirdiğini gösteriyor. İş yeri deneyimi istikrarlı şekilde olumlu seviyeye sahip olan çalışanların iş yerinde kalma olasılığı artarken bu çalışanlar tükenmişlik sorunuyla daha az karşılaşıyor ve işleri için daha fazla çaba göstererek organizasyona daha yüksek inovasyon hızı kazandırıyor. Sonuçta da yüksek güvene dayalı kültüre sahip organizasyonlar 3.33 kata kadar daha fazla kâr elde ediyor.
Harika iş yeri yaratanlar, zor dönemlerde yalnız kalmıyor!
2023 yılında resesyon korkusuyla çok sayıda organizasyon maliyetleri kısma yoluna gitti ve liderlerin üzerlerinde inovasyonu ve kârlılığı artırma baskısı oluştu. Bu ise kurum kültürü gibi önemli bir konunun geri plana itilmesine neden oldu. Halbuki resesyon dönemlerinde ve takip eden yıllarda finansal başarı için kurum kültürü önemli bir göstergedir. Verilerin de kanıtladığı gibi kurum kültürü, organizasyonların kârını artırmaya 5 şekilde yardımcı oluyor.
Harika iş yerlerinin çalışanları elde tutma oranları daha yüksek
Organizasyonlara epey pahalıya mal olan çalışan devir hızı, yüksek güvene dayalı kültüre sahip organizasyonlarda gözlemlenmezken ayrıca bunların en yetenekli çalışanları bünyelerine katmalarına da yardımcı oluyor.
Harika iş yerlerinin çalışanları arasında tükenmişlik oranı düşük
Şu günlerde aslında tükenmişlik yaşayan çalışanların aktif olarak farklı bir iş arama olasılığı 2,6 kat, hastalık izni alma olasılığı yüzde 63, acil servise başvurma olasılığı ise yüzde 23 daha fazla.
Harika iş yerlerinin inovasyon hızı daha yüksek
Bulundukları organizasyona güvenen çalışanlar, daha yüksek performans gösteriyor ve organizasyona daha fazla katkı sağlıyorlar. Ayrıca bu çalışanlar, inovasyon ve verimlilik oranlarını da yükseltiyorlar.
Harika iş yerleri ekonomik resesyonlardan sonra daha hızlı toparlanıyor
Farklı çalışan gruplarının kendilerine ekibin gerçek bir üyesi gibi davranılmasının, yeni bir ekibe katıldıklarında hoş karşılanmalarının ve yönetimin dürüst ve yetkin olmasının, organizasyonları büyüttüğü tespit edildi.
Harika iş yerlerinin finansal performansı daha yüksek
Çalışanlara iyi davranmak ve sadece bir çalışan olarak değil, bir insan olarak değer göstermek, yalnızca şirket hisselerinin daha iyi performans göstermesine değil, şirketin gelecekteki performansına da pozitif katkı sağlıyor.
Harika iş yerine giden yol, insan odaklı kurum kültürü yaratmaktan geçiyor
Bugün içerisinde bulunduğumuz dijital çağda, dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de en değerli varlık İNSAN. İnsan odaklı yaklaşım, sektör fark etmeksizin, sürdürülebilir bir gelecek yaratmak için büyük öneme sahip. Bugün liderler ve organizasyonlar, çalışan aidiyetini artırmak ve daha düşük işten ayrılma oranları yakalamak adına zorlanıyorlar, çünkü işyerleri artık etnik köken, çeşitlilik ve kapsayıcılık ve jenerasyon açısından daha fazla çeşitlilik içeren yerler haline geldiler. İşyerleri bugüne kadarki en çok çeşitliliği barındırıyorlar ve artık eskisi gibi “herkese uyan tek bir yönetim tarzı”nın uygulanması mümkün değil. Çalışanların organizasyon ile ilgili öncelikleri, beklentileri ve deneyimleri her zamankinden daha fazla çeşitlilik içeriyor.
Kurum kültürü, kanıtlanmış metodolojiye sahip harika iş yeri sertifikası ile görünür hale geliyor
Sahip oldukları yeteneklerin farkında olan ve uzaktan çalışmanın getirdiği avantajları bilen çalışanlar, neredeyse sonsuz sayıda potansiyel iş olanaklarına sahipler. Bunun bir yansıması olarak da artık maddi kazançların ötesinde, çalışmak istedikleri işyerlerinde işverenlerin çalışanları için harika bir işyeri kültürü deneyimi sunup sunmadıklarına bakıyorlar.
İşverenlerin iddialarının doğruluğunu teyit etmek ve iş tekliflerini değerlendirmek konusunda kendilerine yardımcı olması için ise Great Place To Work® Sertifikası™ onlar için önemli bir gösterge. Great Place To Work® Sertifikası™ elde etmek, çalışan deneyimi anketi sonucunda organizasyonların global standartları karşıladığını gösteriyor ve o şirketi harika bir iş yeri olarak tanımlıyor. Özetle Great Place to Work® Sertifikası™, içerdiği güçlü analiz metodu ile hem kurum kültürü ve çalışan deneyimi hem de işveren markasını güçlendirecek yapısı ile şirketlere stratejik katkı sağlıyor.