TVekstra’nın çoğunluk hissesi Mediazone tarafından satın alındı
Tükiye’de 60 kanalın adressable TV teknolojisini sağlayan TVekstra’ya, TwoZero Ventures’ın kurucusu olduğu ve çatısı altında birçok önemli medya, spor ve eğlence kuruluşunu barındıran Mediazone yatırım yaptı. İstanbul Portföy Yönetici Ortağı Alparslan Ensari, İstanbul Portföy CEO’su Barış Hocaoğlu, Mediazone CEO’su Kaan Kayabalı, TVekstra kurucu ortakları Merve Eraslanoğlu ve Murat Atay arasında yapılan anlaşma ile TVekstra, Mediazone bünyesine katıldı.
Mediazone, hızla büyüyen dijital medya ve reklam teknolojileri alanında farklı kullanıcı kitlelerine sahip medya mecraları ve teknolojilerinde seri yatırımları kapsamında 2021 yılında Maçkolik’in çoğunluk hissesini, 2023 içerindeyse Onedio’nun ve Mynet’in tamamının satın alımlarını tamamlamıştı. Bugün gerçekleştirdiği TV teknolojileri ve TV reklamcılığı dünyasına yönelik satın alımı TVekstra ile TV ile dijital medyada bütünleşik büyüme stratejisine devam edeceğinin sinyallerini veriyor.
Dijital reklam harcamalarının hızla büyümeye devam etmesi Mediazone’nun grup bünyesine yeni mecralar katma konusundaki stratejisini desteklerken, grup bünyesinde 3K Mobil ile Fantazzie oyun girişimleri de yer alıyor. 11 milyondan fazla haneye erişim sağlayan Türkiye’nin lider addressable TV şirketi TVekstra ile Mediazone birleşmesi için Mediazone Yönetim Kurulu Başkanı Barış Hocaoğlu şunları ekledi; “Bu ortaklık sonrasında, Türkiye’nin dijital trafiğinin yüzde 60‘ından fazlasına erişen Mediazone TVekstra ile birlikte bu devasa erişimine, tüm Türkiye’deki TV erişiminin yüzde 65’ini de eklemiş oldu. TVEkstra’nın tamamen kendi bünyesinde geliştirdiği adressable TV ve connected TV teknolojilerini ihraç etmek yakın gelecekteki öncelikli hedeflerimiz arasında.”.
Önce Türkiye’nin, sonra bölgenin “En Büyük Medya Operasyonu” olma hedefiyle…
Mediazone’un önce Türkiye’nin sonra bölgenin “En Büyük Medya Operasyonu” olma hedefi kapsamında Mediazone CEO’su Kaan Kayabalı; “TVEkstra’nın geliştirdiği teknolojiler ile sadece Türkiye’deki reklamverenlere daha yüksek erişim ve daha iyi medya yatırım dönüşümü sağlamakla kalmayıp halihazırda Azerbaycan ve Ürdün’e teknoloji ihraç eden TVEkstra’nın, yatırımımızla birlikte, alanında dünya çapında bir oyuncu olması için gerekli adımları atacağız. Bu yatırım Mediazone’un önce Türkiye’nin sonra da bölgenin en büyük dijital medya operasyonu olma vizyonunda çok önemli bir adım” dedi.
TVekstra Büyüme ve Stratejilerinden sorumlu kurucu ortağı Murat Atay “TVekstra olarak 2023 yılı Kasım ayı itibariyle 1500 üzerinde kampanya, 90’ın üzerinde TV yayıncısı, aylık 2 milyarın üzerinde izleme trafiği ve onlarca oyunlaştırma ve yenilikçi TV reklam kurgusunu hayata geçirmemizle dünyanın en büyük adressable TV teknolojisini ve reklam satışını gerçekleştiren şirketiyiz. Türkiye’den aldığımız ilham ve tecrübeyi tüm dünyaya taşıma hedefinde, tüketicinin ekranda görmek, kullanmak istediği yenilikçi uygulamalar ve teknolojiler yaratma vizyonumuzla büyümeye devam edeceğiz” dedi.
TVekstra ve Mediazone medya dünyasına yeni bir soluk getiriyor
TVekstra’nın teknolojik altyapısı ve inovatif ve interaktif yetenekleriyle tüketicilerin lineer TV izleme deneyimini zenginleştirmek istediklerini belirten TVekstra CEO’su Merve Eraslanoğlu, reklamverenleri yeni nesil TV mecrası ile daha da yakınlaştırarak reklamları daha etkili ve verimli hale getirmeyi amaçladıklarını vurguladı: “Teknoloji ve veriye dayalı olarak büyüyen ve dijitalleşen bir dünyada, kişiselleştirilmiş ve ölçümlenebilir TV planlamasıyla ve değişen medya
tüketim deneyiminde TV ‘de hesap verebilir, saydam ve güvenilir ekran olarak reklamverenlere hizmet etmeye devam edeceğiz” dedi.