Epica Awards 2023’te shortlist açıklandı
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards yaratıcılık festivalinde dünyanın dört bir yanından yapılan başvuruların sonunda shortlist belirlendi. Değerlendirme süreci 30 Kasım’da sonlanacak ödüllerde Türkiye’den 5 iş toplam 8 kategoride shortlist’te yerini aldı.
Epica Awards’da bu yıl da sayısız başvuruyu, dünyanın dört bir yanından gazeteci tarafından oluşan jürinin değerlendirmesinin ardından shortlist’i belli oldu. 636 işin kısa listeye kaldığı Epica Awards 2023’te Türkiye’den 5 başvuru, 8 farklı ödül için yerini sağlamlaştırdı.
İşte Türkiye’den shortlist’e kalan işler…
1) MullenLowe Istanbul – OMO / The Path to Brave Dreams is Through Getting Dirty (OMO ile Hayallere Giden Yol Kirlenmekten Geçer)
MullenLowe Istanbul’un Unilever Türkiye için “sana da cesur olmak kalır” sözleriyle hayata geçirdiği kampanyasıyla markanın yıllardır süregelen “Kirlenmek Güzeldir” mottosunu farklı bir perspektifle ele alıyor. Kampanya “Household Maintenance” kategorisinde ödül almaya aday işler arasında yerini aldı.
Künye
- MLW IST / Executive Creative Director: Nadir Ayın
- MLW IST / Art Director: Sedef Karakaş
- MLW IST /Copywriter: Kübra Demirkaya, Emre Şuataman, Alper Karan
- MLW IST / VP Strategy: Yusuf Muslubaş
- MLW IST / VP: Ceyda Coşkun
- MLW IST / Business Director: Merve Günay Goldenberg
- MLW IST / Account Director: Gizem Dörtler Kosova
- MLW IST / Account Supervisor: Ilgım Kurşun
- MLW IST / Account Manager: Damla Yiğit
- MLW IST / Executive Producer: Tuğrul Karadeniz
- MLW IST / Producer: Emirhan Akıncı
- Unilever Laundry Care Marketing Director: Alper Çapar
- OMO Brand Manager: Elif Yıldırımcan
- OMO Assistant Brand Manager: İrem Çelik
- OMO Assistant Brand Manager: Zeynepnur Alkan
- OMO Assistant Brand Manager: Güliz Bingöllü
- DEPO FILM / Producer: Ender Sevim, Merve Su Yalçınkaya, Öykü Aytulun
- DEPO FILM / Director: Duncan Christie
- DEPO FILM / Director of Photography: Luke Jacobs
- MULLENLOWE ISTANBUL / Strategy Director: Alper Çetik
2) RAFİNERİ – The Symbols of Change
Günümüzde her kesimden her yerde bulunan ve bir estetik duruş ortaya koyan Türkiye yapımı kilimler, güzelliklerinin ardında içlerinde kadını evin duvarlarının arasına, eşliğe ve çocuk sahibi olmaya şartlayan motifleri barındırıyor. Kilimlerin kadınları bir role sınırlayan motiflerinin yanı sıra başka temsilleri de taşıması gerektiğini ortaya koyan Cache Istanbul ve RAFİNERİ; çocuk büyütmek, evlenmek gibi motiflerin yanı sıra cesaret, eğitim ve geleceği yakalamak gibi motifleri yaratıp kilimleri bu yeni yön doğrultusunda üreterek sadece estetik bir değişimin lideri olmakla kalmadı, ülkemizin kilimlerinin bambaşka bir hikaye anlatmasını sağladı. The Symbols of Change, Epica Awards’da hem “Homes, Furnishings & Appliances” hem de “Public Interest – Gender Equity” kategorilerinde ödül için yarışacak…
Künye
- CEO: Aslı Yorgancıoğlu
- CCO: Emre Kaplan
- Vice President Creative: Ayşe Bali
- Vice President: Erbek Onur
- Business Leader: İrem Altuğ
- Brand Director: Cem Gularik
- Brand Manager: Tugce Olgun
- Creative Director: Ersel Hıra
- Creative Director: Eray Cankır
- Art Director: Gizay Samancı
- Head of Strategic Planner: İpek Kardeşler
- Strategic Planner: Ezgi Cumur
- Founder : Recep Bozgöz / Cache Istanbul
3) Wunderman Thompson – Is that Heinz?
Bazı ürünlerin tadı onları görmeden dahi anlaşılabilir. Hele ki mesele Türkiye’de her türlü yemeğin üstüne dökülen ketçapsa… Her birimizin muhtemelen fark edip üzerine düşünmediği ve tatminsizlik hissettiğimizle kaldığımız; Heinz ketçap şişelerinin durmaksızın başka ketçaplarla doldurularak tekrar servis edilmesi ve beklentiyi boşa çıkarması hali, Wunderman Thompson tarafından fark edilmiş… Heinz Ketchup’ın bırakın tadını, renginden dahi anlaşılacağını ortaya koyan kampanyada ambalajda gerçek Heinz rengi konumlandırılarak kullanıcıların ketçap mağduru olmalarının önüne geçilmiş… Epica Awards’da 3 kategoride (“Media Innovation”, “Promotions&Incentives” ve “Packaging Design”) kısa listeye kalan kampanya, en çok kategoride shortlist’e kalan Türkiye merkezli iş oldu.
Künye
- Heinz Marketing Director MEA&Turkey: Passant El-Ghannam
- Heinz Brand Manager : Yağmur Ünal
- Global Chief Creative Officer: Bas Korsten
- Global Chief Creative Officer: Daniel Bonner
- Global Design Lead: Luke O’Prey
- Chief Executive Officer: Ayşegül Bahçıvanoğlu
- Executive Creative Director: Ümit Taşlı
- Creative Director: Onur Kutluer
- Head of Art: Burak Tozkoparan
- Art Director: Merve Oğuz
- Copywriter: Göktuğ Hekimoğlu
- Motion Designer: Kerem Korucuoğlu
- Motion Designer: Sezin Aktürk
- Graphic Designer: Tuna Ersöz
- Client Services Director: Didem Özcıbır
- Account Group Director: Selen Varlık
- Account Supervisor: Güliz Erkut
- Social Media Group Head: Dilek Uyganlı İlter
- Social Media Supervisor: Ceren Boztepe
- Social Media Community Manager: Rengin Yaren Kılıç
- Head of Production: Melis Bircan
- Sr. Producer: İpek Şeşen Arabacıoğlu
- Print Production: Metin Bahar
4) Panda Films ve Iconoclast – Xena
Uzun yıllardır Türkiye’den görmeye alışkın olmadığımız türde bir başvuru bu yılın Epica Awards’unda kısa listeye kalan işlerden oldu: Skrillex ve Nai Barghouti’nin Xena adlı parçası için yaratılan ve Panda Films imzası taşıyan müzik videosu… Nakaratında Filistin’de bir düğün hazırlığını dillendiren eserin güçlü ezgisi ve sözlerine müzik videosu derinlikli bir boyut katıyor. Xena, “Branded Content-Music Videos” kategorisinde kısa listede yer alıyor.
Künye
- Production Company: Panda Films
- Production Company: Iconoclast
- Director: Amara Abbas
- DoP : Nicolas Loir
- Executive Producer: Chad Öztürk
- Executive Producer: Suat Saglam
- Executive Producer: Maeva Tennori
- Executive Producer: Eser Fırat
- Executive Producer: Zeki Kahveci
- Agency : Atlantic Records
- Production Design: Melisa Inci
- Choreography: Damien Jalet
5) Realworks, SOBRAZ, PHD Turkey, Medina Turgul DDB, Zon Project Management – Elidor Solidarity Monument On Our Way (Kendi Yolumuzda Dayanışma Anıtı)
Marketing Türkiye sayfalarında tüm paydaşlarından görüşlerini alarak paylaştığımız Kendi Yolumuzda Dayanışma Anıtı’nın ilk adımları, 6 Şubat depremlerinin ardından Elidor’un AFAD koordinasyonuyla belediyelerin kurduğu mobil duşlar için uzun dönemli bir destek planlaması dahilinde şampuanlarını sevk etmesiyle başladı. Elidor, depremin ardından acil ihtiyaçların yanı sıra afetler, salgınlar ve savaşlar gibi olağanüstü hallerde en kırılgan gruplar arasında olan kadınların refahına odaklandı. Cinsiyet eşitsizlikliklerinin sosyal ve ekonomik boyutta artmasına neden olan afetin karşısında çalışmalarına devam eden Elidor, bu kapsamda Kendi Yolumuzda Dayanışma Anıtı’nı da hayata geçirdi.
Elidor x TOG Genç Kadın Destek Merkezleri’nde seminerlere katılan kadınlar öncelikli olmak üzere sosyal medya hesaplarından toplanan görüşler, kadınların duygularını ortaya koydukları sanat eserleri ve sanatçı Karsu’nun katkılarıyla interaktif bir anıt, yapay zeka desteğiyle hayata geçirildi. Akaretler’de konumlandırılan ve Epica Awards’da “Creative Use of Data” kategorisinde ödüle aday olan proje birçok partnere sahip. Her birinin görüşlerini aldığımız ve projeyi detaylarıyla ele aldığımız haberimizi buradan inceleyebilirsiniz.
Künye
- Founder: Emre Yücel – RealWorks
- Natali Kasap: Beauty & Wellbeing Turkey Lead – Unilever
- Brand Manager: Ahmet Adıyaman – Elidor
- Sr Assistant Brand Manager: Sude Atan – Elidor
- General Coordinator: Utku Can Kurucuoğlu – RealWorks
- Project Manager: Batuhan Gündoğdu – RealWorks
- Agency President, Chief Story Officer: Soydan Canbaz – Sobraz
- Executive Creative Director: Ertuğ Tuğalan – Medina Turgul DDB
- Director: Aylin Aykut – PHD Turkey
- Agency President: Hilal Meriç Bor – Boomads
- Agency President: Oylum Tala – Zon Project Management
- Founder: Ebru Başakıncı – Portal Rights Management
- Visual Communication Lead: Onur Sakarya – RealWorks
- Production Manager: Tekin Aytekin – RealWorks
- Software Developer: Ali Kiraz – RealWorks
- Software Developer: Günay Şenel – RealWorks
- Project Assistant : Yavuz Selim Melikoğlu – RealWorks
Sonuçları Aralık başında açıklanacak Epica Awards’da tüm kısa listeye kalan ekiplere başarılar dileriz.
Epica Awards’da geçen yılın kazananlarını görmek için tıklayın.