İK’nın DNA’sı teknolojiyle değişiyor mu?
Uzaktan çalışma bir ödül mü yoksa gereklilik mi? Yeni nesil, çalışacağı şirketten ne bekliyor? Yeni dijital dünyada İK ekipleri, çalışanların beklentilerini ve deneyimlerini nasıl yönetecek? Bunlar gibi çok sayıda soru herkesin zihnini kurcalıyor… Elbette bu sorulara cevap ararken farklı konu başlıkları ve etki noktaları da ortaya çıkıyor. Bu konu başlıklarından biri olan “Teknolojinin, İK süreçlerindeki etkisi”ni Doğuş Teknoloji İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aslı Barış’ın liderliğinde mercek altına aldık.
İş dünyası dijitalleşme ile farklı dönüşümler yaşarken bundan İK alanı da etkileniyor. Adeta İK’nın DNA’sı teknolojiyle değişiyor ve ortaya çıkan yenilikler kurum kültüründen İK süreçlerine her şeyi dönüştürüyor. İK süreçlerinin dönüşümü hem dünyada yaşanan büyük olayların etkisi ve yenilikçi teknoloji uygulamaları sayesinde olurken, çalışan deneyimi de bu etkiyle farklı noktalara evriliyor. Dijitalleşen İK süreçleri ve teknolojinin çalışan deneyimine olan etkisi konusunda görüşlerini paylaşan Doğuş Teknoloji İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aslı Barış, insan odaklı geliştirilen dijital süreçler ve ürünler sayesinde şirketlerin daha mutlu ve bağlı çalışanlara sahip olacağına vurgu yapıyor.
Aslı Barış, bir teknoloji şirketi olarak İK’daki dijital dönüşümü öncelikle kendi organizasyonel süreçlerinde sağlamayı önceliklendirdiklerini belirterek, “Çünkü yaptığımız işle sağladığımız faydayı herkesten önce biz deneyimlemeliyiz ki bunu dışarıya doğru anlatabilelim. Doğuş Teknoloji olarak geliştirdiğimiz ve başarısını test ettiğimiz bu yeni nesil öncü teknolojiler ile dijital dünyada çalışanlarımızın iş süreçlerini daha kaliteli ve konforlu hale getiriyor, odağımıza insanı alarak geleceği tasarlıyoruz. Bu vizyonla Doğuş Teknoloji olarak şirket ve çalışanlar odağında iş dünyasına WelCalm, NotiSecure ve Hybee isimli yenilikçi dijital ürünler kazandırdık” diyor.
Doğuş Teknoloji imzasını taşıyan yenilikçi İK uygulamalarını ve faydalarını alanının önemli isimlerinden olan Doğuş Teknoloji İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aslı Barış’a sorduk ve sizler için derledik…
WelCalm, işe yeni başlayan çalışanlara hoş geldin demenin en pratik yolu
Doğuş Teknoloji bünyesinde geliştirilen WelCalm, işe yeni başlayan çalışanlara hoş geldin demenin en pratik yolu oluyor. İşe alım sürecinde gerekli olan belgelerin online alınmasını sağlayarak çalışanın işe başlama sürecini kolaylaştıran uygulama, işe yeni başlayanların daha pozitif bir başlangıç yaparak oryantasyon sürecini hızlı ve verimli tamamlamasını da sağlıyor.
Bununla birlikte uygulama, insan kaynakları ekiplerine eğitim tamamlama durumları gibi noktalarda takip ve raporlama imkânı sunuyor. Çalışanlara, işe fiilen başlamadan önce şirketle ilgili bilgilere ulaşma ve kendisine destek olacak kişiler ile tanışma fırsatı da sunan mobil uygulama özetle, dijital bir oryantasyon programı olarak işe giriş sürecini kolaylaştırmak için kullanılıyor. Çalışanın ihtiyaçlarına doğrudan cevap verdiği için marka imajına katkı sağlayan uygulama, içine entegre edilebilen eğitim videoları sayesinde hem çalışana hem de şirkete etkin zaman yönetimi sağlıyor.
Bu konuda Aslı Barış’tan edindiğimiz bilgiye göre; Doğuş Teknoloji’de WelCalm ürünün kullanılmaya başlamasından bugüne kadar şirkete dahil olan tüm çalışanlar Türkiye’nin neresinde olursa olsunlar şirketin merkezi olan İstanbul’a gelme gereği duymadan iş evraklarını sisteme girmiş ve oryantasyonlarını kolayca tamamlamışlar.
NotiSecure: Kurum Kültüründe Kalıcı Farkındalık
Geleneksel farkındalık eğitimleri davranışsal değişikliklerin kalıcı olmasında yetersiz kaldığını gözlemledik. NotiSecure’un yeni nesil farkındalık yaklaşımı, çalışanların kurum kültürüne uyumunu hızlandırıyor ve güvenli çalışma ortamını destekliyor. NotiSecure, e-posta gönderimi öncesinde kurum diline aykırı kelimelerin kullanılması durumunda anlık uyarıda bulunarak kurum politikalarına uygun olmayan ya da regülasyon ve rekabet uyum prosedürlerine aykırı olabilecek kelimeleri tespit ediyor ve yerine geçebilecek uygun alternatifler sunuyor. Aslında hızlı ve anında aksiyon alabileceğiniz bir nevi uyarı sistemi.
Doğuş Teknoloji’nin kurum içi girişimcilik programı ile geliştirilen NotiSecure, çalışanların uyumluluk gerekliliklerini yerine getirmelerini herkes için kolaylaştırıyor. Kurum kültürüne uygun bir kurum dilinin oluşturulması ve korunması için kural setlerini özelleştirilebilir, cinsiyet eşitliğine aykırı dil kullanımının önüne geçilebilir. Şirketlerin, regülatif ve bilgi güvenliği politikalarına uyumunu iyileştirmeye de yardımcı olan NotiSecure, çalışanların ilgili eğitimlere yönlendirilmesini kolaylaştırıyor.
NotiSecure’un merkezi yönetim ara yüzü, esnek ve özelleştirilebilir kural setleri sayesinde çalışanların mahremiyetini korurken kurum politikalarına uyumluluğu iyileştirerek, kurum kültüründe sürekliliğin sağlanmasına yardımcı oluyor. Bununla birlikte, özellikle İnsan kaynakları yetkililerinin, NotiSecure’ün şirket içerisindeki yazışma dilinde yarattığı farkındalığın artışını takip edebileceği rapor ekranlarına ve farkındalık skorlarına ulaşımını da mümkün kılıyor.
NotiSecure’un de gerçek hayattaki ilk kullanıcısı biziz diyen Barış, Doğuş Teknoloji’de gerçekleştirdikleri günlük şirket dilinin eril yaklaşımdan daha fazla soyutlanması örneğini şöyle özetliyor:
“Eşitliği toplumun her kademesinde, her sektörde, her alanda sağlamak gerektiğine inanıyoruz. Bundan hareketle NotiSecure’ü şirketimizdeki toplumsal cinsiyet eşitliği değerlerini desteklemek için kullanmaya karar verdik. E-postalarımıza entegre ettiğimiz yeni nesil farkındalık ürünümüzle 1 milyonun üzerinde e-postayı tarayarak cinsiyetçi ifadeleri tespit ettik ve eşit dil yaklaşımına uygun olmayan 100’ün üzerinde kelimeyi NotiSecure’e tanımladık. Cinsiyetçi kelime kullanıldığını tespit eden NotiSecure kullanıcıyı anlık olarak uyarıyor ve cinsiyetçi ifade barındırabilecek kelimeler yerine kullanılabilecek alternatiflerin listesini paylaşıyor. Çok güzel geri dönüşler aldık. Gelinen noktada, çalışanlarımızın farkındalığının yükseldiğini, yalnızca e-posta yazışmalarında değil bunu günlük konuşmalarına da yansıttıklarını gözlemliyoruz.”
Hybee ile hibrit çalışma daha verimli hale geliyor!
Doğuş Teknoloji tarafından geliştirilen hibrit çalışma planlama uygulaması Hybee, kurumlara çalışma alanları için veri odaklı çözümler sunarak, zamandan tasarruf etmelerini ve kaynak optimizasyonu sayesinde çalışan deneyimlerini iyileştirmelerini sağlıyor. Hybee, kurumlara veri odaklı çözümler sunuyor. Bu uygulama sayesinde kullanıcılar, masa ve toplantı odası rezervasyonlarını gerçekleştirirken, ofise ulaşım şekilleri, yemekhane ve otopark kullanımı gibi verileri de sisteme girerek ofis günlerini uzaktan planlayabiliyor ve ofisten check-in yapabiliyor.
Ekipler ve çalışma grupları, Hybee uygulamasındaki Outlook Calender (takvim) ve Google Workspace entegrasyonu sayesinde toplantı odasının müsaitliğini ve grubun kişi sayısını göz önünde bulundurularak sunulan kişiselleştirilmiş seçenekler arasından kendilerine en uygun olanı seçip rezervasyon yapabiliyor. Plansız gelişen ofis günlerinde ise çalışanlar, ofiste check-in yapabilme esnekliğini de deneyimleyebiliyor. Dijitalleşme vizyonuyla insanı odağına alarak geliştirilen tüm bu uygulamalar çalışanların hayatını kolaylaştırırken insan kaynakları ekiplerinin de operasyon yükünü oldukça azaltıyor. Verimliliğe doğrudan katkı sunan dijital çözümler sayesinde şirketler, sürdürülebilirlik anlamında da büyük fayda elde ediyor.
Doğuş Teknoloji İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aslı Barış, İK’da teknoloji ile yaşanan değişim sürecini şu cümlelerle özetliyor: “Bahsettiğimiz tüm bu ürünler ve çözümler, yeni nesil çalışma deneyimini daha pürüzsüz, daha etkin ve mükemmele yakın hale getirmek için varlar. Biz İnsan, Yetenek ve Kültür profesyonelleri ise bu deneyimi eşit fırsatlar olarak sunmak, bugünün deneyimi kadar geleceğin iş gücüne, yeteneklerine hizmet etmek için de varız”.