22 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamveren X'in ardından Instagram'a da tepkili | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Reklamveren X’in ardından Instagram’a da tepkili | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
29 Kasım 2023
3 dk okuma
Reklamveren X'in ardından Instagram'a da tepkili | Son 24 saatin gündemi

The Wall Street Journal’ın yaptığı bir deneye göre Instagram, yalnızca genç ve ergenlik çağındaki influencer’ları takip eden test hesaplarına, çocukların müstehcen görüntülerinin yanı sıra açıkça cinsel içerikli yetişkin Reels videoları gösteriyor.

Meta’nın tüm platformlarında bu tür içerikler yasak, buna rağmen Instagram’ın algoritması bu içerikleri bir şekilde destekliyor. Ayrıca bu müstehcen içerikler, Disney, Walmart, Pizza Hut, Bumble, Match Group ve hatta The Wall Street Journal gibi önemli markaların reklamlarıyla da eşleştiriliyor.

Walmart ve Pizza Hut konuyla ilgili yorum yapmayı reddederken, Bumble, Match Group, Hims ve Disney, deneyin ortaya çıkmasının ardından ya Meta’da reklam yayınlamayı durdurdu ya da platforma söz konusu karmaşayı çözmesi için baskı yapıyor.

Reklamverenlerin, reklamlarının yanında gösterilen içerik türü konusunda ne kadar hassas olduğunu geçtiğimiz hafta X’e karşı gösterdikleri tepkiden de biliyoruz. Antisemitik içeriklerle yan yana yer almak istemeyen markalar bir bir platformu terk etmişti…

Google’da gündem “doğru bilgi”

Reklamveren X'in ardından Instagram'a da tepkili | Son 24 saatin gündemi

Google, arama sonuçlarında kaliteye odaklanmak için yeni bir sistem başlattı. Bu sistem sayesinde, SEO optimizasyonu nedeniyle üst sıralara çıkmış içerikler yerine, gerçek kullanıcılar tarafından yapılan paylaşımlar daha üst sıralarda gösterilecek.

Google’ın yeni sistemi, forum siteleri ve sosyal medya platformları gibi içerik üreten platformlar için de avantaj sağlayacak. Bu platformlar, arama sonuçlarında daha üst sıralarda gösterilecek.

Google, içerik üreticiler için de yeni bir profil kartı özelliği başlattı. Bu özellik sayesinde, içerik üreticiler için kullanıcı adı, profil fotoğrafı, takipçi sayısı veya içeriklerindeki popülarite gibi bilgiler Google Arama sonuçlarında gösterilecek.

Google’ın yeni arama sistemi, kullanıcıların daha doğru bilgiye ulaşmasına yardımcı olmayı hedefliyor.

EA Games’ten “ses” getirecek patent…

Reklamveren X'in ardından Instagram'a da tepkili | Son 24 saatin gündemi

Dünyanın en büyük oyun şirketlerinden Electronic Arts, oyuncuların kendi seslerini bir oyun karakterine verebilecekleri yeni bir patent aldı. “Bir oyuncunun ses tonunda konuşma üretme” adlı patent aslında 2020 yılında tescil ettirildi. Yakın zamanda yayınlanan patent büyük bir heyecan yarattı.

Patente göre, oyun içinde yer alacak teknoloji, oyuncunun sesini analiz edip kodlamalar aracılığıyla dönüştürecek. Oyuncudan bir metin seslendirmesi istenecek ve bu ses kaydı, karakterin diyaloglarını oluşturmak için kullanılacak.

Bu teknolojinin şu anda kullanıma hazır olmadığı ve yakın zamanda piyasaya sürülecek oyunlarda kullanılmayacağı belirtiliyor. Ancak, oyun dünyasında önemli bir yenilik olarak görülüyor.

Bu teknolojinin oyunlarda yaygınlaşması halinde, oyuncular kendi seslerini kullanarak oyun karakterlerine daha fazla hayat verebilecek. Ayrıca, oyunların daha kişisel ve gerçekçi bir deneyim sunması sağlanabilecek.

Nilhan Onal Gökçetekin: “Yarınlara sözümüz var…”

Yarınlara sözümüz var

E-ticaret sektörünün ilklerle anılan markası Hepsiburada, kargo, finans ve teknoloji çözümleriyle ses getirmeye devam ediyor. Mesela “ertesi gün teslimat” diyor, “Hepsiburada’da kredi kartsız taksit” olur diyor, “teslimat gecikmesi olursa para iadesi yaparız” diyor, “19,90 TL’lik abonelik bedeli karşılığında ayda 400 TL’lik fayda sunarız” diyor ve hepsi için de “Hepsiburada sözü” veriyor… Tüm bunların ardında İngiltere merkezli küresel bir ağ olan INvolve tarafından oluşturulan ve YouTube tarafından desteklenen 2023 Heroes Kadın Yöneticiler Rol Model Listesi’nde yer alan Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin’in imzası var. Nilhan Onal Gökçetekin ile gerçekleştirdiğimiz söyleşi Hepsiburada’nın ezber bozan stratejisinin ötesinde yeni nesil liderlik adına da derin içgörüler barındırıyor… Röportaj ile ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.

Shell ve Türkiye Milli Paralimpik Komitesi sponsorluk anlaşması imzaladı

shell

Shell & Turcas ve Türkiye Milli Paralimpik Komitesi (TMPK) sponsorluk anlaşması ile yeni bir iş birliğine imza attı. Bu anlaşma ile Shell, 1923 yılından bu yana Türkiye’nin gelişimine sunduğu katkıyı ve engelsiz yaşam ile spor alanında gelişimi destekleme taahhüdünü güçlendiriyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.

featured
1 adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
2 YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
3 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
4 İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
5 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
Güncel Haberler
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
Pepsi’den futbola "taze" bir bakış: Kadın futbolcularla yazılan yeni bir efsane
Pepsi’den futbola “taze” bir bakış: Kadın futbolcularla yazılan yeni bir efsane
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Haberler
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Nafizcan Önder
3 gün önce
Pazarlama sektörünün en iyileri Brandverse Awards'da ödüllendirilecek...
Haberler
Pazarlama sektörünün en iyileri Brandverse Awards’da ödüllendirilecek…
Marketing Türkiye
4 Mart 2025
Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Haberler
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
TAMPF Yönetim Kurulu Başkanlığına Ahmet Şükrü Yanıkoğlu seçildi
Haberler
TAMPF Yönetim Kurulu Başkanlığına Ahmet Şükrü Yanıkoğlu seçildi
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

rota@rotayayin.com.tr
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.