Reddit yeniden markalaşıyor | Son 24 saatin gündemi
Reddit, kapsamlı bir yeniden markalaşma sürecini başlattı. Yenilenen logo ve görsel kimlik, şirketin potansiyel ilk halka arzını da yakından takip eden yatırımcılar ve kullanıcılar tarafından ilgiyle karşılandı.
İkonik maskot Snoo’nun modernize edilmiş bir versiyonunu içeren yeni logo, üç boyutlu bir tasarıma sahip.
Snoo’nun görsel dönüşümünün yanı sıra Reddit, marka temelini güçlendirmek için ek değişiklikler de yapıyor. Bunlar arasında, sohbet balonlarından esinlenen yeni yazı karakterlerinin kullanıma sunulması da yer alıyor. Reddit Sans olarak adlandırılan bu yazı tipi, çevrim içi olarak kullanılabilen açık kaynaklı bir yazı tipi olacak.
TÜİK, Kasım ayı enflasyon rakamlarını açıkladı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Kasım ayı tüketici ve üretici fiyat artışlarını açıkladı. Buna göre, tüketici fiyatları (TÜFE) kasım ayında aylık bazda yüzde 3,28 artarak yıllık enflasyonu yüzde 61,98’e yükseltti.
Kasımda en yüksek fiyat artışı yüzde 92,86 ile lokanta ve otellerde gerçekleşti.
Çekirdek enflasyon, TÜFE’den gıdayı, enerjiyi, alkol ve tütünü çıkararak hesaplanıyor. Bu endeks Kasım ayında aylık yüzde 0,63 artarak yıllık bazda yüzde 68,89’a geriledi.
TÜİK’in açıkladığı verilerin yanı sıra akademisyenlerin ve ekonomistlerin bağımsız biçimde oluşturduğu Enflasyon Araştırma Grubu da Ekim ayı verilerini bugün paylaştı. ENAG, Kasım ayı tüketici fiyat artışını yüzde 5,58 ve yıllık enflasyonu yüzde 129,27 olarak hesapladı.
Telegram’dan etkileşimi artıracak güncellemeler…
Telegram, WhatsApp rekabetinde öne geçmesini sağlayacak yeni özelliklerini tanıttı. Buna göre Telegram kullanıcıları arkadaşlarının ya da takip ettikleri kullanıcıların hikayelerini alıntılayarak kendi hikayesinde paylaşabilecek.
Kullanıcılar bir hikaye yayınlarken “emoji ile tepki verme” gibi özelliklere benzer bir şekilde fotoğrafla anlık tepki verebilecek. Bu doğrultuda kullanıcılara fotoğraflarını hareket ettirebilme, ekranda boyutlandırabilme ve değişik arka planlar ekleyebilme yetenekleri tanımlanacak…
Premium kullanıcılar profili için seçeceği yeni renk tonları ile öne çıkabilecek. Bireysel sohbetler için özel arka plan ayarlanabilirken, premium kullanıcıların sohbet penceresinin diğer ucundaki kullanıcının arka planını da belirleme şansı olacak.
Yılın sorusu: Ucuz mu pahalı mı?
Yüksek enflasyonla birlikte hayatımıza önce panik alışverişi girdi. Tüketici “aldıklarımdan pişman değilim aklım hala alamadıklarımda” diyerek o günün fiyatlarını geçmişle kıyaslayarak hayıflanıyordu. Çünkü halen elinde bir referans noktası vardı… Bugünse reyonlar arasında dolaşan şaşkın gözler ve herkesin kafasında kocaman bir soru işareti var. Hangisi pahalı, hangisi ucuz? Sektör bağımsız olarak takvim yapraklarını kıskandıran bir hızla etiketler değişirken elbette zihinler sisle kaplandı ve tüketici fiyat algısını yitirdi. Peki, bu sisin arasından ne gözüküyor? Dahası böylesi bir ortamda pazarlama evrenine ne gibi bir sorumluluk düşüyor?
Yanıtlar için TIKLAYIN!
Şirketlerin yarısından fazlası sürdürülebilirlik hedeflerinden uzak!
Bain & Company’nin gerçekleştirdiği küresel araştırma şirketlerin yüzde 60’ından fazlasının mevcut sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşma yolunda ilerleme kaydetmediğine işaret ediyor. Rapor, tüketicideki sürdürülebilirlik hassasiyetinin aşırı hava koşulları sebebiyle arttığını ancak “sürdürülebilir” ve “premium” ürünler arasındaki ayrımı net bir biçimde yapamadığını ortaya koyuyor…
Raporun detaylarını incelemek için TIKLAYIN!