Google, yeni yapay zeka modeli Gemini’yi tanıttı | Son 24 saatin gündemi
Google, uzun zamandır beklenen yeni yapay zeka modeli Gemini’yi tanıttı. İleriye doğru büyük bir adımı temsil eden model, nihayetinde tüm Google ürünlerini etkileyecek.
Gemini, metin, resim, ses ve video dahil olmak üzere çok çeşitli girdileri anlayabilen ve işleyebilen çok modlu bir dil modeli olmasıyla öne çıkarıyor.
Gemini; Nano, Pro ve Ultra olmak üzere üç farklı sürüme sahip. Nano, Android cihazlarda, Pro, Bard sohbet botu gibi birçok Google hizmetinde kullanılırken, Ultra ise veri merkezlerinde kurumsal uygulamalarda kullanılmak üzere eğitilmiş.
Gemini aynı zamanda kod yazma konusunda da çok yetenekli olacak. Model, AlphaCod 2 isimli bir kod üretme sistemi kullanıyor. Testlerde de rakiplerinden yüzde 85 daha iyi performans göstermiş. İyi olduğu diller arasında Pyhton, Java, C++ ve Go yer alıyor.
Google’ın CEO’su Sundar Pichai, Gemini’nin yeteneklerinin her anlamda son teknolojinin ürünü olduğunu belirtirken, modelin insanların dünyayı anlama ve onunla etkileşim kurma biçiminden ilham aldığını söylüyor.
Time yılın kişisini açıkladı: Taylor Swift!
1923 yılında yayın hayatına başlayan Time dergisi, 1927 yılından beri yılın kişisini seçiyor. Yılın kişisi, o yıl dünya üzerinde en çok etki yaratan kişiyi temsil ediyor. Bu sene 100. yılını kutlayan dergi, dünya çapında milyonlarca hayranı olan Amerikalı pop yıldızı Taylor Swift’i yılın kişisi seçti. 12 Grammy’nin aralarında olduğu sayısız ödülün sahibi Swift, 2023 yılına da damgasını vurdu.
Derginin Genel Yayın Yönetmeni Sam Jacobs bu seçime dair yaptığı açıklamasında, “Kendine ait bir dünya inşa ederek pek çok kişiye yer açtığı, hikayesini küresel bir efsaneye dönüştürdüğü için Taylor Swift, Time’ın 2023 Yılın Kişisi oldu. O, sınırları aşmanın ve bir ışık kaynağı olmanın yolunu buldu. Kendi hikayesinin hem yazarı hem de kahramanı olan nadir insanlardan biri. Göz ardı edildiğini ve hafife alındığını düşünen insanların, özellikle de kadınların hayallerini, duygularını ve deneyimlerini doğrulamaya kendini adadı” ifadelerini kullandı.
Starbucks’ın piyasa değerinde marjinal düşüş
Starbucks’ın hisseleri, ABD’deki greve, işçi sendikasına dava açma kararına ve Çin pazarındaki hedeflere ulaşılamamasına paralel olarak 12 gündür düşüş gösteriyor.
Öyle ki şirketin hisseleri, 16 Kasım’dan bu yana yüzde 10’u aşkın değer kaybetti ve mevcut piyasa değeri 12 milyar dolardan fazla azalarak 110 milyar doların altına geriledi.
Analistler, Çin menşeli Luckin Coffee’nin büyümesinin Starbucks için rekabet baskısı oluşturduğunu belirtiyor.
C Level Club’ın gündeminde “AdTech” vardı…
Fırsat hazır olana gelir! Şimdilerde pazarlama sektöründe “hazır olmak” ile “teknolojiye hakim olmak” eşdeğer… Mecraların hızla çeşitlendiği, datanın katlanarak büyüdüğü bir dünyada pazarlamacıların bir numaralı yardımcısı da AdTech… Tam da bu nedenle Marketing Türkiye C Level Club’ın gündeminde bu defa AdTech alanındaki son gelişmeler var. Bu fırsatlarla dolu dünyayı keşfederken C Level Club üyelerine Adform Türkiye rehberlik etti… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
THY’nin yeni reklam yüzü Margot Robbie oldu!
Türk Hava Yolları (THY), 15-25 Mart 2024 tarihleri arasında yeniden başlatacağı Avustralya seferlerini tanıtmak için Barbie filmi ile son dönemde adından sıkça söz ettiren, dünyaca ünlü Hollywood yıldızı Margot Robbie ile anlaştı.
THY Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Avustralya’ya uçuşlarımız 2020 yılında pandemi nedeniyle durdurulmuştu, ancak 2024 yılında yeniden başlayacak. Bu önemli dönüm noktasını kutlamak için dünyaca ünlü bir isimle çalışmak istedik. Margot Robbie’nin, Avustralyalı olması ve uluslararası alandaki başarısı nedeniyle bu rol için ideal bir aday olduğunu düşündük. Onu uçuştan bir hafta önce Türkiye’ye getirip Göbeklitepe gibi tarihi ve kültürel zenginliklerimizi tanıtacağız. Bu iş birliğinin her iki taraf için de başarılı olacağına inanıyoruz” dedi.