Epica Awards 2023 sonuçları açıklandı!
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards’da dünyanın dört bir yanından yapılan başvuruların sonunda 7 Aralık akşamı online gerçekleştirilen canlı yayınla yılın kazananları belli oldu. Jürisi gazetecilerden oluşan tek yaratıcılık festivali olan Epica Awards’da Türkiye’den VML Turkey Heinz için, RAFİNERİ Cache Istanbul için, MullenLowe Istanbul ise OMO için hayata geçirdiği kampanyalarla ödül sahibi oldu.
Epica Awards bu yıl da birçok ülkeden başvuru aldı. En çok başvuru yapılan ülkeler arasında sırasıyla Kanada (296), Almanya (202), Fransa (138), ABD (126) ve Birleşik Krallık (125) olan yaratıcılık festivalinde jüri değerlendirmesiönce online olarak gerçekleştirildi. 22 Kasım-1 Aralık tarihleri arasında kullanılan oylarla belirlenen shortlist’in akabinde Grand Prix değerlendirmeleri Brüksel’de fiziki olarak gerçekleştirildi. 7 Aralık’ta online yayınlanan ödül töreninde her bir kategorinin Altın ödüllerinin yanı sıra yedi Grand Prix ödülü, Yılın Ajansı (Agency of the Year) ve Yılın Network’ü (Network of the Year) ödülleri de sahiplerini buldu.
Dünyanın McCann’leri yarışmaya noktayı koydu…
Epica Awards’da PR (Halkla İlişkiler), Responsibility (Sosyal Sorumluluk), Innovation (İnovasyon), Digital (Dijital), Design (Tasarım) ve Film dallarında takdim edilen altı Grand Prix’nin üçü dünyanın global düzeyde faaliyet gösteren McCann Worldgroup’un Polonya ve New York ofislerinin oldu.
Hal böyle olunca başvuruları arasından en çok ödüle layık görülen işe sahip olan ajanslar ve networklerin onore edildiği Network of the Year ve Agency of the Year ödüllerinin de sahibi şaşırtmadı… Bu sene de geçtiğimiz senelerde en çok Epica piramidi kazanan networklerden biri olan McCann Worldgroup, 5’i Altın ve 3’ü Grand Prix olmak üzere 26 projesinin ödüllendirilmesiyle Network of the Year’ın sahibi oldu.
Agency of the Year ödülünün kazananı McCann New York, 2 Grand Prix sahibi olarak yaratıcı iddiasını ortaya koydu.
Agency of the Year / Yılın Ajansı:
McCann New York
Network of the Year / Yılın Network’ü:
McCann Worldgroup
İşte 6 Grand Prix…
PR Grand Prix
Kampanya: The Brake Room
Ajans: McCann New York
Reklamveren: Chick-Fil-A
Digital Grand Prix
Kampanya: Where to Settle
Ajans: McCann Poland & McCann New York
Reklamveren: Mastercard
Responsibility Grand Prix
Kampanya: The Last Photo
Ajans: Hope&Glory (Birleşik Krallık)
Reklamveren: CALM
Innovation Grand Prix
Kampanya: The Mammoth Meatball
Ajans: VML (Belçika)
Reklamveren: Vow
Film Grand Prix
Kampanya: A Train of Memories
Ajans: SIX INC (Japonya)
Reklamveren: Sotetsu Holdings
Design Grand Prix
Kampanya: ADLAM: An Alphabet to Preserve a Culture
Ajans: McCann New York
Reklamveren: Microsoft
Türkiye’ye 4 ödül!
Geçtiğimiz yıl Epica Awards’dan bir ödülle dönen Türkiye yaratıcı sektörü bu yıl ivmesini arttırdı ve biri Altın olmak üzere dört ödülün sahibi oldu. Her bir kampanyada emeği geçen ekipleri kutluyoruz…
VML Turkey – Is that Heinz?
Packaging Design kategorisinde Altın, Media Innovation – Alternative Media kategorisindeyse Bronz ödüllerin sahibi olan “Is That Heinz?” ile VML Turkey, Heinz ketçaplarının renginin de tadı kadar ayrı olduğunun altını çizdi… Ambalajda gerçek Heinz rengi konumlandırılarak kullanıcıların ketçap mağduru olmalarının önüne geçildiği “Is That Heinz?” Altın ödülün sahibi olan tek Türkiye merkezli kampanya oldu.
Künye
- Heinz Marketing Director MEA&Turkey: Passant El-Ghannam
- Heinz Brand Manager : Yağmur Ünal
- Global Chief Creative Officer: Bas Korsten
- Global Chief Creative Officer: Daniel Bonner
- Global Design Lead: Luke O’Prey
- Chief Executive Officer: Ayşegül Bahçıvanoğlu
- Executive Creative Director: Ümit Taşlı
- Creative Director: Onur Kutluer
- Head of Art: Burak Tozkoparan
- Art Director: Merve Oğuz
- Copywriter: Göktuğ Hekimoğlu
- Motion Designer: Kerem Korucuoğlu
- Motion Designer: Sezin Aktürk
- Graphic Designer: Tuna Ersöz
- Client Services Director: Didem Özcıbır
- Account Group Director: Selen Varlık
- Account Supervisor: Güliz Erkut
- Social Media Group Head: Dilek Uyganlı İlter
- Social Media Supervisor: Ceren Boztepe
- Social Media Community Manager: Rengin Yaren Kılıç
- Head of Production: Melis Bircan
- Sr. Producer: İpek Şeşen Arabacıoğlu
- Print Production: Metin Bahar
MullenLowe Istanbul – OMO / The Path to Brave Dreams is Through Getting Dirty (OMO ile Hayallere Giden Yol Kirlenmekten Geçer)
MullenLowe Istanbul’un Unilever Türkiye için “sana da cesur olmak kalır” sözleriyle hayata geçirdiği kampanyasıyla markanın yıllardır süregelen “Kirlenmek Güzeldir” mottosunu farklı bir perspektifle ele alıyor. Kampanya “Household Maintenance” kategorisinde Bronz ödülün sahibi oldu.
Künye
- MLW IST / Executive Creative Director: Nadir Ayın
- MLW IST / Art Director: Sedef Karakaş
- MLW IST /Copywriter: Kübra Demirkaya, Emre Şuataman, Alper Karan
- MLW IST / VP Strategy: Yusuf Muslubaş
- MLW IST / VP: Ceyda Coşkun
- MLW IST / Business Director: Merve Günay Goldenberg
- MLW IST / Account Director: Gizem Dörtler Kosova
- MLW IST / Account Supervisor: Ilgım Kurşun
- MLW IST / Account Manager: Damla Yiğit
- MLW IST / Executive Producer: Tuğrul Karadeniz
- MLW IST / Producer: Emirhan Akıncı
- Unilever Laundry Care Marketing Director: Alper Çapar
- OMO Brand Manager: Elif Yıldırımcan
- OMO Assistant Brand Manager: İrem Çelik
- OMO Assistant Brand Manager: Zeynepnur Alkan
- OMO Assistant Brand Manager: Güliz Bingöllü
- DEPO FILM / Producer: Ender Sevim, Merve Su Yalçınkaya, Öykü Aytulun
- DEPO FILM / Director: Duncan Christie
- DEPO FILM / Director of Photography: Luke Jacobs
- MULLENLOWE ISTANBUL / Strategy Director: Alper Çetik
RAFİNERİ – The Symbols of Change
Günümüzde her kesimden her yerde bulunan ve bir estetik duruş ortaya koyan Türkiye yapımı kilimler, güzelliklerinin ardında içlerinde kadını evin duvarlarının arasına, eşliğe ve çocuk sahibi olmaya şartlayan motifleri barındırıyor. Kilimlerin kadınları bir role sınırlayan motiflerinin yanı sıra başka temsilleri de taşıması gerektiğini ortaya koyan Cache Istanbul ve RAFİNERİ; çocuk büyütmek, evlenmek gibi motiflerin yanı sıra cesaret, eğitim ve geleceği yakalamak gibi motifleri yaratıp kilimleri bu yeni yön doğrultusunda üreterek sadece estetik bir değişimin lideri olmakla kalmadı, ülkemizin kilimlerinin bambaşka bir hikaye anlatmasını sağladı. The Symbols of Change, Epica Awards’da “Homes, Furnishings & Appliances” kategorisinde Bronz ödülün sahibi oldu.
Künye
- CEO: Aslı Yorgancıoğlu
- CCO: Emre Kaplan
- Vice President Creative: Ayşe Bali
- Vice President: Erbek Onur
- Business Leader: İrem Altuğ
- Brand Director: Cem Gularik
- Brand Manager: Tugce Olgun
- Creative Director: Ersel Hıra
- Creative Director: Eray Cankır
- Art Director: Gizay Samancı
- Head of Strategic Planner: İpek Kardeşler
- Strategic Planner: Ezgi Cumur
- Founder : Recep Bozgöz / Cache Istanbul
1987’den bu yana gerçekleştirilen ve Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards’ın 2023 ödül törenini buradan izleyebilirsiniz.