SMARTIES AWARDS Türkiye’23 Ödülleri sahiplerini buldu
MMA Türkiye tarafından düzenlenen SMARTIES AWARDS TÜRKİYE ’23’de kazananlar belli oldu. Eylül 2022 – Eylül 2023 döneminin yenilikçi, yaratıcı, başarılı modern pazarlama kampanyaları ve projelerinin yarıştığı SMARTIES AWARDS’un Türkiye ayağında 6 ana, 30 alt kategoride 113 ödül sahipleriyle buluştu.
SMARTIES AWARDS, tüm dünyada verilen SMARTIES X ödüllerine ek olarak, Kuzey Amerika, Güney Amerika, Asya Pasifik, Ortadoğu ve Kuzey Afrika ve EMEA bölgelerinde ve ayrıca 14 ülkede veriliyor. MMA Türkiye tarafından bu yıl dokuzuncusu düzenlenen SMARTIES AWARDS TÜRKİYE ’23 Ödül Töreni 11 Aralık’ta Swissotel The Bosphorus’da reklam ajansları, medya ajansları ve marka temsilcilerinin katılımı ile gerçekleşti.
L’Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen’in jüri başkanlığında 25 sektör uzmanından oluşan jürinin değerlendirdiği projelerin “En”leri düzenlenen törende açıklandı. SMARTIES Ödül Töreni, MMA TÜRKİYE Yönetim Kurulu Başkanı Didem Namver ve Jüri Başkanı Sinem Sandıkçı Gökçen’in açılış konuşmaları ile başladı. Namver yaptığı konuşmada, yapay zekanın bu kadar konuşulduğu bir zamanda, MMA’nın da odağında yapay zeka ve pazarlamanın olmazsa olmazı “veri” olduğunu belirterek, “SMARTIES Türkiye Ödül kategorilerimizde önemli düzenlemeler yaptık. Amaç odaklı pazarlama, gelişen teknolojiler, e-ticaret ve yaratıcılık başlıkları altında, yeni ve modern pazarlamanın en yenilikçi örneklerini değerlendiren kategoriler oluşturduk. Pazarlama adına, Türkiye adına değerli ve doğru işler yapıyoruz ki, bu yıl da tıpkı geçtiğimiz yıl olduğu gibi rekor bir katılım oldu. SMARTIES global bir oluşum. SMARTIES Ödülleri’nde Türkiye’nin gücü ve etkisi bu yoğun ilgi ile bir kez daha kanıtlanmış oldu” dedi. WARC ile beraber gerçekleştirilen ve tüm global SMARTIES Ödül Programlarında en iyilerin endekslendiği “SMARTIES Business Impact Index”in Mayıs 2024’de yayınlanacağını belirten Namver, “Sizlerin başarıları da EMEA Endeksinde ve Global Endekste yer alacak. Bu sene tıpkı WARC Endeksinde olduğu gibi, RECMA Endekslemesinde de SMARTIES Ödül Programı hesaplamaya dahil edildi” diye belirtti.
Törenin son bölümünde ise bu yıl SMARTIES AWARDS EMEA’23’de Türkiye’yi temsil ederek yarışmaya katılan ve 30 Kasım’da Berlin’de düzenlenen SMARTIES AWARDS EMEA Ödül Töreninde açıklanan Türkiye’den 49 kazanan kampanya ve temsilcileri sahneye davet edilerek tebrik edildi.
INDUSTRY AWARDS (Büyük ödüller)
BEST IN SHOW – Amazon Türkiye Prime Day / Amazon Türkiye I Über Dijital
BEST IN SHOW – Yumos Detergent: There is No Better / Unilever I Wunderman Thompson TürkiyeADVERTISER OF THE YEAR – UNILEVER TÜRKİYE
ADVERTISING AGENCY OF THE YEAR – MULLENLOWE İSTANBUL
ADVERTISING AGENCY OF THE YEAR – VMLY&R İSTANBUL
BRAND OF THE YEAR – BURGER KING
BRAND OF THE YEAR – ELİDOR
BRAND OF THE YEAR – L’ORÉAL PARIS
MEDIA AGENCY OF THE YEAR – OMD TÜRKİYE
DIGITAL ADVERTISING AGENCY OF THE YEAR – REALWORKS
PR AGENCY OF THE YEAR – SOBRAZ İLETİŞİM
GOLD AWARDS
Brand Purpose / Activism
- Lay’s Bizim Çiftçilerimizden Bizim Topraklarımızdan / PepsiCo I OMD TÜRKIYE
- Durex x FluTV: Kaçınılan Sorulara Tatmin Edici Cevaplar / Reckitt I Havas Media Türkiye
Social Impact Marketing
- ELİDOR X TOG YOUNG WOMEN SUPPORT CENTERS / Unilever I SOBRAZ İLETİŞİM
Diversity & Inclusion
- Tarımın Kadın Yıldızları (Female Stars of Argiculture) / Kerevitaş SuperFresh I Lorbi PR
Sustainability
- Grundig Ruhun Doysun Chatbot / Grundig Turkey I Ingage Media
Brand Experience
– Yumoş Detergent: There is No Better / Unilever I Wunderman Thompson Türkiye
– Bambu Katkılı, Suya Dayanıklı / Eczacıbaşı I Liberte İstanbul
Instant Impact / Promotion
– PUBG Mobile King Menü / TAB Gıda I VMLY&R
Product and / or Service Launch
– DİMES Cool Lime Base | More Than It Looks / DİMES I Reklamania Creative
Real Time Marketing
– Yumoş Street / Unilever I Wunderman Thompson Türkiye
– Signal x Smiles are Beautiful in Every Way with the Weblink Technology Used for the First Time / “Unilever Türkiye I PHD Türkiye”
Co-branded Marketing
– PUBG Mobile King Menü / TAB Gıda / Burger King I VMLY&R
– Doritos Türkiye Wrap Hacking / PepsiCo I OMD TÜRKIYE
Omnichannel Marketing
– Yumoş Detergent: There is No Better / Unilever I Wunderman Thompson Türkiye
– Okey Rötar ile Anda Kal! / Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri I VMLY&R İstanbul
Social Media Marketing
– Amazon Türkiye Prime Day / Amazon Türkiye I Über Dijital
Creator / Influencer / Celebrity Marketing
– Türkiye’nin Canlı Müzik ve Eğlence Odaklı İlk Canlı Alışveriş Deneyimi Kurgusu / L’Oréal Turkey I Uğurhan Akdeniz Event Design and Production I OMD Türkiye
– Elidor X TOG Young Women Support Centers & Solidarity Monument / Unilever I Boomads Influencer Marketing Agency
Gaming, Gamification & E-Sports
– Samsung Galaxy Strike Tournament / Samsung Electronics Türkiye I Publicis Groupe Türkiye I TEM Agency
– adidas X Crazyfast ‘’Didn’t See That Coming’’ / “adidas I EssenceMediacom”
Social Messaging / Chat Apps / Text Messaging
– Elidor x TOG Generative AI Based Solidarity Monument / Unilever Türkiye I RealWorks
Performance Marketing
– Algida Real-Time Targeting with Dynamic Creatives / Unilever I PHD Türkiye
– A New Era: Brandformance / Akbank I Optdcom
Experimental / Innovation Technology
– Yumoş Street / Unilever I Wunderman Thompson Türkiye
Contextual and Geo Targeting
– Backpack / Dyson Turkey I Universal McCann Turkey
Live (Streaming) E-commerce
– Türkiye’nin Canlı Müzik ve Eğlence Odaklı İlk Canlı Alışveriş Deneyimi Kurgusu / L’Oréal Turkey I Uğurhan Akdeniz Event Design and Production I OMD Türkiye
Integrated Ecommerce Innovation
– Türkiye’nin Canlı Müzik ve Eğlence Odaklı İlk Canlı Alışveriş Deneyimi Kurgusu / L’Oréal Turkey I Uğurhan Akdeniz Event Design and Production I OMD Türkiye
Social / Influencer Commerce
– Amazon Türkiye Prime Day / Amazon Türkiye I Über Dijital
Short or Long Form Video
– PUBG Mobile King Menü / TAB Gıda /Burger King I VMLY&R
SILVER AWARDS
Brand Purpose / Activism
– ELİDOR X TOG YOUNG WOMEN SUPPORT CENTERS / Unilever I SOBRAZ İLETİŞİM
– Clear x The Fearless / Unilever I MullenLowe İstanbul
Social Impact Marketing
– Domestos Social Experiment Video / Unilever I SOBRAZ İLETİŞİM
– Durex x FluTV: Kaçınılan Sorulara Tatmin Edici Cevaplar / Reckitt I Havas Media Türkiye
Diversity & Inclusion
– Clear x The Fearless / Unilever I MullenLowe İstanbul
Sustainability
– Lay’s Bizim Çiftçilerimizden Bizim Topraklarımızdan / PepsiCo I OMD TÜRKİYE
Brand Experience
– SIGNAL – Beautiful in Everyway / Unilever I MullenLowe İstanbul
– Amazon Türkiye Prime Day / Amazon Türkiye I Über Dijital
– adidas X Crazyfast ‘’Didn’t See That Coming’’ / adidas I EssenceMediacom
Instant Impact / Promotion
– Xpress National Promo / Nestlé Nescafé Xpress I Dentsu
– AXE Would Suit Him the Best / Unilever I MullenLowe İstanbul
Customer Journey Marketing – Lead Generation / CRM
– Daha Daha Loyalty / The Coca-Cola Company I Essencemediacom
Product and / or Service Launch
– Boom Boom Gold / Unilever Türkiye I STANDBY
– Bambu Katkılı, Suya Dayanıklı / Eczacıbaşı I Liberte İstanbul
Real Time Marketing
– DenizBank X Türsak İlk Senaryo İlk Film Yarışması / “DenizBank I adXclusive”
– Vodafone & Samsung Data Usage in Programmatic Out of Home / Vodafone Türkiye
Co-branded Marketing
– Backpack / Dyson Turkey I Universal McCann Turkey
– ASMR Unboxing / Vodafone Türkiye I Carat Türkiye
Small Budget, Big Impact
– The Grillmasters Are Hitting the Field / Unilever Türkiye I U-studio İstanbul Powered by Oliver
– Whopper Teslim Noktaları / TAB Gıda /Burger King I VMLY&R
Cross Digital Media Marketing
– 25th November, I Exist / Vodafone Türkiye I Carat Türkiye
– Pepsi ile Maç Heyecanı Başlasın / PepsiCo I OMD TÜRKİYE
Social Media Marketing
– The Grillmasters Are Hitting the Field / “Unilever Türkiye I U-studio İstanbul Powered by Oliver”
– DİMES Cool Lime Base | More Than It Looks / DİMES I Reklamania Creative
Creator / Influencer / Celebrity Marketing
– NYX Barbie Collection Influencer Campaign / L’Oréal Turkey I HUMANZ
– Amazon Türkiye Prime Day / Amazon Türkiye I Über Dijital
Gaming, Gamification & E-Sports
– Olips – The Refreshing Game Changer / Mondelez International I Publicis Groupe Türkiye I TEM Agency
Social Messaging / Chat Apps / Text Messaging
– Mother Ai / MediaMarkt Turkey I Universal McCann
– Grundig Ruhun Doysun Chatbot / Grundig Turkey I Ingage Media
Data Insights / Contextual Marketing
– AXE Would Suit Him the Best / Unilever I MullenLowe İstanbul
Performance Marketing
– First Party Data Project / Arçelik I Ingage Media
Audio / Voice / Sonic Branding
– Axe x Murda – FısssTık / Unilever I MullenLowe İstanbul
Experimental / Innovation Technology
– Grundig Ruhun Doysun Chatbot / Grundig Turkey I Ingage Media
Spatial / AR / VR / NFT / Metaverse Tech
– Ruffles Mangal Açlık Oyunu / PepsiCo I OMD TÜRKIYE
Live (Streaming) E-commerce
– Carte d’Or Gold Selection Golden Hour / Unilever I Pixiu Digital
Integrated Ecommerce Innovation
– “Scoring Big with Nogger: Innovate with Futboll Occasion in e-commerce to win” / Unilever I PHD Media
– “Solo’nu Seç, Sil Geç!” / Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri I Ingage Digital
O2O / New Retail / Innovative & New Tech Sales Channels
– Co-Branding Partnership Magic: Magnum Mini’s Omni Success / Unilever I PHD Media
Social / Influencer Commerce
– The Grillmasters Are Hitting the Field / “Unilever Türkiye I U-studio İstanbul Powered by Oliver”
– Maximizing Unilever Home Care Brand Sales on Hepsiburada With Full Funnell TikTok Approach / Unilever Home Care I PHD Türkiye I Hepsiburada & TikTok
Short or Long Form Video
– Axe x Murda – FısssTık / Unilever I MullenLowe İstanbul
BRONZE AWARDS
Brand Purpose / Activism
– OMO Dirt For Good Campaign / Unilever I SOBRAZ İLETİŞİM
– Domestos – We Have a Promise Until the Last Drop / Unilever I ZON PROJECT MANAGEMENT
Social Impact Marketing
– 11 DK – Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü / Vodafone Türkiye I VMLY&R
– Clear x The Fearless / Unilever I MullenLowe İstanbul
Diversity & Inclusion
– Umut elçisi: Barış Telli / Mastercard I Kompüter
Sustainability
– Tarımın Kadın Yıldızları (Female Stars of Argiculture) / “Kerevitaş SuperFresh I Lorbi PR”
– Cif – #Beautifulwhenclean-The Goodness of Cleanliness / Unilever Türkiye I ZON PROJECT MANAGEMENT
Brand Experience
– Doritos Türkiye Wrap Hacking / PepsiCo I OMD TÜRKİYE
Instant Impact / Promotion
– What The Fanta / The Coca-Cola Company I Essencemediacom I VMLY&R
– Maximizing Unilever Home Care Brand Sales on Hepsiburada With Full Funnell TikTok Approach / Unilever Home Care I PHD Türkiye I Hepsiburada & TikTok
Customer Journey Marketing – Lead Generation / CRM
– Geotargeting Tailored for Sales Channel Convenience / Vodafone Türkiye I Carat Türkiye
Product and / or Service Launch
– Doritos Denemeye Cesaretin Var mı? / PepsiCo I OMD TÜRKİYE
– Dove – Up in to Clouds Shower Experience / Unilever Türkiye I RealWorks
Real Time Marketing
– Cif Mackolik App Hack / “Unilever Türkiye I PHD Türkiye”
Co-branded Marketing
– Fanta Double Up / The Coca-Cola Company I Essencemediacom
Small Budget, Big Impact
– Samsung Galaxy Subway Pacers / Samsung Electronics Türkiye I Publicis Türkiye
Omnichannel Marketing
– Lay’s Bizim Çiftçilerimizden Bizim Topraklarımızdan / PepsiCo I OMD TÜRKIYE
– Solo Bambu TK İletişimi / Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri I Ingage Digital
– Pepsi ile Maç Heyecanı Başlasın / PepsiCo I OMD TÜRKİYE
Cross Digital Media Marketing
– OMO – WHO WOULD THROW AWAY A BRAND NEW SLIDE? / Unilever Türkiye I RealWorks
– Axe x Murda – FısssTık / Unilever Türkiye I PHD Türkiye
– Xpress Guess the Flavor / Nestlé Nescafé Xpress I Dentsu
Social Media Marketing
– Bringing Home Care Audience to TikTok: #CleanTok / Unilever Home Care I PHD Türkiye
Creator / Influencer / Celebrity Marketing
– Lipton Ice Tea – Real people, Real videos, a Real partnership / Lipton Ice Tea I Mindshare
Gaming, Gamification & E-Sports
– Decathlon Pixel Clean Up Day / “Decathlon Türkiye I The Planner Co.”
– Clear 3in1 Twitch Campaign / “Unilever Türkiye I PHD Türkiye”
Social Messaging / Chat Apps / Text Messaging
– Dünya Dondurma Günü / “Unilever I Pixiu Digital”
Data Insights / Contextual Marketing
– Unilever 1st Party Data Efficiency / Unilever I PHD Media
Performance Marketing
– “Solo’nu Seç, Sil Geç!” / Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri I Ingage Digital
Audio / Voice / Sonic Branding
– Coke Podcast Hack / The Coca-Cola Company I EssenceMediacom
Experimental / Innovation Technology
– Heart Warming Outdoor / Unilever I MullenLowe İstanbul
– Dünya Dondurma Günü / Unilever I Pixiu Digital
– Koton Future of Fashion / Koton I ME
– Bahista Türkiye’nin İlk Yapay Zeka Tabanlı Bahis Yazarı / Bilyoner
Contextual and Geo Targeting
– Geotargeting Tailored for Sales Channel Convenience / Vodafone Türkiye I Carat Türkiye
Integrated Ecommerce Innovation
– HŞY Relaunch / Dropping the link / Vodafone Turkey I VMLY&R İstanbul
– Maximizing Unilever Home Care Brand Sales on Hepsiburada With Full Funnell TikTok Approach / Unilever Home Care I PHD Türkiye I Hepsiburada & TikTok
Social / Influencer Commerce
– Magnum Mini Okazyon Odaklı Influencer Pazarlama / Unilever I Humanz
– Select Your Solo, Wipe and Pass / Eczacıbaşı I Liberte İstanbul
Customer (CX) / User Experience (UX) & Design
– Türkiye’s most visited asset management company website / Ak Portföy Yönetimi I Agency Look I Netiket Bilgi Teknolojileri
Personalisation
– Yumoş Street / Unilever I Wunderman Thompson Türkiye
Short or Long Form Video
– SIGNAL- Beautiful in Everyway / Unilever I MullenLowe İstanbul
– DİMES Cool Lime Base | More Than It Looks / DİMES I Reklamania Creative