Twitch, OnlyFans’a mı dönüşüyor? | Son 24 saatin gündemi
Twitch, cinsel içeriği yönetme konusunda uzun süredir devam eden mücadelesinde önemli bir güncelleme yaptı. Platform, daha önceden yasaklanmış olan bazı içeriklerin artık belli koşullar altında yayınlanmasına izin verecek. Bu koşullar arasında, izleyicileri uyarmak amacıyla içeriklere “Cinsel İçerik Etiketi (CCL)” eklemek yer alıyor.
Twitch CCL etiketi kullanılan striptiz gibi erotik dansları içeren yayınlara karşı işlem yapmayacak. Ancak, platform twerking, grinding ve pole dancing (direk dansı) için etiket zorunluluğunu kaldırıyor.
Canlı yayın devi, cinsel içerikler üzerindeki bazı kısıtlamaları gevşetse de platform hala seks oyunlarının, cinsel şiddetin ve pornonun tamamen yasak olduğunu vurguluyor. Bu doğrultuda kullanıcılar, ana sayfada olgun içerikli yayınlar görmeyecekler. Ancak, kullanıcılar etiketli içerikleri arayabilecek ya da takip ettikleri yayıncıların sayfasında görebilecekler.
Netflix yılın enlerini açıkladı!
Netflix, kullanıcılarının ilgisini çeken içerikleri daha şeffaf bir şekilde paylaşmak için yeni bir yol izliyor. Platform, bundan sonra yılda iki defa en çok izlenen yapımların listesini yayımlayacak.
Netflix’in ilk “Ne İzledik: Netflix Etkileşim Raporu” 14 Aralık 2023 tarihinde yayımlandı. Raporda, 2023 yılının ilk yarısında platformda en çok izlenen yapımlar listelendi. Raporda toplamda en az 50 bin dakika izlenmiş olan yapımlara yer verildi.
Yerli yapımlar arasında “Biz Kimden Kaçıyorduk Anne?” 2023’ün en çok izlenen dizisi olurken, küreselde The Night Agent ilk sırada yer aldı.
Netflix’te en çok izlenen Türk yapımları
Yapım Adı | İzlenme Süresi (Saat) |
---|---|
Biz Kimden Kaçıyorduk Anne? | 92.900.000 |
Şahmaran: Sezon 1 | 83.600.000 |
Merve Kült | 29.400.000 |
Zeytin Ağacı: 1. Sezon | 24.000.000 |
Sen İnandır | 24.000.000 |
Hakan: Muhafız: 1. Sezon | 18.300.000 |
Diriliş: Ertuğrul: 4. Sezon | 14.700.000 |
Dünya çapında en çok izlenen Netflix yapımları
Yapım adı | İzlenme Süresi (Saat) |
---|---|
The Night Agent: Season 1 | 812.100.000 |
Ginny&Georgia: Season 2 | 665.100.000 |
The Glory: Season 1 | 622.800.000 |
Wednesday: Season 1 | 507.700.000 |
Queen Charlotte: A Bridgerton Story | 503.000.000 |
You: Season 4 | 440.600.000 |
La Reina del Sur: Season 3 | 429.600.000 |
Outer Banks: Season 3 | 402.500.000 |
Ginny & Georgia: Season 1 | 302.100.000 |
FUBAR: Season 1 | 266.200.000 |
Manifest: Season 4 | 262.600.000 |
Kaleidoscope: Limited Series | 252.500.000 |
Firefly Lane: Season 2 | 251.500.000 |
The Mother | 249.900.000 |
Physical: 100: Season 1 | 235.000.000 |
Crash Course in Romance: Limited Series | 234.800.000 |
Love Is Blind: Season 4 | 229.700.000 |
BEEF: Season 1 | 221.100.000 |
The Diplomat: Season 1 | 214.100.000 |
Luther: The Fallen Sun | 209.700.000 |
Fake Profile: Season 1 // Perfil falso: Temporada 1 | 206.500.000 |
Vikings: Valhalla: Season 2 | 201.800.000 |
Extraction 2 | 200.700.000 |
XO, Kitty: Season 1 | 194.700.000 |
Doctor Cha: Limited Series | 192.900.000 |
14 Disney dizisi Netflix’te yayınlanacak
Disney, CEO’su Bob Iger liderliğindeki yeni lisans stratejisi çerçevesinde 14 popüler dizisini Netflix’e transfer ediyor. Söz konusu anlaşma, 2024 ve 2025 yıllarında Lost ve Prison Break gibi dizilerin Netflix’ten de izlenebileceği anlamına geliyor.
İki streaming devinin iş birliği kapsamında duyurdukları diziler ve yayın tarihleri şöyle;
• The Wonder Years, 1 Ocak 2024
• This is Us, 8 Ocak 2024
• My Wife & Kids, 5 Şubat 2024
• SPN 30 for 30, Şubat-Aralık 2024
• The Resident, 4 Mart 2024
• White Collar, 1 Nisan 2024
• Reba, 6 Mayıs 2024
• Archer, 13 Mayıs 2024
• How I Met Your Mother, 3 Haziran 2024
• Lost, 1 Temmuz 2024
• Prison Break, 29 Temmuz 2024
• The Hughley, 2 Eylül 2024
• Bernie Mac, 1 Ocak 2025
• Home Improvement, 1 Şubat 2025
The ONE Awards’da ilk üçte yer alan markalar belli oldu…
Marketing Türkiye ve Akademetre Research and Strategic Planning iş birliğiyle gerçekleştirilen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde ilk üçe kalan markalar belli oldu… Pazarlama ve iletişim sektörünün en önemli standartlarından biri olan The ONE Awards’da bu yıl 10. defa “Yılın İtibarlıları” halk jürisi tarafından belirlenecek. Kazananlar Ocak ayında düzenlenecek törenle ödüllerine kavuşurken bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama, dijital ve halkla ilişkiler ajansları da gecede başarı ödülü alacak…
The ONE Awards 2024’te sektör bazında ilk 3’te yer alan markaları incelemek için TIKLAYIN!
Kapalıçarşı’nın yeni gözdesi: Fatih Altaylı!
Bir tarafta dönüşen medya düzeni ve dinamikleri, diğer tarafta bağımsız gazetecilerin yükselen sesi… Evet, bunların hiçbirisi yeni değil ve hayli zamandır araştırmalar “medyaya güven azalıyor, haberler bağımsız gazetecilerden alınıyor” diyor… Yeni olan şu ki medyanın aksine güvenilirliğini korumayı başarmış, gazeteciliğin son 20 yılına damga vurmuş isimlerin başında gelen Fatih Altaylı da serüvenine artık “bağımsız” olarak YouTube’da hatta kendi deyimiyle “yayıncılığın Kapalıçarşı’sında” devam ediyor. Kendisinin maharetlerine methiyeler düzmeye elbette gerek yok, zira yaptığı her işle o kendisinden söz ettirmeyi ve gündemi belirlemeyi her seferinde başarıyor… Ancak yolculuğundan ve yarına bakışından öğrenilecek çok şey var. Aldığı bu radikal kararı ve arkasındaki içgörüleri, haberciliğin geçirdiği dönüşümü, geleceğini, başarısını ve “medyanın ayıbı”nı kendi sivri cümlelerinden dinledik…