Apple haber kuruluşlarına 50 milyon dolar harcayacak | Son 24 saatin gündemi
Yapay zeka girişimlerini hızlandıran Apple, haber kuruluşlarının arşivlerini kullanabilmek için milyon dolarlar harcayacak.
Daha önce kaynaklarını izinsiz kullandığı iddiaları ChatGPT ile haber kuruluşlarını karşı karşıya getirmişti. Görünen o ki Apple bu kavgaya girmek istemiyor. Zira dünya devi haber kuruluşlarının arşivlerine değerini ödemeye hazır.
New York Times’a göre haber kaynaklarını makine öğrenimi için kullanmayı planlayan Apple, 50 milyon doları gözden çıkaracak.
Türk oyunu Royal Match, Candy Crush Saga’yı geride bıraktı
İstanbul merkezli oyun geliştiricisi Dream Games tarafından geliştirilen Royal Match, 10 yılı aşkın süredir dünyanın en kazançlı mobil oyunu olan Candy Crush Saga’yı geride bırakarak birinci sıraya yükseldi.
App Store ve Google Play Store’da kullanıcıların oyun içi harcamalarını raporlayan araştırma şirketi Data.ai’nın verilerine göre, Royal Match Temmuz ayında en çok hasılat yapan oyunlar arasında ilk sıraya yükseldi ve bu sırayı hala koruyor.
Royal Match, aynı türde bir bulmaca oyunu olan Candy Crush Saga’ya benzese de bazı önemli farklılıkları da bulunuyor. Royal Match’te oyuncular, eşleşen taşları birleştirerek bir kaleyi inşa ediyorlar. Candy Crush Saga’da ise oyuncular, eşleşen taşları birleştirerek şekerleri patlatıyorlar.
Tim Cook’un serveti 2 milyar dolara ulaştı
Yılın başlarında şirketteki net maaşını yüzde 40 düşüreceğini açıklayan Apple CEO’su Tim Cook, buna rağmen hatırı sayılır bir servete ulaştı.
Zira Forbes’ın verilerine göre Tim Cook’un Apple hisselerinin değeri 3.3 milyonu bulurken serveti de 2 milyar dolara ulaştı.
Bu servetin ardında elbette Cook liderliğinde Apple’ın 3 trilyon dolarlık değerleme alması da yatıyor.
Kuşaklar arası kahve savaşları
Gündelik hayatın vazgeçilmez lezzetlerinden biri olan kahve kimileri için bir keyif, kimileri içinse bir tutku… Üstelik bu tutku salgın gibi yayılarken “kahve içmeden güne başlayamıyorum”cuların sayısı da günden güne artıyor… Marketing Türkiye adına Areda Piar tarafından gerçekleştirilen “Kuşakların Kahvesi” araştırması kahve tutkusunun geldiği son noktayı gözler önüne seriyor. Araştırma yaşam tarzlarından kültürel etkilere, teknolojik gelişmelerden modern eğilimlere kadar kuşakların kahve tercihlerine etki eden faktörleri mercek altına alıyor…
Araştırmanın detaylarını incelemek için TIKLAYIN!
Marka evreninde büyülü gerçekçilik akımı: CGI
Son zamanlarda karşınıza çıkan bir reklam kampanyası, size hiç “Bu gerçek mi?” diye düşündürdü mü? Yanıtınız “evet” ise siz de bir CGI (Computer-Generated Imagery) kampanyasına denk geldiniz demektir… Bu teknolojiyle yapılan kampanyalar hızla popülerleşirken, reklamcılık adına gerçekliğin sınırları da gitgide daha belirsiz hale geliyor. Peki, izleyicilerin uzun süredir dizi ve filmlerden alışkın olduğu CGI marifetiyle üretilen görüntüler, nasıl oldu da reklam dünyasında bu denli popüler hale geldi? CGI ile yapılan kampanyalar, markaların stratejik hedefleri doğrultusunda nasıl bir yere sahip? CGI destekli reklamlar markalara ne vadediyor?
Yanıtlar için TIKLAYIN!