Dolandırıcılar Acun Ilıcalı’nın da “sahtesini” yaptı…
Her geçen gün yeni bir dolandırıcılık girişimiyle sınanan ülke insanı bu kez de Acun Ilıcalı’nın deepfake teknolojisiyle başrol olarak konumlandırıldığı reklamlarla karşı karşıya. Geçtiğimiz haftalarda Acun Ilıcalı’nın, Candaş Tolga Işık’ın “Az Önce Konuştum” adlı programına konuk olduğu görüntülerin üzerine yapay zeka aracılığıyla eklenen seslerle hazırlanan video YouTube reklamlarından dolaşıma sokulmuştu. İzleyicileri Acun Ilıcalı’nın sözleriyle “Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı”na yatırım yapmaya ikna etmeye çalışan dolandırıcılık videolarında ise bu hafta Acun Ilıcalı’nın Sibel Arna’ya konuk olduğu programdan bir kesit kullanılıyor.
Dolaşıma sokulan sahte videoda yapay zeka ile sesi taklit edilen Acun Ilıcalı: “Şuanda yatırım piyasasındaki en iyi seçenek, herkesin internetten pasif gelir elde etmesine olanak sağlayan Türkiye Petrolleri Platformu’dur. Başlangıçta bunu sadık hayranıma teklif ettim. Bana sık sık para ile ilgili sorunlar, büyük krediler ve aile ilişkilerini olumsuz etkileyen mali sorunlar hakkında yazıyordu. 5 bin 700 lira ilk para yatırma işleminin ardından hayatı dramatik şekilde değişti. İlk ayda kredisini hemen ödedi, yeni bir araba aldı, havuzlu yeni bir eve taşındı ve aile ilişkileri düzeldi” diyor.
Akabinde yine yapay zeka tarafından seslendirilen Sibel Arna: “Bize platform hakkında daha fazla bilgi verebilir misiniz?” sorusunu yöneltiyor ve Acun Ilıcalı: ” Ulusal gaz ve petrol üretim şirketi Türkiye Petrolleri kendi ticaret platformunu açtı. Türkiye’nin en iyi finansörleri her yatırımcının mevduatını 5 katına çıkarabilmesi için çalışıyor. Tüm mevduatların sigortalı olduğunu ve her mevduat sahibinin kazandığı parayı istediği zaman çekebileceğini cesurca beyan ediyorlar” diyor.
YouTube reklamlarında dolaşıma sokulan videonun sonunda bir de yönlendirme linki eklenmiş. Uzmanlar, bu tür yapay zeka ile yapılan videolar ve dolandırıcılık girişimleriyle ilgili vatandaşları tıklamaması konusunda uyarıyor…
Deepfake teknolojisiyle yapılan ve tüketicileri dolandırmayı amaçlayan reklam videolarının YouTube gibi global yayın platformlarının denetiminden rahatlıkla geçmesi ise bir başka tartışma konusu…