Sahte lükse AI darbesi
Sahte lüksle mücadele çok uzun zamandır devam etse de önüne geçmek şöyle dursun her geçen gün gerçeğini sahtesinden ayırt etmek daha da güçleşiyor. Ancak artık tüketicinin gözle ayırt edemediği gerçeği ortaya koymak için devreye yapay zeka girecek. Entrupy adlı yapay zeka sistemi gerçek ürünleri birkaç dakika içerisinde inceleyerek gerçek ürünleri sertifikalandırıyor.
Entrupy; Chanel, Dior, Louis Vuitton, Gucci, Hermès, Balenciaga, Prada, Loewe ve Celine gibi markaların ürünlerinin gerçek olup olmadıklarını belirleyerek lüks modada devrim yaratmayı hedefliyor.
Kullanıcılar akıllı telefonlarına takılan mikroskobik lensli Entrupy cihazıyla çantanın logosundan malzemenin dokusuna kadar her ayrıntıyı yakalayan fotoğraflar çekiyor. Daha kapsamlı sonuç için farklı açılardan çekim yapılması tavsiye ediliyor. Bu fotoğraflar daha sonra devasa bir gerçek ve sahte ürün veri tabanıyla karşılaştırılıyor. Entrupy birkaç dakika içinde yüzde 99.1 isabet oranıyla ürünün gerçekliğini onaylayıp resmi bir sertifika veriyor, böylece hem satıcılar hem de müşteriler gönül rahatlığıyla alışverişe devam edebiliyor.
TikTok ile geliştirilen iş birliği sonucu TikTok Shop’taki ürünlere de yapay zeka testi yapılabiliyor. Başlangıçta çantalar ve küçük deri ürünlere odaklanan teknoloji artık spor ayakkabı gibi farklı ürünleri de kapsıyor ve daha da geniş bir yelpazeye yayılmayı hedefliyor.