The One Awards’da ilk üçte yer alan markalar belli oldu…
Marketing Türkiye ve Akademetre Research and Strategic Planning iş birliğiyle gerçekleştirilen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde ilk üçe kalan markalar belli oldu… Pazarlama ve iletişim sektörünün en önemli standartlarından biri olan The ONE Awards’da bu yıl 10. defa “Yılın İtibarlıları” halk jürisi tarafından belirlenecek. Kazananlar 26 Ocak Cuma günü Hilton İstanbul Bomonti’de düzenlenecek törenle ödüllerine kavuşurken bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama, dijital ve halkla ilişkiler ajansları da gecede başarı ödülü alacak…
Epica Awards en iyileri ödüllendirdi
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards’da dünyanın dört bir yanından yapılan başvurular değerlendirildi ve kazananlar 7 Aralık akşamı canlı olarak yayınlanan ödül töreninde açıklandı. Jürisi gazetecilerden oluşan tek yaratıcılık festivali olan Epica Awards’da VML Turkey Heinz için, RAFİNERİ Cache Istanbul için, MullenLowe Istanbul ise OMO için hayata geçirdiği kampanyalarla Türkiye’ye ödül getiren ajanslar oldu.
Yılın fark yaratan pazarlama stratejileri
Kuşkusuz Türkiye, pazarlama profesyonellerini her yeni yılda bambaşka bir sınavdan geçiriyor. Çoğu ülkede birkaç yılda ancak yaşanan gelişmeler, krizler, dalgalanmalar Türkiye’de birkaç ayda gerçekleşiyor, pazarlamacılar ise bu yoğun gündem arasından markalarını büyüterek çıkarmak için geceli gündüzlü çalışıyor… Bu perspektifle bakıldığında ülke şartlarında olağan ancak realitede hayli zor bir yılı geride bırakıyoruz. Ancak coğrafyanın koşullarına alışmış markalar ve maharetli pazarlama liderleri elbette bu zorlu yılda da fark yaratmayı başardılar… Türkiye’nin önde gelen marka danışmanları ve stratejistlerine önce yılın fark yaratan markalarını sorduk ardından da o markalardan güçlü stratejilerinin ardındaki içgörüleri ve başarılarının sırlarını dinledik…
Liderlerin 2024 gündemi
İş dünyası için yine oldukça hareketli geçen bir yılı geride bıraktık. Bir yanda yapay zeka adaptasyonu bir yanda bütünsel bir dijital deneyim sunmak için harcanan efor, bir yanda da global ekonomide yaşanan çalkantılar, depremler, savaşlar vardı. Ancak bugüne kadar pek çok zorluğu maharetle aşan liderler, böylesi bir ortamda da pozitif çıktılar üretmeyi bildi. Peki, liderlerin 2024 stratejilerinde öne çıkan başlıklar neler? İş dünyasının öncüleri nasıl bir yıla hazırlanıyor?
Cumhuriyetin 100. yılının “en”leri!
Cumhuriyetimizin 100. yılını kutladığımız 2023’ün ilk günleri yaklaşan genel seçimlerle birlikte hayli sıcak ve gergin başlamıştı. Kutupların kalabalıklaştığı ve safların sıklaştığı günlerde yaşanan 6 Şubat depremleriyle birlikte tek yürek olmayı başarmış olsak da Mayıs ayıyla birlikte yeniden herkes “kamplarına” döndü… Akabindeyse gündem bir an olsun durulmadı… Peki, geçtiğimiz yıl akıllarda en çok kimler ve hangi olaylar kaldı? Yılın Z raporu, Marketing Türkiye ile Poltio iş birliğiyle gerçekleştirilen ve halkın oylarıyla sonuçlanan “2023’ün ‘En’leri” anketinden geliyor…
Yılın sürdürülebilirlik projeleri
2023’e damgasını vuran kavramlardan birisi de kuşkusuz “Sürdürülebilirlik”ti… Pek çok kurum ve marka odağına sürdürülebilirliği alan projeleriyle daha iyi bir dünya için kelimenin tam anlamıyla elini taşın altına koydu. Koca bir yılı ardımızda bırakırken sürdürülebilirlik projeleriyle fark yaratan markalara ve onların fayda odaklı projelerine ışık tuttuk.
Yıla damga vuran reklamlar
Yaratıcı zihinlerin sürdürülebilirlik, farkındalık ve sosyal faydaya odaklandığı bir yılı geride bıraktık diyor Marketing Türkiye için Kuantum Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Yılın En Beğenilen Reklamları” çalışması… Zira araştırmaya göre öne çıkan kampanyaların kimi iklim krizinin gerçek yüzünü ortaya koyuyor kimi ise daha iyi ve mutlu bir gelecek için çağrıda bulunuyor. Tüketiciyi yeni ürünlerle tanıştırırken sosyal medyada çığ gibi büyüyen akımlara imza atanlar da listenin üst sıralarında kendine yer buyuyor…
Yılın kazanan markaları
Kuşkusuz pazarlama sektörü konfor alanı kabul etmiyor. Tüketicinin talep ve ihtiyaçları hızla değişirken tüketim eğilimleri de günden güne farklılaşıyor… Bu da pazarlamacıların her yeni güne sıfırdan başlamasını, daima güncel kalmasını zorunlu kılıyor. Bu zorlu yolculukta heyecanı diri tutansa yapılan işlerin görünür olması, ödüllere uzanması oluyor. Bütüncül müşteri deneyimi tasarlayıp yapay zekayı kreatif kullananlardan, en kaliteli ürünü sunmakla yetinmeyip bunu en iyi anlatan markalara dek aldıkları ödüller ve yaptıkları çalışmalarla bu yılı markasının hanesine eklediği artılarla kapatan yetenekli ekipler, aldıkları ödüllerin gerisindeki stratejiyi Marketing Türkiye’ye anlattı…
Pazarlamaya yön veren liderlerin 2024 hedefleri
Onlar ki dünyanın pazarlama alanında en zor coğrafyalarından birinde yılın en başarılı sınavlarını vermiş liderler… Bir yandan ülke olarak yaşadığımız deprem felaketinde yardıma koştular, bir yandan enflasyonist ortamda değişen tüketici beklentilerine anlık olarak cevap verdiler. İşin özü, 2023’te fırtınalı bir denize benzeyen Türkiye pazarında liderlik ettikleri markaları kıyıya yanaştırmakla kalmadılar, dolu dizgin gelen 2024’e de tüm güçleriyle hazırlandılar… Peki pazarlama evrenine yön veren CMO’lar 2023’ü markaları adına nasıl değerlendiriyor? 2024 için hedefleri ve öngörüleri neler? Hepsi ve daha fazlasının yanıtlarını kendilerinden dinledik…
2023’ün en etkili dijital kampanyaları
Gündemin hızla ve bitimsiz bir döngüyle değiştiği sosyal medya, kuşkusuz rekabetin de en çetin meydanlarından biri artık. Bu hızlı tempoda tüketicinin dikkatinden pay kapmanın bir numaralı kuralı ise güçlü bir içerik yaratmaktan geçiyor. Peki, 2023’te yarattıkları içeriklerle sosyal medyada fark yaratan markalar hangileri oldu? Sosyal medya kullanıcıları, hangi temalara daha fazla ilgi gösterdi? Yanıtlar, BoomSocial tarafından gerçekleştirilen “2023’ün En Etkili Dijital Kampanyaları” analizinde…
Sosyal medyanın en “etkileyici” isimleri
Cep telefonlarımızın markalar için adeta birer sanal vitrine dönüştüğü günümüzde pazarlama evreninin en güçlü aktörlerinden biri de elbette kitleleri etkileme gücüne sahip influencer’lar oluyor. Pek çok markanın pazarlama stratejisinde anlamlı bir yer kaplayan influencer marketing için doğru isimlerle iş birliği yapmaksa projenin başarısı için tartışmasız en önemli faktörlerden… Özellikle de influencer skandallarıyla dolu bir yılı geride bırakırken… Peki, yılın en etkili influencer’lerı kimler oldu? Hangi markalar influencer marketing stratejileriyle fark yarattı? Marketing Türkiye için Merve Deşen liderliğindeki CreatorDen ekibinin hazırladığı analiz işte bu sorulara yanıt veriyor…
Türk dizileri gündemi ele geçirdi
Dijital çağın etkisiyle televizyon dizileri, izleyicilerle olan etkileşimini sadece ekran üzerinde değil, aynı zamanda toplumsal gündemde, sosyal medya trendlerinde ve pazarlama sektöründeki yansımalarıyla da güçlendiriyor.
2023’ün en sevilen dizileri de eğlencenin ötesinde odaklandıkları toplumsal konularla öne çıkıyor. Peki izleyicinin TV’de görmeye hasret kaldığı dizi türleri neler? En çok takip ettikleri diziler hangileri?
Marketing Türkiye adına Xsights’ın gerçekleştirdiği “Yılın En Sevilen Dizileri” araştırması tüm bu soruları yanıtlamakla kalmıyor, izleyici alışkanlıklarına dair derin içgörüler de sunuyor…
Araştırmacılar 2024 için neler öngörüyor?
Teknolojinin hızına yetişmeye çalıştığımız, tüketici davranışlarının yüksek bir ivmeyle sürekli değiştiği ve krizlerin eksik olmadığı bir dönemden geçerken, 2024 yılı da adeta bir muamma olarak duruyor karşımızda… Peki, işi veri toplamak ve anlamlandırmak olanlar yeni yıldan neler bekliyor? Araştırma sektörünün öne çıkan isimlerinden Türkiye ve dünyaya dair 2024 yılı öngörülerini dinledik.
Üst düzey yöneticiler ülkeye değil şirketine güveniyor
Belirsizliğin hüküm sürdüğü, “ne olacak” sorusunun farklı formatlarda aklımızın bir köşesinden eksik olmadığı bir yılı geride bırakıyoruz. Marketing Türkiye adına Sia Insight tarafından üst düzey yöneticilerin katılımıyla gerçekleştirilen ve artık bir yıl sonu klasiği haline gelen “2023 İş Dünyası Gündem Değerlendirme Araştırması” da işte bu soruyu yanıtlarken önümüzdeki yıla dair beklentilere de ışık tutuyor.
2024 model sosyal medya trendleri
Kuşkusuz Türkiye tam bir sosyal medya ülkesi… Gündem ışık hızıyla değişirken Türk halkı da dakikalar içinde değişen gündemi buradan takip ediyor… Nitekim rakamlar da bunu doğruluyor. Araştırmalara göre Türkiye yüzde 80’leri aşan sosyal medya kullanım oranıyla pek çok ülkeyi geride bırakıyor. Hal böyle olunca markalar için sosyal medyanın önemi de bir kat daha artıyor. Trendleri yakalayan iyi bir sosyal medya yönetimi bilinirlikten satışa kadar pek çok parametreyi etkiliyor, markanın başarısında önemli bir rol oynuyor. Peki, 2024 hangi sosyal medya trendleriyle geliyor? Markalar için fırsat tam olarak nerede?
2024 Sektör Öngörüleri
- Ahmet Pura: Yeni yıl radikal değişimlerle geliyor!
- Ali Saydam: Yılın iletişim fenomeni…
- Banun Erkıran Çıtak: Birlikteliğimiz kadar güçlüyüz!
- Özge Uzun: Sektöre yeni yetenekler kazandırmamız gerekiyor
- Burak Ertaş: 2024’te bizi neler bekliyor?
- Aslıhan Anarat Çötelioğlu: Gücümüzü küçümsemeyelim!
- Didem Namver: Pazarlamacılar yapay zekaya ne kadar hazır?
- İpek Özgüden Özen: “Benim” devri sona erdi…
- Prof. Dr. Yener Girişken: Aşı ile pazarlama araştırmalarının ne ilgisi olabilir?
- Burak Kılavuz: Dönüşümün daha insancıl olması şart!