Yeni yılda sosyal medyanın zirvesindeki markalar belli oldu!
Markalar, sosyal sorumluluk projelerinden yeni reklam filmlerine, PR çalışmalarından etkileşimli içeriklere, medya satın alma çalışmalarından influencer iletişimine kadar pek çok iletişim faaliyetiyle dolu bir yılı daha geride bıraktı. 2023 yılının son ayında tüm sektörlerde markalar arası rekabet hız kesmeden devam etti. Peki, sergiledikleri performansla öne çıkan markalar hangileri oldu? Yanıtlar BoomSocial verileriyle hazırlanan SocialBrands’ten geliyor…
Web ve Sosyal Medya Takip, Raporlama, Analiz ve Akıllı İş Platformu BoomSonar Suite tarafından sunulan ve sosyal medya ölçümleme platformu BoomSocial verileriyle hazırlanan SocialBrands, en başarılı markaların sıralamalarını aylık olarak kamuoyuyla paylaşıyor. Tamamen veriye dayalı olan SocialBrands’in hesaplama algoritmasında takipçi sayısı, takipçi artışı, büyüme oranı, paylaşılan iletiler ve türleri, elde edilen etkileşimler ve türleri, ileti başına etkileşim, hayran sayısına oranla etkileşim, hashtag ve mention kullanımı gibi birçok farklı veri yer alıyor.
Ayın en başarılı markaları; Netflix, Baykar ve Aselsan
Markaların Facebook, X ve Instagram puan ortalamalarıyla hazırlanan Top100 listesinin en başarılı markası tüm mecralarda sergilediği yüksek performansla Netflix oldu. Netflix düzenli takipçi artışının yanı sıra platformundaki içeriklere dair yaptığı eğlenceli paylaşımlarla yüksek etkileşim elde etti.
Listenin ikinci sırasında yer alan Baykar, savunma sanayisindeki teknolojisi hakkında yaptığı paylaşımlarla sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çekmeyi yılın son ayında da sürdürdü. Bir diğer savunma sanayi markası Aselsan tüm mecralarda sergilediği yüksek performans ve teknolojisine dair yaptığı paylaşımlarla SocialBrands Top100 listesinde üçüncü sırasında yer aldı.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
Araştırmanın Metodolojisi
SocialBrands, her ay olduğu gibi bu ay da markaların performanslarını 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendirdi.
Liste, markalara ait 51 bin 268 hesaptan paylaşılan 1 milyon 765 bin ileti ve 1 milyar 370 milyon kullanıcı etkileşiminin SocialBrands algoritması tarafından incelenmesi sonucu hazırlandı.
SocialBrands Aralık ayı raporunu incelemek için TIKLAYIN!