Herkesin “Algida Maraş Usulü” bir başka
Algida’nın “Ustalık Eseri” Algida Maraş Usulü, yıllardır sevilen tadının yanı sıra; yaratıcı iletişim çalışmalarıyla da dikkat çekiyor. İnsanların farklı dondurma yeme usullerinden ilham alan “Var Bi Usulümüz” kampanyası Algida Maraş Usulü’nün lezzet dünyamıza kattığı zenginliği ortaya koyuyor.
Bazı tatlar zamansız olmayı başarır. Algida’nın “Ustalık Eseri” olarak da tabir edilen Algida Maraş Usulü, yıllardır sevilen tadıyla zamansız olmayı başaranlardan… Algida Maraş Usulü lezzetini 7’den 70’e herkesle buluşturan marka, yakın zamanda hayata geçirdiği “Var Bi Usulümüz” kampanyasıyla da nesilleri ortak bir lezzetin etrafında kendi usulleriyle bir araya getiriyor. Algida Maraş Usülü Marka Müdürü Burcu Reyhan Ok, marka yolculuklarını şöyle aktarıyor: “Algida Maraş Usulü’nün Türkiye’deki yolculuğu 1998’de başladı. 1998’den beri Türkiye’nin her yerine Algida Maraş Usulü ‘nün eşşiz lezzetini aynı kalitede taşımayı hedefledik. Klasikten şaşmayanlara Sade Dondurmamızla, daha farklı tatlar arayanlara sunduğumuz Bol Kaymaklı Dondurma, Çifte Dövülmüş Sade Dondurma gibi yenilikçi ürünlerimizle portföyümüzü zenginleştirmeyi sürdürüyoruz.”
Hakiki tatlar emek ister
“Hakiki tatlar emek ister” yaklaşımıyla hareket eden marka ekibi; genç hedef kitleye ulaşmak için de kapsamlı çalışmalar gerçekleştiriyor.
Dijitalleşmeyle birlikte hem nesillerde hem de Maraş dondurmasının Türkiye’deki yolculuğunda bazı dönüşümler olduğunu dile getiren Burcu Reyhan Ok “Maraş dondurmasını kendi yaratıcı usulüyle yiyen yeni bir genç kitle vardı. Biz de onların bu sürecine eşlik etmek ve herkesin kendi yeme usulünü keşfetmesine yardımcı olmak istedik” diyor.
Herkesin “Var Bi Usulü”
Herkesin farklı bir dondurma yeme şekli olduğu iç görüsünden yola çıkan Algida Maraş Usulü, Temmuz ayında “Var Bi Usulümüz” isimli iletişim kampanyasını hayata geçirdi. Özlem Öztürk, Ayyüce Kamit, Furkan Yalçın ve Sena Öztaş gibi genç hedef kitlenin yakından takip ettiği isimlerle hazırlanan reklam filminde; influencer’ların kendilerine özgü farklı Algida Maraş Usulü yeme biçimleri, tarifleri eğlenceli bir şekilde anlatılıyor. Reklam filminde; helva ve baklava arası gibi geleneksel usullerin yanı sıra; şekerleme arası ve kahveli tarifler gibi yenilikçi ve deneysel usuller de gösterildi. “Bizim Var Bi’ Usulümüz. Eeee peki senin var mı bi’ usulün?” mesajıyla da 7’den 70’e herkes, kendi yeme usullerini paylaşmaya davet edildi.
Bu daveti dijital kanallarda çoklu platform stratejisiyle gerçekleştiren marka; dijital reklamlar, sosyal medya ve influencer ortaklıkları ile geniş bir erişim sağladı. Gelen tüketici yorumları ve içerikleri ile farklı Maraş Usulü yeme usullerini içeren bir dijital kütüphane oluşturuldu. Böylece marka web sitesi, insanların benzersiz dondurma yeme stillerini paylaşabilecekleri etkileşimli bir platform haline geldi. Ayrıca farklı yeme usulleri outdoor’lara taşınarak görünürlük desteklendi.
“Gelen tüketici yorumları ve içerikleri ile farklı Maraş Usulü yeme usullerini içeren bir dijital kütüphane oluşturuldu. Böylece marka web sitesi, insanların benzersiz dondurma yeme stillerini paylaşabilecekleri etkileşimli bir platform haline geldi.”
Kampanya sonuçları
Algida Maraş Usulü’nün “Var Bi Usulümüz” kampanya sonuçlarını ise Marka Müdürü Burcu Reyhan Ok şöyle özetliyor: “Amacımız Algida Maraş Usulü’nün zengin lezzet dünyasını gençlerle buluşturmak, yaratıcı tarifler için ilham sunmaktı. Bu anlamda değerli sonuçlar elde ettik. Dijital reklam çalışmasıyla 96 milyon etkileşim, TikTok challenge ile 108 milyon görüntülenme elde ettik. TikTok’ta yeme usulleriyle ilgili 3661 farklı paylaşım yapıldı. Böylece TikTok ortalamasının 5,7 kat daha fazlası bir etkileşim yakaladık. Web sitemize ise dört binin üzerinde yorum aldık. Sosyal medya platformlarındaki influencer içeriklerimiz, düzenli gönderilerimize göre daha yüksek izlenme oranlarına sahip. Geçen sene aynı döneme göre adet satışlarında yüzde 33’lük bir artış, marka hatırlanma oranında ise yüzde 6,3’lük bir artış gösterdik. Böylece kampanyayla hem marka imajına hem de satışlara önemli bir katkı sağladık.”