Liderlerin 2024 gündemi -2-
İş dünyası adına geçtiğimiz yıldan daha zor geçeceği öngörülen bir yıla girdik. Ancak pandemiden bu yana geçen zorlu yıllarda krizleri maharetle aşan liderlere güven tam! Peki, dev krizleri ustalıkla yönetmeyi başaran liderlerin 2024 yılı öngörüleri, hedefleri neler? Yeni dönemde şirketlerinin hangi alandaki yeteneklerine odaklanacaklar? İşte yanıtlar…
İnsan kaynağımızı sürdürülebilir kılmak için çalışmaya devam edeceğiz
- 2023 tüketicilerimizin ihtiyaçlarına hizmet eden inovatif ürünlerimiz, üretim kapasitemiz, ihracat kaslarımız ve kalifiye insan kaynağımız ile yine başarılara imza attığımız bir yıl oldu. Bununla birlikte yaşanan toplumsal zorluklar, şirketlerin temel varlık sebeplerinin sadece mal ve hizmet üretmekle sınırlı olmadığını bir kez daha güçlü bir şekilde ortaya koydu. Bununla paralel kurumsal vatandaşlık misyonumuz da stratejilerimize yön veren en temel başlıklardan biri oldu.
- Türkiye’de tüketicilerin büyük kısmı hayatlarında elektrik ve su tüketimine dikkat ederek çevre üzerindeki etkilerini en aza indirmeyi hedefliyor, israftan kaçınıyorlar. Bu içgörülerden yola çıkarak ürünlerimizde gerçekleştirdiğimiz inovasyonlar sayesinde Fairy veya Ariel gibi markalarımızla hem tüketimi azalttık hem de tüketicilerin ev ekonomisine katkı sunduk.
- 6 Şubat depremlerinin ilk gününden itibaren verdiğimiz desteği, Umut Evi projemizle kalıcı hale getirdik. Projeyi Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi iş birliği ile kurduğumuz Spor Okulu ve Toplum Gönüllüleri Vakfı ile kurduğumuz Destek Merkezi ile daha da güçlendirdik. Sporun her alanında desteğimiz devam etti.
- Çalışanlarımız nezdinde ise yıllar öncesinden uygulamaya aldığımız hibrit uygulamamız ve well-being çalışma sistemimizle P&G’lilerin motivasyon ve performansını en üst seviyede tutarken, eşitlik-kapsayıcılık uygulamalarımızla fark yaratmaya devam ettik.
Türkiye’nin ilk geniş kapsamlı süper uygulamasını hedefliyoruz
- 2023, Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olma hedefimiz doğrultusunda önemli adımlar atmaya devam ettiğimiz bir yıl oldu. Aynı zamanda, amaç odaklı bir şirket olarak toplumsal dönüşümdeki rolümüze odaklanmayı sürdürdük. Vodafone Türkiye olarak, 25,4 milyon mobil ve 1,4 milyon sabit genişbant müşterisine hizmet veriyoruz. Dijital kanallarımızı kullanan aylık aktif müşteri sayımız 17 milyonu aşarken, bu müşterilerimizin aylık toplam etkileşimi ise 415 milyona ulaştı.
- Vodafone olarak, 2025 yılına kadar Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak için “Yeni Nesil Bağlantı, Dijital Operatör ve Kurumsal Çözümler” unsurlarından oluşan planımıza odaklanmaya devam ediyoruz. Bu doğrultuda, ülkemizi 5G teknolojisi ile buluşturacak çözümler geliştirmek üzere hazırlıklarımızı sürdüreceğiz. Üretim sektörlerinde akıllı sistemlerin kullanımını yaygınlaştıracak, özelleştirilmiş şebekeler ile güvenlik ve şebeke yönetim etkinliğini artıracak projeler hayata geçireceğiz. Diğer yandan, Vodafone Yanımda’nın 2025’e kadar Türkiye’nin ilk geniş kapsamlı süper uygulaması olmasını hedefliyoruz. Yeni nesil perakende anlayışımız doğrultusunda mağazalarımızı daha fazla çeşit ve yeni nesil ürünlerin sergilenebileceği alanlara dönüştürdük. Kurumsal alanda ise ana odaklarımızın yanı sıra Veri Merkezi, Bulut Çözümleri, Siber Güvenlik, Özelleştirilmiş Mobil Ağ ve IoT alanlarında yapacağımız yatırımlarla önümüzdeki 5 yıl boyunca katlanarak artan bir hızda büyümeyi planlıyoruz.
Toplumsal etkimizi artıracağız
- Cumhuriyetimizin 100. yılını kutladığımız, grubumuzun ise 70. yaşını doldurduğu 2023 yılında grup şirketlerimizle en iyiyi, yeniyi, inovatif olanı yapmaya odaklanarak ülkemiz için katma değer üretmek için çalışmaya devam ettik. Akıllı Hayat 2030 sürdürülebilirlik stratejimiz çerçevesinde sunduğumuz ürün, çözüm ve toplumsal hizmetlerle; insanların hayat kalitesini iyileştirmesine ve gelecek adına yeni umutlar yeşertmesine vesile olmak için çalıştık. Akıllı evler, şehirler, ulaşım, tekstil odağındaki çalışmalarımızla akıllı bir hayat için oyun kuruculardan biri olmayı sürdürdük.
- 2024’te de ihracattaki güçlü konumumuzu korumayı hedefliyoruz. Tekstil, tüketici elektroniği ve beyaz eşya, enerji, gayrimenkul ve maden alanlarındaki çalışmalarını sürdüren şirketlerimizle, geleceği şekillendiren yenilikçi alanlara yatırımlarımız devam edecek. Türkiye’de elektromobilite alanındaki dönüşümdeki öncü konumumuzu güçlendirecek, faaliyetlerimizi genişleteceğiz.
- 2024 yılında enerji sektörünün öne çıkan gündemlerden biri olmaya devam edeceğini öngörüyoruz. Daha yeşil bir dünyaya katkı sağladığımız yenilenebilir enerji üretiminin yanı sıra enerji depolama odağında yeni projelerimiz bulunuyor. Değer zincirimiz boyunca paydaş önceliklerini gözetmeye; çalışan mutluluğu, işin geleceği, kapsayıcı değer zinciri ve toplumsal yatırım alanlarında ortak değer yaratmaya devam edeceğiz. Her yıl olduğu gibi 2024 yılında da FAVÖK’ümüzün yüzde 1’ini BM SKA’larına ayırarak, toplumsal etkimizi artıracağız.
Dezenflasyonist dönem başlayacak
- 2023 yılı, Türkiye ekonomisi için ekonomi politikasında değişimlerin yaşandığı bir yıl oldu. Yılın ilk yarısında baz etkisiyle ve düşen enerji fiyatlarının katkısıyla gerileme eğilimi sergileyen yıllık enflasyon, Haziran ayında TL’nin değer kaybının gecikmeli etkileriyle Temmuz ayında yönetilen ve yönlendirilen fiyatlarda yapılan artışlarla birlikte yeniden yükseliş eğilimine girdi ve yüzde 60 seviyesinin üzerine çıktı. Faiz oranlarındaki yükselişin iç talep üzerindeki etkisinin önümüzdeki yılın özellikle ilk yarısında da devam edeceği anlaşılıyor.
- Önümüzdeki dönemde mevcut ekonomi politikalarının enflasyon beklentileri üzerindeki olumlu etkilerinin belirginleşmeye başlaması, enflasyonla mücadelede önemli olacak. 2024 yılının ikinci yarısından itibaren baz etkisinin de katkısıyla dezenflasyonist dönem başlayabilir.
- Ben şu anda riskleri yönetilebilir buluyorum. Yönetirken dozu çok iyi ayarlamalı ve zaman zaman içine düştüğümüz yanlışı tekrarlamamalıyız. “Bankalar kazanırsa reel sektör kazanamaz, reel sektör kazanırsa bankalar kazanamaz” gibi önyargılarımızı değiştirmemiz gerektiğini düşünüyorum. Eğer biz ülkemizin büyümesinden, büyümenin sürdürülebilir olmasından, refahın artmasından, ülkemizde ekonomideki sorunların giderilmesinden bahsediyorsak ve bu konuda adım atacaksak birlikte hareket etmemiz gerektiğini bilmemiz gerekiyor.
- Tasarruflarını yeterli düzeye getirememiş, birikimlerini artıramamış bir ülkeyiz. Mutlaka bu resmin içine dış kaynak almamız gerekiyor.
Yeni pazarlara açılıyoruz
- Tat Gıda, 56 yıldır Türkiye’de her haneye, her mutfağa girmeyi başarmış, güven ve kaliteyle özdeşleşmiş, ana kategorilerde pazar lideri olan bir marka. Şirketimizin her alanda yıldan yıla artan güçlü performansına bu yıl da yenilerini ekledik. 200’den fazla ürün çeşidimiz bulunuyor. Tesislerimizde 2023’ün ilk 3 çeyreğinde Sos ve Hazır Yemek de dahil tüm kategorilerde toplam 130 bin 910 ton üretim gerçekleştirdik.
- 2023’te ihracat, sürdürülebilirlik ve dijitalleşmeye odaklandık. Sürdürülebilir ve kârlı büyüme hedeflerimiz içerisinde ihracat önemli bir yere sahip. 40’tan fazla ülkeye ihracatımız var. Avrupa’nın dev zincirleriyle çalışıyoruz. Var olduğumuz pazarlarda derinleşirken, yeni pazarlara açılıyoruz.
- Sürdürülebilirlik performansımızı son dönemde ivmeli bir şekilde artırdık, bu yıl ilk Sürdürülebilirlik Raporumuzu yayınladık. Bu kapsamda iş süreçlerimizde geliştirmeler yapıyor, paydaşlarımızı da sürece dahil ediyoruz. BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’ndeyiz. Koç Holding’in Karbon Dönüşüm Programı’na dahiliz; hedefimiz Avrupa Yeşil Mutabakatı kapsamında 2050’ye kadar karbon nötr olmak.
- 2024 yılı planımızda süreçlerimizin ve tesislerimizin dijital dönüşümü önemli bir yer tutuyor. Smart Industry Readiness Index programından geçerek izlenebilirlik, otomasyon, yapay zeka uygulamaları alanlarında dönüşüm projelerini devreye alıyoruz.
- 2024’te global trendler, artan gıda enflasyonu ve sürdürülebilir tarım önemini sürdürecek. Bu nedenle daha verimli tarım ve gıda üretimi, değer zincirimizi etkileyen tarımsal tedarikten üretime tüm süreçlerimizde çevikleşme ve dijitalleşme gündemimizde olacak.
- 2023 yılında sos kategorisinde yurt içinde önemli bir organik büyüme gerçekleştirdik. 2024’te soslardaki büyümeye yurt dışı pazarları ekleyeceğiz.
“0+0 Watsons Deneyimi”ni geliştireceğiz
- Watsons Türkiye olarak, 2023 yılı bizim için hem mağazalarımızda hem de online kanallarımızda müşteri trafiğimizden, çalışan sayımıza kadar pek çok alanda kuvvetli bir büyüme yılı oldu. 40’a yakın yeni mağaza açtık ve 50’ye yakın mağazamızı yeniledik, bu sayede pazar payımızı da önemli ölçüde artırdık. Müşteri sadakati açısından ise Watsons Club üye sayımızı 10 milyonun üzerine çıkardık.
- 2023 yılında müşteri odaklılık, yerel üretim, O+O alışveriş deneyimi ve sürdürülebilirlik en önemli gündem maddelerimiz oldu. Ek olarak bu yılın başında deprem felaketiyle sarsılan 11 ilimize yönelik işe alımda öncelik tanınmasından, deprem bölgesindeki kadın kooperatiflerinin desteklenmesine kadar pek çok çalışmayı hayata geçirdik.
- 2024, sadece Watsons’ta bulabileceğiniz Watsons’a özel ve Watsons markalı ürünlerimiz, K-Beauty Kore güzellik ürünlerimiz, uygun fiyatlı ve kaliteli yerel üretim ürünlerimizle her tüketiciye hitap eden ürün çeşitliliğimizi artıracağımız bir yıl olacak. Müşterilerimizin online alışverişlerini 1 saat içinde mağazadan teslim alabildikleri “Tıkla Gel Al – Hemen” gibi uygulamalarımızı da 2024’te geliştirmeye devam edeceğiz.
- Müşterilerimizin yaşadığı O+O Watsons deneyimini geliştirmek, sürdürülebilirlik stratejimizle sorumlu üretim ve tüketim anlayışının gelişmesine katkı sunmak, gelenekselleşen Watsons Gençlik Festivali, Watsons Sürdürülebilirlik ve İnovasyon Zirvesi ve Watsons Ödülleri gibi özel etkinliklerle daha çok paydaşımız ve müşterimizle buluşmak en büyük hedeflerimiz arasında.
Sürdürülebilir büyümeye odaklandık
- İş Holding çatısı altında yer alan, grubumuzun en önemli şirketlerinden İş Gıda’da son 3 yılda büyük bir değişim ve dönüşüm yaşandı. 2020 KFC’nin, 2022’de ise Pizza Hut ve Krispy Kreme’in İş Gıda çatısı altında toplanmasıyla birlikte, daha etkin ve stratejik bir yönetim anlayışı ile sürdürülebilir büyümeye odaklandığımız bir yıl oldu.
- Diğer yandan toplumsal fayda sağlamaya yönelik çalışmalarımızı da odağımızda tuttuğumuz bir yıl oldu. KFC markamızla Kadınlar Voleybol 1. Ligi’nin ana sponsorluğuna imza attık. Sürdürülebilirlik kapsamında İş Gıda çatısı altındaki markalarımızın restoran ve mağazalarındaki elektrik tüketimini yenilenebilir enerji kaynaklarından elde ederek çevre dostu enerji kullanımına katkı sağladık ve sağlamaya da devam edeceğiz. Diğer önemli projemiz de, KFC ve Türkiye Down Sendromu Derneği ile hayata geçirdiğimiz “Bi İşim Var” oldu. Bu projeyle down sendromlu bireyleri restoran ekiplerimize dahil ederek iş hayatına katılımlarını destekledik.
- İş Gıda olarak 2024’te de bu yıl olduğu gibi tüm markalarımızla akılcı, sağlıklı ve sürdürülebilir büyüme stratejimizin devamını hedefliyoruz. Restoran ve mağaza sayılarımızı artırırken istihdama olan katkımızı da sürdüreceğiz. Ayrıca yine önümüzdeki yıl Ankara’da dünyanın en büyük Krispy Kreme donat mağazasını açacağımız için heyecanlıyız. Online ve fiziki olarak sevenlerimize yaşattığımız deneyimi kusursuzlaştırmak, ürün ve hizmetlerimizi geliştirerek pazarda adımızdan söz ettirmek gelecek yıl hedeflerimiz arasında yer alıyor. Sürdürülebilirlik projelerimize ve toplumsal fayda odaklı çalışmalarımıza da devam edeceğiz.
Hedef 100 mağazaya ulaşmak
- 2023 yılını attığımız önemli adımlar ve elde ettiğimiz başarılarla birlikte, markamızın geleceğini şekillendirecek olan yeni 5 yıllık stratejik planımızın temel taşlarını belirlemekle geçirdik. Bu kapsamlı plan, maliyet kontrolüyle başlayarak, karlı büyüme alanlarını titizlikle belirleme, enflasyon ortamında rekabet koşullarını etkili bir biçimde yönetme, kontrollü büyüme stratejilerini uygulama, nakit akışını sağlıklı bir şekilde dengeleme gibi önemli hedefleri içeriyor. Büyüme stratejimizi oluştururken aynı zamanda nitelikli iş gücüne yapılacak yatırımlar, ürün çeşitliliği ve pazar ihtiyacına uygun yeni ürün geliştirme gibi dinamik unsurları paralelinde belirledik.
- Yirmi yıla yakın süredir operasyon sürdürdüğümüz Türkiye’de, her yıl yatırımlarımızı ve hedeflerimizi büyüterek devam ediyoruz. Tchibo’nun global 2027 vizyonuna ilerlerken Türkiye’de iş birliklerimizle marka bilinirliğimizi ve pazardaki payımızı artırarak büyümeye devam edeceğiz. Stratejilerimiz paralelinde 2027 senesinde Türkiye’de 100 mağazaya ulaşmayı, bu noktaya giderken de 2024’te yaklaşık 13 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz.
Daha otonom bir yapıya geçiyoruz
- sahibinden.com olarak 23 yıllık sektör deneyimimizle kullanıcı memnuniyetini her zaman önceliğimiz olarak belirledik. Bir teknoloji şirketi olarak doğan ve hayatına teknoloji üreterek devam eden sahibinden.com’da odağımız hep deneyimde fark yaratacak uygulamaları hayata geçirmek oldu. Ar-Ge merkezimizde uzun yıllardır yapay zeka ve makine öğrenimi teknolojilerine yatırım yapıyor, bu konuda yeni ürünler geliştiriyoruz. Bu kapsamda son olarak daha iyi bir kullanıcı deneyimi için tüm algoritması Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından geliştirilen “Sanal Tur” hizmetimizi sunduk. Dünyadaki benzerlerine göre fark yaratan, Türkiye’de ise bir ilke imza attığımız S-Sanal Tur hizmetimiz, çekilen fotoğrafları yapay zeka kullanarak birleştiriyor ve 3 boyutlu bir tur hazırlıyor.
- Bu yıl odağımızda olan konulardan biri daha çevik bir organizasyona dönüşüm oldu. Bir teknoloji şirketi olarak daha kısa sürede daha yüksek değerde çıktılara ulaşmak en büyük önceliğimiz. Bu kapsamda şirket genelinde daha otonom bir yapıyı da hayata geçiriyoruz.
- 2024 hedeflerimize odaklanırken, önceliğimiz yapay zeka temelli teknolojiler geliştirmeye devam ederek hem iş yapış süreçlerimizde verimliliği artırmak hem de müşteri deneyimimizde çıtayı daha da yükseltmek olacak. Bu sebeple 2024’te yapay zekayı daha etkin bir şekilde hizmetlerimize entegre etmeyi amaçlıyoruz.
- Bir diğer hedefimiz ise, oto galerilerin daha kolay ve güvenle araç tedarik edebilmelerini sağlayan yeni hizmetimizi yaygınlaştırmak olacak.
İhracatı üç katına çıkarma hedefimiz var
- URBAN Care olarak 2023 yılında belirlediğimiz yönetim stratejisi, markamızın geniş bir perspektifte güçlenmesi, sürdürülebilirlik anlayışımızın derinleşmesi ve yeni pazarlara olan açılımımızı kapsıyordu.
- Saç bakım kategorisinde parfümeri kanalında elde ettiğimiz yüzde 30 pazar payı ve Türkiye genelinde yüzde 24 pazar payı gibi sonuçlar, bu hedeflere ulaşmada başarılı olduğumuzu gösteriyor. Bu finansal başarılarımızın yanı sıra markamızın etik ve sosyal sorumluluklarını güçlendirmeyi de stratejimizin temel taşlarından biri olarak belirledik. Bu bağlamda, sürdürülebilirlik konusundaki taahhütlerimizi artırdık, çevresel etkimizi azaltmak için inovatif yaklaşımlar geliştirdik ve toplumla daha etkileşimli bir marka olma hedefine odaklandık.
- Yurt içinde 40 binden fazla satış noktasına ulaşarak çeşitlendirme sağlarken, yurt dışında 40 ülkede URBAN Care ürünlerini tüketicilerle buluşturarak küresel bir marka olma adımlarımızı güçlendirdik.
- URBAN Care’in IPSOS tarafından yapılan araştırmalar sonucunda yüzde 84 oranında marka bilinirliliğine sahip olduğunu biliyoruz. Bu bilinirliliği korumak ve artırmak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Portföyümüzü genişletmeye devam ederek markamızın etki alanını artırmak istiyoruz. İhracatımızı 3 katına çıkarmak gibi iddialı bir hedefimiz daha var.
- 2024 yılında, sürdürülebilirlik alanında yeni adımlar atmaya odaklanarak mevcut ambalajlarımızın yüzde 100’ünü dönüştürülmüş malzeme haline getirmek, ürün kolilerimizde de dönüştürülmüş ambalaja geçmek gibi hedefler belirledik.
Portföyümüzü genişleteceğiz
- Peyman, 2022 yılının son çeyreğinde 70 yılı aşkın geçmişiyle Türkiye’nin en köklü aile şirketleri arasında yer alan İş Holding tarafından satın alındı. Bu stratejik birleşme sonrası 2023 yılı Peyman için güven, istikrar ve buna bağlı büyüme yılı oldu diyebiliriz. İçinde bulunduğumuz yılda, öncelikli hedefimiz var olan ürün gamımızı aynı kalitede ve daha çok noktada müşterilerimize sunmak ve inovatif ürünler geliştirmek oldu.
- Peyman’ın Türkiye kuruyemiş sektöründe farklılaştığı ve rakiplerinden ayrıştığı en önemli noktalardan biri kuşkusuz inovatif ürünleri. Bu yıl mevcut kategorilerimizdeki ürünlerimizin yanı sıra yenilikçi popcorn çeşitlerimizle tüketicilerimize farklı deneyimler sunduk.
- 2024 yılında sağlıklı ve sürdürülebilir büyümeyi devam ettirmek en öncelikli hedefimiz. Bu doğrultuda mevcut ürün kategorilerimizdeki başarımızı devam ettirirken elbette inovatif ürünler üretmeye de devam edeceğiz ve portföyümüzü genişleteceğiz. Özellikle, son dönemde sağlıklı yaşama artan ilgiyle birlikte sağlıklı atıştırmalıklar konusundaki vizyonumuzu ve uzmanlığımızı daha da güçlendirmek için yeni ürünler geliştirmeye devam edeceğiz.
Güncel Haberler