Ezber bozan markalar
Marketing Türkiye her yıl olduğu gibi bu yıl da Almanak sayısında Türkiye’nin önde gelen marka danışmanları ve stratejistleriyle yılın fark yaratan markalarını belirledi. Gelin o markaların ezber bozan stratejilerini yaratıcılarından dinleyelim…
PAZARLAMA UZMANLARI:
“2023’ün En Başarılı Pazarlama Stratejileri” listesinde yer alan proje ve markaları Türkiye’nin önde gelen marka danışmanları ve stratejistler seçti. İşte o isimler:
Dimes:
Bu yıl pazarlama stratejileriyle fark yaratan markalardan biri de Dimes oldu… Pazara yeni sundukları ürünü Cool serisi için başarılı oyuncu Mert Ramazan Demir ile iş birliğine giden marka akabinde influencer marketing stratejisini de kelimenin tam anlamıyla kusursuz yürüttü. Yaz ortasına geldiğimizde influencer’lara tüketiciler de katıldı ve ürünün tanıtımı TikTok’tan Twitter’a her yerde yapıldı.
Yüksek etkileşim alan bir fenomen gibiyiz
✓ İçecek şirketi vizyonumuzu somutlaştıran yenilikçi ürünlerimiz ve iletişimlerimizle insanlara fayda sağlamak ve hayatlarında samimi bir yere sahip olabilmek bizler için çok önemli. Fonksiyonel ya da duygusal fayda sağlayan bir ürünü, hayata dokunan samimi bir dille sunmak, değer zincirinin tümüne yayılan bir etki yaratıyor.
✓ Tüketicilerimize tek taraflı reklamlar değil, onların ilgi alanlarını ve hayatlarının gerçekliğini yakalayan, samimi ve etkileşim çeken içerikler sunuyoruz. Bunun yanı sıra sosyal medya hesaplarımızda 1 milyonu aşkın takipçi ailemizle yüksek etkileşim alan bir fenomen gibiyiz.
✓ Tüketicilerimizin hayatlarına fayda sunarak dokunmamızı sağlayan içgörü için onları yakından dinlemeye, bunun için de hem araştırmalara hem de dijital etkileşime çok önem veriyoruz. İnsana fayda sunmak ve insana yakın olmak bizim kuruluşumuzdan gelen DNA’mızda var. İnsan ve doğa için daha iyisini yapmak için kendiyle rekabet etme tutkusunu içselleştirmiş, samimi bağlarla ve multidisipliner bakış açısıyla birlikte çalışabilen, günün dinamiklerini yakalamanın da ötesinde, bu dinamikleri kendi hayatları içerisinde yaşayan ekibimiz, içgörüyü fayda ve başarıya değiştirme gücümüzün asıl kaynağı.
Puma:
Deprem felaketinin ardından ligden çekilmek zorunda kalan Atakaş Hatayspor’un, hem şehrine hem de depremden etkilenen milyonlara umut olmak için yeni sezona dönerken en güçlü yol arkadaşlarından biri oldu Puma. “Hatay bizim şahsi meselemiz” diyerek yola çıkan marka, bu iş birliğini bir iletişim çalışmasına dönüştürmese de hem sosyal medyada büyük ses getirdi hem de gönüllere taht kurdu…
Umut…
✓ Hatay’da insanlar hayatlarına dair çoğu şeyi depremle birlikte kaybetti. Hatay’ı Süper Lig’de temsil eden futbol takımı da bu deprem felaketinden oldukça etkilendi. PUMA olarak, Hatayspor’un lige geri dönerken küllerinden yeniden doğması için gönülden destek olmak istedik. Tasarlanan siyah forma yası temsil ediyordu ve bu formanın kesintisiz tüm geliri takıma aktarıldı. Mustafa Kemal Atatürk’ün 85 sene önce Hatay için kullandığı “Hatay benim şahsi meselemdir” sözü kampanyaya ayrı bir ruh kattı ve bu şehrin ne kadar büyük bir anlam taşıdığını herkese hatırlattı.
✓ Deprem sonrası Hatay ve Hatayspor yok olma noktasına gelmişti. Bölge halkının ve Hatayspor takımının hayata devam edebilmesi adına bir umuda ihtiyaçları vardı. Bölgedeki insanlara, Atatürk’ün işgal zamanında dahi Hatay ve insanlarına verdiği değerin ve önemin hatırlatılması gerekiyordu. Bu iletişimle insanların kendilerine, Hatay’a ve Hatayspor’a olan inançlarını artırmak için, sürekli bir umut hissi oluşturması gerekiyordu.
Sephora:
Sosyal medyadan ana haber bültenlerine dek her yerde adından söz ettiren bir açılış gerçekleştirdi Sephora… Bağdat Caddesi’ndeki mağaza açılışına özel hediyeler için 24 saat öncesinden uzun bir kuyruk oluşturan müşteriler açılışı daha da renkli hale getirirken, 360 derece iletişim stratejisiyle de marka yılın fark yaratanları arasına adını yazdırmayı başardı…
Amiral mağazaya yaraşır bir açılış
✓ Türkiye bizim için önemli bir pazar. O yüzden buraya ciddi yatırımlar yapıyoruz ve yapmaya da devam edeceğiz. Bağdat Caddesi Mağazamızı, Türkiye’deki amiral mağazamız olarak konumlandırdık. Beş katlı bu binanın en alt katını ekibimize yönelik ve teknik eğitimler verdiğimiz eğitim merkezimiz, giriş ve üst katını mağaza ve diğer üç katını da genel merkez ofisimiz olarak planladık.
✓ Ve Sephora’nın Türkiye’deki ilk amiral mağazası için elbette farklı, birçok ilki barındıran, ses getirecek bir açılış kampanyasını hayata geçirdik. Sephora’nın güzellik sektöründeki liderliğini, yazılı basında ve dijital dünyanın en yeni uygulamalarını kullanarak oluşturduğumuz stratejik bir pazarlama planı ile ortaya çıkardık. Outdoor’da büyük bir kampanya başlattık.
✓ Ve nihai tüketiciye en samimi dokunuş için özel hediyeler planladık. Misafirlerimiz Sephora’nın seçkin ürünlerinden oluşan hediye çantalarımız için 24 saat önceden sıraya girdi. Özel güvenlik önlemleri, içecek – yiyecek ikramlarımız ile gece boyunca onlarla beraberdik. Açılışımız tüm büyük Sephora Mağazaları açılışı gibi bol müzikli, danslı ve eğlenceli geçti. Sephora Dünya Başkanı Guillaume Motte ve Sephora Avrupa Genel Müdürü Marie Christine Marchives bu açılışa katılmak için İstanbul’a geldi. Sephora tutkunları, Sephora ekipleri, basın ve influencer iş birlikleri ile benzeri görülmemiş bir mağaza açılışına imza atmış olmaktan dolayı gururluyuz.
Vestel:
Bir tarafta dillere pelesenk olan ve “Filenin Sultanları”nın her başarısıyla yeniden coşkuyla anımsanan “Biz voleybol ülkesiyiz” söylemi, diğer tarafta “Elalem değil, Vestel yapmış” sloganıyla gördüğümüz Beyazıt Öztürk ile Vestel 2023’te de pazarlama stratejisiyle fark yaratmayı başaranlardan oldu. Elektrikli araç şarj istasyonlarıyla dünya yollarında olduğunu Beyazıt Öztürk’ün başrolünde olduğu reklam filmiyle duyuran Vestel, hem sektördeki öncü rolünü hem de küresel rekabetteki gücünü ortaya koydu.
Vestel’in temel stratejisi: Değer yaratmak
✓ Vestel, tüketicisini çok iyi anlayan, dinleyen, onun ihtiyaçlarını henüz o farkında değilken bile tespit edip buna uygun çözümler üreten ve bu çözümleri standartların ötesinde bir anlayışla sunmayı ilke edinen bir marka. Tüm bunları sürdürülebilir, ekosisteme ve topluma katkı sağlayacak yöntemlerle yapmamız marka stratejimizin en önemli bileşenlerini oluşturuyor.
✓ Yaklaşık 3 yıldır sürdürdüğümüz çatı marka stratejimiz “Vestel’le olur, neden olmasın?” şirketimizi tanımlayan, iş yapış şekillerimizden iç ve dış iletişimimize uzanan bir olgu haline geldi. Bu stratejiyi yaşayan bir organizma olarak kurguladık. Bu sayede daha esnek, teknoloji ile tam uyumlu ancak insan faktörünü de merkeze alan yaklaşımımızı güçlendirdik. Diğer yandan geniş satış ve servis noktası ağımıza online kanallardaki gücümüzü de ekleyerek, deneyimin bütünleştiği omni-channel stratejisini ülkemizde uygulayan en güçlü aktörlerden biri olmayı sürdürdük.
✓ İnsanı odağa almak, bütünleşik bakış açısı ile şekillenen omnichannel yapımızda mükemmel deneyimin peşinde koşmak, dijital varlıklarımızın gücü ile sınırları aşmak, DNA’mızda bulunan yenilik yaratma kabiliyetimizi, teknoloji ve tasarım kaslarımızla birleştirerek hayata fayda ve kolaylık katmaya çalışmak, sürdürülebilir toplumsal ve çevresel çözümlerimizle değer odaklı şekilde etki alanımızı büyütmeye devam etmek ve markalarımızla birlikte büyümek olarak özetleyebiliriz.
Penti:
Penti, pazar dinamiklerini değiştirmekte kararlı olduğunu önce “Hiç Çamaşırı” ile iç giyimde yeni bir kategori yaratarak, ardından “Yok Gibi” çorap koleksiyonuyla liderliğini ortaya koyarak gösterdi. 2023’te “ikizler”in başrolde olduğu iletişim çalışmasıyla da adından çokça ses getiren marka, stratejisiyle fark yaratmayı başaranlardan oldu…
Gücümüzü kadınlardan alıyoruz
✓ Penti olarak kadın bedenini en iyi tanıyan, bedeniyle olan ilişkisinden doğan tüm duygusal ve rasyonel ihtiyaçlarına yönelik inovatif ve erişilebilir ürün ve hizmetler sunan, gücümüzü kadından alan bir markayız.
Kadın olmanın gücü, kadın olmanın her aşamasını ve kadınlığı oluşturan her ayrıntıyı anlamak ve kucaklamaktan geçiyor.
✓ Tüketicilerin ve özellikle yeni jenerasyonun “her an” değişen ihtiyaç ve beklentilerini; tasarım, konfor, teknoloji, fiyat ve imzaladığı Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi kapsamında sürdürülebilirlik perspektifleriyle karşılayarak kadınların keşfedilmiş veya keşfedilmemiş ihtiyaçlarını belirleyip onlara cevap verebilecek ürünler geliştirerek, kadınların ihtiyaçlarını en iyi anlayan “Güçlü Lider ve Uzman” marka pozisyonunda bulunuyoruz.