Yapay zeka istihdamın yüzde 40’ını riske atıyor! | Son 24 saatin gündemi
Uluslararası Para Fonu (IMF), yapay zekânın istihdama etkilerine ilişkin bir çalışma yaptı. Çalışmaya göre, yapay zekânın gelişimi nedeniyle istihdamın yüzde 40’ı risk altında.
IMF’nin analizine göre, yapay zekâ, halihazırda hizmet veren sektörlerin yüzde 60’ına önemli katkılar sağlayacak. Bu sektörlerde çalışan personel, yapay zekâ ile üretkenliğini artıracak. Ancak, yapay zekânın destek vermeyeceği alanlarda kalan yüzde 40’lık kesim, ciddi bir risk altında. Üstelik bu durumun küresel çapta gelir eşitsizliğinin artmasına yol açacağı öngörülüyor.
IMF, yapay zekâ teknolojilerinin düşük gelirli ülkelerle yüksek gelirli ülkeler arasındaki farkı daha da açacağına inanıyor.
Araştırma, genç ve yapay zekayı çoktan benimsemiş olan personellerin, ilerleyen süreçte yapay zekânın avantajlarından yararlanırken; hâlihazırda düşük gelir diliminde olan ve nispeten yaşlı personellerinse yapay zeka etkisiyle sistemin dışında kalacağını söylüyor.
Google’daki dev işten çıkarma sadece bir başlangıç…
Teknoloji devi Google, yaklaşık bin çalışanının işine son verdi.
The Verge’e göre, işten çıkarılan çalışanların çoğu mühendislik, Google Asistan ve AR ekiplerinde yer alıyordu.
Google’ın ana şirketi Alphabet’te bin 400’den fazla çalışanı temsil eden Alphabet İşçileri Sendikası, söz konusu işten çıkarmaları şu sözlerle eleştirdi; “Üyelerimiz ve ekip arkadaşlarımız harika ürünler geliştirmek üzere her gün çok çalışıyor. Şirket her çeyrekte milyarlar kazanırken iş arkadaşlarımızı işten çıkarmaya devam edemez.”
X’ten mesaj kutularını hareketlendirecek yenilik
Popüler sosyal medya uygulaması X, kullanıcılarına DM’den video indirme özelliğini sunmak için testlere başladı. Özellik şu anda Android beta sürümünde test ediliyor.
Söz konusu özellikle, kullanıcıların X üzerinden gelen videoları doğrudan cihazlarına indirmeleri mümkün olacak. Böylece, kullanıcılar videoları çevrimdışı olarak da izleyip paylaşabilecek.
Pazarlamaya yön veren liderlerin 2024 hedefleri
Onlar ki dünyanın pazarlama alanında en zor coğrafyalarından birinde yılın en başarılı sınavlarını vermiş liderler… Bir yandan ülke olarak yaşadığımız deprem felaketinde yardıma koştular, bir yandan enflasyonist ortamda değişen tüketici beklentilerine anlık olarak cevap verdiler. İşin özü, 2023’te fırtınalı bir denize benzeyen Türkiye pazarında liderlik ettikleri markaları kıyıya yanaştırmakla kalmadılar, dolu dizgin gelen 2024’e de tüm güçleriyle hazırlandılar… Peki pazarlama evrenine yön veren CMO’lar 2023’ü markaları adına nasıl değerlendiriyor? 2024 için hedefleri ve öngörüleri neler? Hepsi ve daha fazlasının yanıtlarını kendilerinden dinledik…
- Pazarlamaya yön veren liderlerin 2024 hedefleri -1
- Pazarlamaya yön veren liderlerin 2024 hedefleri -2
- Pazarlamaya yön veren liderlerin 2024 hedefleri -3
Yılın fark yaratan pazarlama stratejileri…
Kuşkusuz Türkiye, pazarlama profesyonellerini her yeni yılda bambaşka bir sınavdan geçiriyor. Çoğu ülkede birkaç yılda ancak yaşanan gelişmeler, krizler, dalgalanmalar Türkiye’de birkaç ayda gerçekleşiyor, pazarlamacılar ise bu yoğun gündem arasından markalarını büyüterek çıkarmak için geceli gündüzlü çalışıyor… Bu perspektifle bakıldığında ülke şartlarında olağan ama yine de realitede hayli zor bir yılı geride bırakıyoruz. Coğrafyanın koşullarına alışmış markalar ve maharetli pazarlama liderleri elbette bu zorlu yılda da fark yaratmayı başardılar… Türkiye’nin önde gelen marka danışmanları ve stratejistlerine önce yılın fark yaratan markalarını sorduk ardından da o markalardan güçlü stratejilerinin ardındaki içgörüleri ve başarılarının sırlarını dinledik…