Tarihin en büyük veri sızıntısı: 26 milyar kişisel veri sızdırıldı! | Son 24 saatin gündemi
Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM), bugün yaptığı açıklamada, LinkedIn, X ve Weibo gibi birçok sosyal medya uygulamasından 26 milyar kişisel verinin sızdırıldığını duyurdu.
USOM’un açıklamasına göre, sızdırılan veriler arasında kullanıcıların adları, e-posta adresleri, telefon numaraları, doğum tarihleri, adresleri ve fotoğrafları yer alıyor. Ayrıca, bazı kullanıcıların banka hesap numaraları ve kredi kartı bilgileri de sızdırılmış olabilir.
Sızıntının boyutu, onu tarihin en büyük veri sızıntılarından biri haline getiriyor. Sızdırılan veriler, siber suçlular tarafından kimlik avı, dolandırıcılık ve diğer suçlarda kullanılabilir.
OpenAI, çocuklar ve gençler için ChatGPT’yi özelleştiriyor
Yapay zeka araştırma şirketi OpenAI, çocuk ve gençler için özelleştirilmiş ChatGPT versiyonları oluşturacağını açıkladı. Şirket, bu iş için kâr amacı gütmeyen bir derecelendirme kuruluşu olan Common Sense Media ile iş birliği yaptı.
OpenAI ve Common Sense Media ortaklığı kapsamında, çocuk ve gençler için uygun hale getirilmiş ChatGPT’ler oluşturulacak. Bu sohbet botları, Common Sense Media’nın çocuklar için medya ve teknolojiyi derecelendirme kriterlerine göre değerlendirilecek.
Oluşturulacak özelleştirilmiş ChatGPT’ler, çocuk ve gençlerin yapay zeka ile güvenli ve olumlu bir şekilde etkileşim kurmasına yardımcı olacak. Sohbet botları, çocukların eğitimlerine katkıda bulunacak, onlara eğlenceli vakit geçirme imkanı sunacak ve onlara farklı bakış açıları kazandıracak.
OpenAI ve Common Sense Media ortaklığı kapsamında, sadece özelleştirilmiş sohbet botları değil, yapay zekâ kılavuzları ve eğitim materyalleri de oluşturulacak. Bu materyaller, gençlerin, ebeveynlerin ve eğitimcilerin yapay zekânın çocuklar üzerindeki etkilerini daha iyi anlamalarına yardımcı olacak.
Common Sense Media CEO’su James P. Steyer, yapılacak çalışma ile yapay zekânın potansiyel risklerine karşı bir koruma kalkanı oluşturulmuş olacağını söylüyor.
English Home’un logosu yenilendi!
English Home marka kimliğini, logo ve amblemini modern bir dokunuşla köklerine sadık kalacak şekilde değiştirdi. Yeni logo sade, modern bir görünüme kavuşurken; amblem, geleneksel değerlere bağlılığı vurgulamak için sofistike serif tipografi kullanımıyla öne çıkıyor. Bu değişim, English Home’un mirasını korurken modern bir vizyonla ilerleyişini simgeliyor.
English Home Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cennet Melis Uslukılınç, “English Home olarak hikayemizden aldığımız ilham ve güçle modern yaşamın gereksinimlerini karşılayacak biçimde yenileniyoruz. Yeni logomuz ile sade ve modern bir görünüme kavuşurken; kullandığımız yazı karakterimiz marka kimliğimizin özgünlüğünü yansıtıyor. Amblemimizdeki altı bölüm; English Home’un temel değerleri olan, özgünlük, ilham, cömertlik, kalite, güvenilirlik ve alçakgönüllülükten ilham alıyor. English Home değişen gelecek planları, vizyonu ve ihtiyaçlarıyla uyumlu özgün, modern ve gustosunu hissettiren yeniliğiyle bir yaşam tarzı markası olmayı hedefliyor” şeklinde konuştu.
Edelman Trust Barometer 2024 yayınlandı: Bilim ve inovasyonun güven sınavı!
Her yeni güne yeni bir bilimsel gelişmeyle uyanıyoruz. Bir tarafta Boston Dynamics’in robotları yetenek setlerini hızla geliştiriyor, diğer tarafta yapay zeka orantısız gücünü katlayarak büyütüyor, Elon Musk attığı bir tweet’le kendi şirketi Neuralink’in insan beynine çip yerleştirmeyi başardığını duyuruyor… Hal böyleyken gelişen teknolojiler ve inovasyonlar karşısında toplumların da algıları, güven duyguları yeniden şekilleniyor. Edelman’ın 24 yıldır düzenli yayınladığı Edelman Trust Barometer, bu yıl tam da bu noktadan referansla “Bilim ve İnovasyon Odağında Güven” konusuna yoğunlaşıyor. Peki, 28 ülkeden 32 binin üzerinde katılımcıyla gerçekleşen bu kapsamlı araştırmanın çıktıları bize neler söylüyor?
Raporun öne çıkan verilerini incelemek için TIKLAYIN!
Brandverse Awards başvuruları 1 Şubat’ta başlıyor!
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle düzenlenen Brandverse Awards 2024 başvuru dönemi için geri sayım başladı. Reklam ve pazarlama iletişimi alanındaki en başarılı çalışmaların ödüllendirileceği Brandverse Awards için erken başvurular 1 Şubat’ta başlıyor!
Katılımcılar bu yıl 1 Nisan 2023 – 1 Nisan 2024 döneminde ürettikleri çalışmalarla Brandverse Awards’un ana bölümleri olan Sosyal Medya ve Dijital, Medya, Film, PR, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Deneyim Tasarımı, Strateji ve Craft altındaki kapsamlı kategorilerde rekabet edecek.