14 Şubat Sevgililer Günü yaklaşıyor… Bu günü kendini en iyi şekilde ifade ederek geçirmek isteyenlere seslenen Maybelline New York, “Bu Aşk Daha Çoook Sürer” diyerek gün sonuna kadar kalıcılık sağlayan rujlarını hatırlatıyor tüketiciye… Üstelik bu iletişimiyle sadece sevgilisi olanlara değil, Sevgililer Günü’nü dilediği gibi kutlamak isteyen herkese ulaşıyor…“ L’Oréal Türkiye Marka Lideri, Maybelline New York & NYX Professional Make Up Pırıl Metin ile 14 Şubat Sevgililer günü iletişiminden, dijital iletişim stratejilerine dek tüm detayları konuştuk.
Sevgililer Günü kozmetik sektörü ve markalar için ne ifade ediyor?
Kozmetik sektörünün ve pazarın 1 numaralı makyaj markası Maybelline New York’un odağında tüketicilerimiz bulunuyor. Sektöre ve trendlere liderlik eden bir marka olarak öncelikle tüketicilerimizin her an kendini en güçlü ve özgüvenli şekilde ifade edebilmesini amaçlıyoruz. Bu amaç için performansı yüksek inovatif ürünlerimiz ile milyonlarca kadına ulaşıyoruz. Bundan dolayı, hayatın her anı sahiplenebileceğimiz fırsatlar haline gelmiş oluyor. Bu anları tüketicilerimizin ihtiyaçlarına göre renklendiriyoruz, bunun da ötesinde trendleri yaratıyoruz. Sevgililer günü de bu dönemlerden biri aslında.
Maybelline New York özel günlerde iletişim stratejisini nasıl kuruyor? Maybelline New York’un bu yıl Sevgililer Günü stratejisinin ardında hangi içgörüler var?
Maybelline New York’un ana hedef kitlesi 15-25 yaş arasındaki genç tüketiciden oluşuyor. Bu tüketici grubu ile buluşabilmek sosyal medyadaki dinamikleri ve dijital trendleri çok yakından izlemek; buradan beslenmeyi gerektiriyor. Biz de markasına aşık ekiplerimiz ile birlikte içgörülerimizi her dönem yeniden şekillendiriyoruz. Tabi ki sevgililer günü çiftler için var olmaya devam ediyor. Fakat özellikle son yıllarda bugünü, en yakın arkadaşları ile geçiren, belki sadece kendine zaman ayıran, bugünü ters köşeden okuyan bir nabız da atıyor. Maybelline New York genç, cesur, dinamik bir marka. Biz de bu sene dedik ki Sevgililer Günü iletişimimizi bu çeşitlilik ile kuralım. Hem çiftleri hem de yalnızları unutmayalım. Bu tarz özel günlerde özellikle ruj gibi dudak ürünleri insanların kendini ifade etmesinde öne çıkıyor. Biz de 16 saate kadar kalıcı rujlarımızı ile önceliklendirip “Bu Aşk Daha Çoook Sürer” dediğimiz kampanyamızı kurguladık. Sektöre liderlik eden dijital kampanya kurgularımız ve güçlü influencer stratejilerimiz ile hayata geçiriyoruz.
Dijital iletişim dediğiniz noktada sormak istiyorum. L’Oréal olarak bu alana verdiğiniz önemden biraz daha açabilir misiniz?
L’Oréal kendisini global ve lokal ölçekte tekno-güzellik şirketi olarak tanımlıyor. Kozmetik dünyasında tüketicilerimiz ile buluştuğumuz birçok noktada teknolojinin ve dijitalleşmenin faydasını sonuna kadar kullanıyoruz. Örneğin Sevgililer Günü kampanyamızın merkezindeki onlarca renkteki rujlarımızı web sitemizdeki Sanal Dene uygulamasından satın almadan önce deneyebilir, size uygun rengi bir tık ile evinize sipariş edebiliyorsunuz. Günümüzde ruj alma deneyiminin bile bu kadar interaktif ve hızlı olması inanılmaz. Kampanya kurgularımızda dijital mecraları en etkin şekilde kullanıp bunun ötesinde sektördeki yenilikleri ilk hayata geçiren şirket oluyoruz.
İnovasyonun hayli yüksek olduğu bir sektördesiniz. Maybelline New York ürünleri içerisinde bu anlamda farklılaşan öne çıkan ürünleriniz neler? Hangi noktalarda farklılaşıyorsunuz?
Maybelline New York Dünya’da ve Türkiye’de trendleri yaratan ve büyüten bir marka. Ürünlerimizin içeriğinden, kreatif süreçlerimize kadar her aşamada hedefimiz bir adım önde olmak. Ürün portföyümüz bu noktada elimizi kolaylaştırıyor çünkü tüm ürünlerimizde inovatif dokunuşlar mevcut. Bu noktada Sevgililer Günü kampanyamızın da merkezinde olan Super Stay Vinyl Ink ve Super Stay Matte Ink rujları örnek verebilirim. Ruj konusunda parlak veya mat olarak tüketicinin tercihi dönemsel olarak değişebiliyor. Vinyl Ink parlak bitişli bir görünüm sağlarken, Matte Ink mat bitiş sağlıyor. Ama ikisini de vazgeçilmez kılan 16 saate kadar kalıcılığa sahip olmaları ve bulaşma yapmamaları. Bu iki özelliği bir arada bulmak kolay olmuyor. Geniş renk yelpazesiyle de herkes her duruma ve her kombine uygun bir ruj bulabiliyor.
2024’te kozmetik sektöründe hangi trendlerin öne çıktığını göreceğiz? Siz bu trendler karşısında ne gibi aksiyonlar alacaksınız?
Pandemiden beri tüketici alışkanlıkları fazlasıyla değişti. Tüketicilerimiz artık kullandığı ürünün içeriğine ve performansına her zamankinden daha fazla dikkat ediyor. Maybelline New York’un ürün portföyünde de etkin içerikli ürünlerin artışını göreceğiz. Bunun yanında sağlıklı ve aydınlık cilt sevgisi de sosyal medyanın etkisiyle büyüyor. Biz de bu trendi Maybelline New York olarak sahipleniyoruz. Bunun yanında eskiden daha küçük olan ama son zamanlarda büyüyen kategoriler var. Mesela kaş ürünleri oldukça popüler ve bu yıl kaş için de performansı yüksek ürünler portföyümüze katılıyor. Bildiğiniz gibi bu trendler dijitalde ve sosyal medyada doğuyor ve büyüyor. Maybelline New York olarak liderlik ettiğimiz dijital dünyayı bu trendlerden beslenmek için de kullanıyoruz.