Google 2023’te Türkiye ekonomisinin 3’te 1’i kadar gelir sağladı! | Son 24 saatin gündemi
Google’ın çatı şirketi Alphabet, 2023’ün dördüncü çeyreğinde gelirini yüzde 13, kârını ise yüzde 9 artırdı. Şirketin toplam geliri 86,31 milyar dolar, karı ise 20,69 milyar dolar oldu. 2023 yılının toplam geliri ise 307,4 milyar dolar oldu. Bu da Google’ın tek başına Türkiye ekonomisinin yüzde 33’ü kadar gelir sağladığı anlamına geliyor.
Alphabet’in gelirindeki artış, Google’ın arama ve YouTube reklamlarından elde ettiği gelirdeki artışa bağlı. Şirketin reklam geliri bu dönemde tahminlerden biraz daha düşük olsa da, yine de Alphabet’in hisselerinde küçük de olsa bir artış yaşanmasına neden oldu.
Alphabet, YouTube reklam gelirlerinden 9,2 milyar dolar, Google Cloud hizmetlerinden 9,19 milyar dolar kazandığını açıkladı. Bu da Google Cloud’un şirketin gözde hizmetlerinden biri haline geldiğini gösteriyor. Geçtiğimiz yıl 590 milyon dolar zarar ettiren Google Cloud hizmetleri, bu çeyrekte kâr eden kalemlerden biri oldu.
WhatsApp’tan özel mesajları koruyacak güncelleme
WhatsApp gizlilik odaklı güncellemelerine bir yenisini ekliyor. Bu kapsamda bir süredir WhatsApp mobilde aktif olan sohbet kilitleme özelliği web sürümüne de gelecek.
WABETAINFO tarafından test aşamasında olduğu fark edilen WhatsApp Web Sohbet Kilidi özelliği, aynı “arşivleme” gibi kilitli mesajların tek bir kısımda birikmesini sağlıyor. Şuan mobil sürümde aktif olan kilitli mesajlar bölümüne ayrı bir parola ya da yüz tanıma gibi ek güvenlik önlemleri ile giriş yapılabiliyor.
Web sürümündeki sohbet kilidi özelliğinin nasıl çalışacağına dair detaylarsa henüz net değil. Ancak söz konusu güncelleme ile birlikte kilitli sohbetler, tüm platformlarda senkronize edilmiş olacak.
Amazon kargo kutularından vazgeçiyor
Amazon, çevreyi korumak ve ambalaj kullanımını azaltmak için yeni bir uygulama başlattı. Bu uygulama kapsamında, kargo sürecinde zarar görmeyeceği tespit edilen ürünler kendi ambalajlarında gönderilecek.
Söz konusu programa, özel veya yüksek değerli ürünler, kırılgan ürünler, koleksiyon ürünleri gibi ilave bir kargo ambalajı olmamasının kötü bir müşteri deneyimine neden olabileceği veya ürünün taşınmasının Amazon çalışanları ve/veya teslimat iş ortakları için tehlikeli olabileceği ürünler dahil olmayacak. Ayrıca sızdırabilecek veya kırılabilecek ürünler de titizlikle seçilecek.
Uluslararası Güvenli Taşıma Birliği (ISTA) ile birlikte geliştirilen testlerin ardından, belirlenen ürünler için Amazon paketlemesi isteyenler, ek paketleme talep edebilecekler. Ek paketleme hizmeti de ücretsiz olarak verilecek. İsteyen kullanıcılar da ek paketleme seçeneğini varsayılan tercihleri olarak atayabilecekler.
Şirket, bu uygulama ile yılda 100 milyondan fazla kutunun atık olarak atılmasını önlemeyi hedefliyor.
Öngörüler olumsuz: Küresel ölçekte iflaslar artacak!
Allianz Commercial, 92 ülkeden, risk yönetimi yapan 3 binden fazla uzmanın görüşleriyle hazırlanan Allianz Risk Barometresi’nin 13’üncüsünü yayınladı. Allianz’ın yıllık küresel iş dünyası riskleri araştırması Risk Barometresi’nde endişe duyulan başlıca küresel ticari risklerin başında siber saldırılar geliyor. Risk Barometresi’nde yer verilen Allianz Trade iflas raporunda ise; 2024 yılında, küresel ticari iflasların art arda üçüncü kez artış göstereceğine yer veriliyor. İflaslarda 2022’deki yüzde 1’lik küçük bir toparlanma ve 2023’teki yüzde 7’lik hızlanmanın ardından, bu yıl yüzde 8 oranında artış bekleniyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
“İnovasyon-Güven” ikilemi nasıl aşılır?
Edelman’ın 24 yıldır düzenli yayınladığı Edelman Trust Barometer, “Bilim ve İnovasyon Odağında Güven” konusuna yoğunlaşıyor. 28 ülkeden 32 binin üzerinde katılımcıyla gerçekleşen bu kapsamlı araştırmanın çıktılarını “Edelman Trust Barometer 2024 yayınlandı: Bilim ve inovasyonun güven sınavı!”nda mercek altına almıştık. Rapor yalnızca inovasyon-güven ikilemini gözler önüne sermekle kalmıyor, güven inşa etmek için neler yapmak gerektiğine ilişkin de önerilerde bulunuyor… Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.