Tüketicinin hayallerindeki ev ve yaşam alanlarını oluşturmalarını sağlamayı misyon edinen English Home, değişen tüketici beklenti ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak marka kimliğini yeniledi. Yenilenmenin görünür yüzü marka kimliği ancak English Home Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cennet Melis Uslukılınç, söz konusu yenilenmenin çok daha derin olduğunu söylüyor… Dönüşüm sürecinde markanın tüm operasyonları, iletişim ve pazarlama stratejileri de büyük bir dönüşümden geçmiş. Uslukılınç ile değişen tüketici beklentilerinden, English Home’da yaşanan dönüşüme ve hedeflere dek pek çok konuyu konuştuk.
English Home yeni bir dönüşüm yolculuğuna adım attı ve bu kapsamda logo ve marka kimliğini yeniledi. Bu dönüşümün ardındaki içgörüleri sizden dinleyebilir miyiz?
English Home olarak müşteri talep ve beklentilerini büyük bir titizlikle analiz ediyor, anlayıp öğrenmeye değer veriyoruz. Bu yönümüzle de yıllardır ev ve yaşam alanları sektörünün en güçlü ve akla gelen ilk markalarından biriyiz. Bugüne kadar hem ürünlerimizle hem de hizmetlerimizle, tüketicilerimize ve sektöre çok değerli katkılar sunduk. Sektörümüzün gelişimi noktasında da öncü markaların başında yer alıyoruz. Tüketicinin değişen beklenti ve ihtiyaçlarını dikkate alarak marka kimliğimizi yenilemeye karar verdik. İlk olarak ürün kategorileri ile işe başladık. Marka mirasımızla birlikte inovatif bir şekilde girdiğimiz pişirme ve elektrikli küçük ev aletleri kategorileri ile yaşam alanlarının tamamına hitap eden ve tüm alanlarını kapsayan bir strateji belirledik. Yeni ürün açılımlarımızın gördüğü ilgi bize, doğru bir yolda olduğumuzu gösterdi. Bunun devamında da kurumsal anlamda kendimizi güncellemek için çalışmalara başladık. Bu güçlü değişimi kurumsal kimliğimizde, logo ve amblemimizle de sağlam temellere oturtmak ve kullanıcılarımıza bunu hissettirmek istedik.
Sizi böylesi bir değişime götüren sebepler nelerdi? Yeni marka kimliğiniz ile vermek istediğiniz mesajlar neler?
Değişimimizin temelinde; günümüz trendlerini en hızlı şekilde uyguladığımızı, kullanıcılarımızla buluşturduğumuzu vurgulamak ve çağın değişen dinamiklerine uyum sağladığımızı yansıtmak vardı. Logomuzu da bu yönde yeniledik. Logomuz bu değişimle sade ve modern bir görünümü temsil ediyor. Logoda kullandığımız yazı karakteri ile English Home’un marka kimliğindeki özgünlüğünü yansıttık. Aynı zamanda da geleneksel değerlere bağlılığı vurgulamak için amblemimizi sofistike serif tipografiyle hazırladık. Amblemimizdeki altı bölüm; English Home’un temel marka değerlerinden, özgünlük, ilham, cömertlik, kalite, güvenilirlik ve alçak gönüllülüğü temsil ediyor. Tüm bunların yanı sıra “English Home için değişim başladı” diyoruz ve her alandaki yeniliklerimizi tüketicilerimizle buluşturmak için büyük bir heyecan duyuyoruz.
Peki bu dönüşüm hareketi neleri kapsıyor? English Home’da bizleri neler bekliyor?
English Home olarak başlattığımız bu değişim sadece söylemlerde ya da kurumsal kimliğimizde kalmayacak. Kullanıcılarımızla buluştuğumuz her alanda kendimizi yenileyeceğiz. Projelerimiz ve ürünlerimiz, pazarlama kampanyalarımızda derinlemesine hissedilecek. Yakın zamanda yeni jingle ve söylemimiz ile birlikte değişen kurumsal kimliğimizi daha da pekiştirmeye devam edeceğiz. Ürünlerimiz ile birlikte başladığımız sürecin bir sonraki adımında, tüketicilerimizle olan tüm temas noktalarına da yansıyacak kapsamlı bir dönüşüm gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Teknolojik ve inovatif değişimi aynı zamanda mağazalara ve e-ticaret kanallarına da uygulayacağız. Şu anda mağaza içi deneyimi yeni ürün gamımıza paralel dönüştürmeye yönelik iki pilot mağazamızda denemeler yapıyoruz. E-ticaret altyapımızı ve site mimarimizi de güncelledik. Buradaki süreci, daha fazla içerik sunan ve aynı zamanda da kullanıcı dostu bir yapıya dönüştürerek yeniden şekillendirdik. Ayrıca kullanıcı deneyimini iyileştirmek üzere bütün fotoğraf çekim dünyamızı da tekrar ele aldık ve “Kurumsal Fotoğraf Rehberi” oluşturduk. Bu sayede, müşteriye online alışveriş kararını verirken ürünü de daha doğru deneyimleyebilme imkanı sunduk.
Sektörünüz için değişen tüketici beklentilerini nasıl yorumluyorsunuz ve bu konuda nasıl aksiyonlar alıyorsunuz?
Teknoloji ve günümüzün değişen dinamikleri ile birlikte her alanda yeni bir düzen oluşumuna tanıklık ediyoruz. Bunun yanında da hayata bakış açıları, değerleri ve alışkanlıkları ile yeni bir jenerasyonla karşı karşıyayız. Bu noktada markaların da hizmet ve ürünleriyle bu yeni düzen ve yeni müşteri odağında değişmesi gerektiğine inanıyorum. English Home olarak bu çerçevede çeşitli Ar-Ge çalışmaları ve inovatif projeler yapıyoruz. Müşteri beklentilerinden yola çıkarak yenilikçi ve fonksiyonel ürünler tasarlıyor ve bu ürünlerin günlük sorunlara çözüm getirmesini hedefliyoruz. English Home geleneksel mirasını korurken, aynı zamanda günümüz trendlerini hızla benimseyerek kullanıcılarıyla buluşturuyor.
English Home sektör odağında bakıldığında, daha çok kadınlar öne çıkıyor. Kadınlar markanın değişiminde nasıl bir rol oynuyor?
English Home’da insan ve kadın markamızın her zaman tam odağında yer alıyor. Yeni stratejimizi de insanların yaşam alanlarını, her eve ve evlerin her bir noktasına dokunacak bir temelde oluşturduk. Her yaştan her segmentten insana ulaşmayı, her tüketicinin beklentisini ve ihtiyacını karşılamayı, hizmetlerimizi de her kanaldan kusursuz bir şekilde sunmayı amaçlıyoruz.
English Home’un bundan sonraki hedefleri neler?
Faaliyet gösterdiğimiz ev ve yaşam alanları sektörü, çok güçlü oyuncuların yer aldığı, oldukça rekabetli bir ortamdan oluşuyor. Burada markaların sağlam temellere oturtularak ilerlemeyi sürdürmesi gerekiyor. Marka mirasımızın sunduğu fırsatlar, bizi bu rekabette öne çıkaran değerlerden birini oluşturuyor. Aynı zamanda yeni kitlelere ve yeni jenerasyona ulaşırken, genel anlamda müşterilerin içgörülerini de doğru anlamak oldukça önemli. Bu konuda kendimizi şanslı görüyoruz. Bu içgörüyle teknoloji ve datayı birleştirme konusunda büyük bir titizlikle çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde de daha fazla teknoloji ve data odaklı dönüşümlere odaklanacağız.