Dünyanın en büyük mobil teknoloji fuarı Mobil Dünya Kongresi (Mobile World Congress-MWC), 26 Şubat’ta İspanya’nın Barselona kentinde kapılarını açtı. Tüm dünyadan teknoloji meraklılarının ilgiyle takip ettiği fuarda öne çıkan markalardan biri de HONOR oldu… Porsche Design ile birlikte geliştirdikleri Magic V2 RSR ile dikkatleri üzerine çeken HONOR’un MWC’de sunduğu yeniliklerden Türkiye pazarındaki stratejilerine, yatırımlarından gelecek hedeflerine dek merak ettiklerimizi HONOR Türkiye Ülke Müdürü Hu Hong’tan dinledik…
Bu yılki MWC’de en çok izlenen ve beğenilen teknoloji markalarından birisi oldunuz ve yeni gelişmelerinizi kullanıcılarla buluşturdunuz. HONOR’un bu sene MWC’de kullanıcılara neler sunduğunu kısaca aktarır mısınız?
Bildiğiniz gibi, HONOR geçen yıl Eylül ayında gerçekleşen IFA’da bugüne kadar 9,9 mm ile dünyada en ince olma rekorunu koruyan ve dünyanın en ince içe katlanabilir telefonu olan Magic V2’yi piyasaya sürdü. Dünyada ilk kez katlanabilir bir telefonun kalınlığının sıradan bir telefonla aynı oldu. Magic V2’nin ulaştığı bu büyük satışlar, HONOR’un kendi rekorunu da kırmasına ve tüm dünyada 1 milyon adet katlanabilir telefon satış hedefini gerçekleştirmesini sağladı.
Bu yılki MWC için, HONOR’un teknolojiye olan saygısının bir devamı ve patlaması diyebiliriz. Porsche Design ile birlikte Magic V2 RSR’yi kullanıcılarla buluşturduk. Magic V2 temelinde, yenilikçi Akıcı Çizgi Kamera tasarımını benimsiyor. Titanyum bir isim plakasını ve zarif oyma teknolojisini ve asaletini yansıtırken, 4000+ olarak adlandırdığımız güçlü bir tasarımla buluşturuyor.
Normal telefon alanında ise yeni Magic6 serisini kullanıcılarımızın beğenisine sunduk. Bu yeni modelimiz, sektörde 180 megapiksel telefoto lens kullanan ilk cihaz olmasının yanı sıra, SLR fotoğraf makineleriyle karşılaştırılabilir fotoğraf efektlerine sahip. Ekran, kalite, sinyal ve pil gibi kapsamlı yetenekleri sayesinde çok güçlü özellikler sunuyor.
HONOR, uzun yıllardır bağlı kaldığı insanı merkezine alan uygulamalarından AI ekosistemine sahip hizmet deneyimini, bu lansmanda daha da vurguladı. Diğer akıllı telefon üreticilerinden farklı olarak HONOR, aktif eğlence deneyimine odaklanmanın yanı sıra sahne arkasında “sistem düzeyinde hizmetlere dayalı yapay zeka” konusunda ileriye dönük adımlar atmaya odaklanıyor.
Örneğin, bir uçuş rezervasyonu yaptığınızda, telefonunuz kalkıştan önce size otomatik hatırlatma yapıyor ve trafik koşullarına bağlı olarak size tahmini seyahat süresine dair bilgi veriyor. Ya da WhatsApp’ta bir arkadaşınızla sohbet ederken akşam yemeği için bir restorana gideceğinizden bahsederseniz; sohbet kaydını telefonun yan tarafındaki “Any Door” penceresine sürüklemeniz yeterli olabiliyor. Telefonunuz size tek bir adımda, otomatik olarak bir taksi çağırabiliyor veya navigasyonunuzu ayarlayabiliyor.
Bir diğer önemli unsur da HONOR’ un her zaman büyük üreticilerle açık iş birliği konusunda önemli adımlar atması. Bu nedenle, hizmetlerimiz yalnızca cihazlar arasındaki akışı sağlamakta kalmıyor, aynı zamanda sistemler arası akışı da mümkün kullanıcılarına sunuyor. Cep telefonları, tabletler, PC’ler, saatler ve TV’ler gibi tüm ekolojik ürünlerin birbirine bağlanabiliyor ve entegre bir şekilde çalışarak kullanıcılarının ihtiyaçlarına çözümler sunuyor.
HONOR’un Türkiye pazarındaki mevcut performansı nasıl? Gelecekteki pazar stratejilerinizin odak noktaları nelerdir?
HONOR son üç yılda Türkiye pazarında önemli bir büyüme kaydetti. HONOR 70, HONOR 90 ve tablet ürünlerinin başarılı satışları sayesinde HONOR’un iş ölçeği her yıl ikiye katlanıyor. Özellikle orta sınıf genç tüketiciler arasında marka bilinirliği ve pazar payı açısından büyük bir yere sahip. Yakın tarihli bir araştırma raporu, orta sınıf tüketiciler arasında marka değerlendirme endeksimizin Huawei’ye yakın bir seviyeye yükseldiğini gösteriyor.
Bir sonraki stratejik hedefimiz Magic serisi gibi daha üst düzey ürünlerimizi tanıtmak, yerel ortaklarla ve tüketicilerle ilişkilerimizi güçlendirmek ve kullanıcı katılımını sürekli olarak derinleştirmek. Bizim için pazar boyutunu genişletmek ilk hedef değil. Tüketici nezdinde tanınırlık ve itibar elde etmek bu aşamadaki ana hedefimiz.
HONOR Türkiye’de ürün geliştirme, pazarlama veya müşteri hizmetleri gibi Türkiye’ ye yönelik hangi yatırımları yaptı?
Türkiye’de yerelleştirilmiş ürün arayüzleri ve müşteri hizmetleri başlattık. Tüm ülkeyi kapsayabilecek bir satış ağı ve müşteri hizmetleri ağı kurduk. İç hedefimiz, tüketicilerin büyük çoğunluğunun ürün satış sonrası sorunlarını üç gün içinde çözerek tüketicilerin mümkün olan en kısa sürede normal kullanımlarına dönebilmelerini sağlamak. Ancak, ürünlerimizin kalitesine çok güçlü bir güven duyduğumuzu ve satış sonrası hizmeti kullanması gereken çok fazla tüketici olmayacağını vurgulamak gerekiyor.
HONOR olarak yerel sanatçılar ve yaratıcı kişilerle iş birliği yaparak, ürünlerimizi Türkiye’deki birçok güzel sahneyi ve kültürel anı kaydetmek için kullanırken tüketiciler ile aramızdaki kültürel bağı da güçlendiriyoruz. Bu mükemmel fotoğrafları zaman zaman sosyal medyada sergileyeceğiz.
HONOR’un önümüzdeki birkaç yıl içinde Türkiye pazarındaki ana gelişim planları ve hedefleri nelerdir?
İleriye dönük olarak, temel planlarımız üç kategoriye ayrılıyor.
İlk kategori: tüketicilerin satın alma deneyimini, hizmet deneyimini ve HONOR’un kullanım deneyimini sürekli olarak iyileştirmek ve optimize etmek. Bu amaçla, Türk ortaklarımızla iyi bir iletişim ve iş birliği kurduk. Gelecekteki geliştirme planlarını formüle ettik.
İkinci kategoriden daha önce bahsetmiştik: Daha fazla orta-üst seviye ürün getirmek ve tüketicilere en iyi teknolojik deneyimi sunmak.
Üçüncüsü ise ekosistem: HONOR’un gurur duyduğu çok ürünlü ara bağlantı deneyimini en kısa sürede Türkiye’ye getireceğiz.
Aynı zamanda, tüketicilerin HONOR’u daha iyi anlayabilmesi ve HONOR’u daha fazla benimseyebilmesi için yerel tüketicilerle etkileşimi güçlendirmeye devam edeceğiz. Türkiye pazarında en saygın ve güvenilir markalardan biri olmaya kararlıyız. Son olarak, HONOR’un Türkiye’deki tüm kullanıcılarını sürprizlerle buluşturmaya devam edeceğinin altını çizelim!