Pazarlamada “yapan zeka” çağı Marketing Türkiye Mart sayısında!
Gelecek tahminlerin de ötesinde bir hızla geldi ve yapay zeka hayatımızın tam merkezine oturdu… Etkileri de tahminlerin çok ötesinde olacak gibi görünüyor. Kimi, nasıl etkilediği/etkileyeceği ise hem bir merak hem de bir endişe kaynağı… O sebeple Marketing Türkiye Mart sayısı “Yapay Zeka Özel Sayısı” olarak hazırlandı. “Yapay zeka pazarlamayı nasıl etkileyecek?” gibi genel soruları bir kenara bırakılıp PR, reklam, medya planlama, medya, araştırma gibi sektörün tüm alt kollarında bu yeni teknolojinin neleri, nasıl değiştirdiği ve değiştireceği titizlikle ele alındı…
İletişim dünyasının mega derdi: Misinformation’dan Z kuşağının sesine, “meydan okuyan kadınlar”dan kadın haklarının koruyucularına, yaklaşan belediye seçimlerindeki iletişim krizinden “Türkiye’nin güzellik sancıları”na hayatı ve zamanı yakalayarak yarına bakan dosyalarıyla Marketing Türkiye Mart sayısı yayında!
Marketing Türkiye’nin yeni sayısına D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Türk Telekom e-Dergi uygulaması aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar…
Pazarlamada “yapan zekâ” çağı
İnsanlar tarafından üretilenleri anlayan ve bu üretime katkıda bulunan yapay zekâ, pazarlama sektörü adına adeta gitgide bir “yapan zekâ”ya dönüşüyor. Etkileri yavaş yavaş hissedilmeye başlansa da henüz bu devrimin başlangıcında sonuçları kestirmek güç. İşte bu değişimin sıfır noktasında, pazarlama sektörünün farklı alanlarından profesyonellere yapay zekâyı sorduk; Marketing Türkiye okurları adına, yolumuzu aydınlatmalarını istedik…
Bu jüride “adalet” var!
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen Brandverse Awards’un bu yılki Jüri Başkanı açıklandı… Türkiye’nin en kapsamlı reklam ve pazarlama iletişimi yarışması Brandverse Awards 2024’un Jüri Başkanı Sami Basut olurken sektörün önde gelen isimleri de 8 ana bölümde bir araya gelecek seçkin jürilere liderlik edecek. Her yıl olduğu gibi bu yıl da Deloitte Türkiye jüri değerlendirme sürecine adil ve şeffaf bir rekabet ortamı yaratmak adına uzmanlığıyla katkı sağlayacak… Brandverse Awards’da başvurular bu yıl 22 Mart tarihine kadar devam edecek…
Aradığınız kampanyaya ulaşılamıyor!
Türkiye yine ve yeniden bir seçimin şafağında… Adaylar ve partiler konvansiyonel medya araçlarından sosyal medyaya dek her yerde boy gösterirken seçmene her alandan ulaşmaya ve projelerini aktarmaya çalışıyor. Peki, seçmenin gönlüne giden yol nasıl bir iletişim stratejisinden geçiyor? Bu seçim döneminde öne çıkan iletişim çalışmaları ve kampanyaları hangileri? Tüm bu soruları ve alışılagelmişin dışında nispeten “sessiz” geçen seçim sürecini iletişimin duayen isimlerine sorduk…
İletişim dünyasının mega derdi: Misinformation!
Yoksulluk, toplumsal cinsiyet eşitsizliği, iklim krizi derken, bugüne dek göz ardı edilen risklerden biri olan “yanlış bilgi”nin yayılımı nihayet hak ettiği dikkati çekmeyi başardı ve bu yıl WEF 2024 Küresel Risk Raporu’nda ilk sırada yer aldı!
Toplumların politik ve sosyal tüm eğilimlerine doğrudan etki etme gücüyle misinformation bir de yanına yapay zekânın sınırsız yeteneğini alınca tabiri caizse topyekûn mücadele gerektiren devasa bir riske dönüştü… İletişim sektörünü de tehdit eden bu riski Lobby İletişim Ajans Başkanı ve İDA Yönetim Kurulu Başkanı Özge Uzun liderliğinde ve uzman isimlerin görüşleri eşliğinde mercek altına aldık…
Meydan okuyan kadınlar!
Bir tarafta toplumsal cinsiyet eşitliği adına güçlü adımlarla mücadele devam ederken diğer yanda araştırmalar daha gidilecek çok yol olduğunu gösteriyor bizlere. Cam tavanlar halen hayatın pek çok alanında varlığını koruyor, toplumlar halen “kız gibi”den “girl math”e kadar cinsiyetçi söylemler üretmeye devam ediyor. Ancak tüm bu gerçekliğin karşısında bir de meydan okuyan kadınlar var! Onlar hem cam tavanları indiriyor hem de “kız kardeşlik” kavramını büyütüyor… Tüm dayatmalara karşı yarattıkları katma değerle de adeta “kadın”ı yeniden tanımlıyorlar. O kadınlar ve kendi ifadeleriyle “kadın”ın yeni tanımı Marketing Türkiye Mart sayısında…
Kadın haklarının koruyucuları!
Yaşadığımız coğrafya 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nü ya da 5 Aralık Dünya Kadın Hakları Günü’nü şenlikler ve kutlamalarla geçirmemize izin vermiyor… Bizim için bu tarihler “daha fazla mücadele” ve “anma” buluşmalarına dönüşüyor. Ancak iyi olan şu ki kadınların hak arayışı her şeye rağmen güçlenerek sürüyor… Kadın haklarını korumak için elini taşın altına koyan markalarsa bu yolculukta onların en önemli destekçileri arasında yer alıyor. FM Halkla İlişkiler, İçerik ve İletişim Danışmanlık Kurucu Ortağı Fülay Yaşa Keskin’in öncülüğünde “kadının insan hakları”nı mercek altına alırken, kadın haklarının koruyucusu olan ve değer yaratan markaların projelerine de yakından bakıyoruz…
Türkiye’nin “güzellik” sancıları!
Güzellik kavramı pek çokları için farklı tanımlara sahip… Kimine göre akılları başından alan bir şaşaa, kimine göre ise yalın bir ifade biçimi… Elbette dönemin siyasi, sosyal ve ekonomik koşulları da güzellik kavramını dönüştürüyor ve her dönem kendi güzellik anlayışını yaratıyor… Peki, Türk halkı çağın güzellik anlayışını nasıl tanımlıyor? Güzellik tabularıyla arası nasıl? Güzelleşmek için neler yapıyor, bu uğurda bıçak altına yatmaya nasıl bakıyor? Daha da önemlisi hangi markaların güzelliğine güzellik kattığını düşünüyor? Marketing Türkiye adına Xsights’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Güzelleri” araştırması bu sorulara yanıt verirken ülkenin estetik ve güzellik yaklaşımını da çarpıcı içgörülerle ortaya koyuyor…
Kim demiş “Z’ler bilmez” diye?
Ne zaman gençlere yönelik bir sohbet konusu açılsa “Z’ler bilmez ama…” diye başlayan cümleler dökülüyor dudaklardan. Ardından da başlıyor Z linci. Eleştirilerin biri bitiyor diğeri başlıyor… Ne cahillikleri kalıyor ne de tembellikleri… Peki, bu durum Z’lere neler hissettiriyor? Onlar kendinden önceki kuşakları nasıl analiz ediyor? Ne biliyor, kendilerini nasıl geliştiriyorlar? Z kuşağıyla ilgili klişelerin ardında hangi gerçekler var? Tüm soruların yanıtları Marketing Türkiye adına Sia Insight tarafından gerçekleştirilen “Gençler Ne Biliyor?” araştırmasında…
Zarakol’un 57 yıldır bitmeyen kriz battaniyesi
İletişimcilerin pek çoğu krizsiz bir dünya hayal ededursun Zarakol’un Kurucusu Necla Zarakol yönettiği krizlerden kendine patchwork bir kriz battaniyesi örmüş. Her akşam iki parça örüp örerken de bu krizlerden nasıl çıkabileceğine dair notlar almış.
Ve nihayetinde de sektörde 57 yılı geride bırakmakla kalmamış atlattığı her krizden de eşsiz dersler çıkarmış… İletişimcileri en çok dinamik tutan şeyin merak olduğunu söyleyen Zarakol, bu meraka kendini öyle bir kaptırmış ki “Yeni bir şey çıkarsa onu da öğreneyim öyle gideyim dediğim için emekli de olamıyorum” diyor. Vaziyete bakınca sektörün Necla Zarakol’dan öğrenecek çok şeyi olduğu aşikar… Öyleyse gelin Zarakol’un her biri birbirine bağlanan hikayelerine bakarak payımızı alalım…
“Yaratıcı e-ticaret dönemi”ne hazır mısınız?
E-ticaret sektörüne dair gerçekleştirilen en kapsamlı zirve olan ECHO Summit, bu yıl “Yaratıcı E-Ticaret Dönemi” ana temasıyla sektörün en iyilerini sahnesine taşıyacak… Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle altıncı kez düzenlenecek olan etkinlik Mayıs ayında eko sistemi bir araya getirecek. Dört ana başlıkta e-ticaret sektörünün tüm yönleriyle ele alınacağı buluşmada sektördeki en son trendler ilham veren sunumlarla katılımcılara aktarılacak. Zirvenin hemen ardından gerçekleştirilecek olan ECHO Awards’da ise halk jürisiyle belirlenen “E-ticaretin En İyileri” ödüllerine kavuşacak.
Future of B2B!
Marketing Türkiye liderliğinde Deloitte Türkiye ve Kuantum Araştırma iş birliğiyle tasarlanan B2B Marketing & Management Summit, Türkiye’de B2B’nin en iyilerini beşinci defa bir araya getirecek. Zirve bu yıl “FUTURE OF B2B” ana temasıyla Mayıs ayında gerçekleştirilecek. Kuantum Araştırma tarafından zirveye özel olarak hazırlanan B2B Endeks raporu, iş dünyasında yaşanan değişim, dönüşüm ve buna bağlı olarak yükselen trendlere ışık tutacak. Etkinliğin hemen ardından gerçekleşecek “B2B Excellence Awards” ile “Yılın En İtibarlı İş Ortakları” da ödüllerine kavuşacak.