Pazarlamada “Yapan Zeka” Çağı Başladı: Bölüm 4 – Medya Planlama
Yapay zekâ araçlarının, veriyi okuma, anlamlandırma ve bu doğrultuda karar verme yetenekleriyle temas ettiği en önemli alanlardan birisi de medya planlama… İletişim kanallarını ve bilgi akışını organize eden profesyonellerin, yapay zekâ teknolojilerine bakış açılarını ve günlük iş süreçlerinde kullanım alanlarını kendilerinden dinledik.
Haber: Alp Hazar Büyükçulhacı, Duygu Su Ocakoğlu
Kampanyaların hızla optimize edilmesini sağlıyor
✓ Medya planlama stratejilerinin başarısı, artık yalnızca medya çıktılarıyla değil, aynı zamanda markanın iş sonuçları ve marka değeri verileriyle bütünleştirilmiş bir yaklaşım gerektiriyor. Bu süreçte, müşterilere dokunulan pek çok noktadan gelen verilerin gerçek zamanlı analizi ve anlamlandırılması; platformların çerezleri kaldırmasıyla birlikte markaların elindeki kullanıcı verilerinin medya verileriyle çaprazlanması büyük önem taşıyor.
✓ Günümüzde, her zamankinden daha fazla verinin kullanılması, medyada harcanan her kuruşun en verimli şekilde değerlendirilmesini sağlamak için kaçınılmaz hale gelmiştir. Geleneksel medya planlama yöntemlerinin markalara yüksek oranda verimsizlik sağladığını görmekteyiz. Sanal zekâ olmadan bu kadar geniş veri setlerini analiz etmek ve iş sonuçlarına katkı sağlayacak stratejilere dönüştürmek mümkün değildir.
✓ WPP’nin Audience Origine (hedef kitle analizi), Architect (iş sonuçlarına göre medya planlama), Choreograph (büyük veri işleme), Imagine (üretken sanal zeka), OpenPlatform (sanal zeka destekli uçtan uca medya planlama) gibi sanal zeka platformlarına yaptığı yatırımlar ve Microsoft, NVIDIA gibi firmalarla gerçekleştirdiği iş birlikleri sayesinde, Mindshare olarak markalarımızın işlerine sanal zeka ile etki yaratıyoruz.
✓ Bu platformları kullanarak son derece hızlı ve kapsamlı veri analitiği ve otomasyon aracılığıyla çok daha hedef odaklı, etkili ve kişiselleştirilmiş iletişim stratejileri geliştirebiliyoruz. Hedef kitle belirleme ve tüketici davranışlarını anlama konusunda daha ayrıntılı ve doğru verilere erişim sağlıyoruz. Sadece kişiselleştirme değil, aynı zamanda duruma özel iletişim yapabiliyoruz. Ayrıca, tüketici davranışlarını ve piyasadaki trendleri daha iyi tahmin edebilme yeteneği sayesinde medya planlarını gerçek zamanlı olarak optimize edebiliyoruz. Bahsi geçen platformlar, makine öğrenimi kullanarak büyük veriyi gerçek zamanlı işleyebilme ve analiz edebilme yetenekleri ile kampanyaların hızla optimize edilmesini sağlıyor.
✓ Yapay zekânın medya planlama alanındaki kullanımıyla istihdamda azalma olacağını düşünmüyoruz; ancak değişim kaçınılmaz. Yapay zekâ teknolojilerinin medya sektörüne entegrasyonu, işverenlerin ve yeteneklerin beklentilerini değiştirecektir. Bu değişim sürecinde, çalışanların veri ve yapay zekâ kullanımı becerilerini geliştirmeleri gerekecektir.
Bir kaldıraç olarak konumlanacak
✓ Yapay zekâ teknolojileri; medya planlama iş süreçlerinde “hız” ve “otomasyon” fonksiyonuna destek olacak. Bu sayede veriler çok daha kolay ayırt edilebilen bilgi havuzlarında toplanıp; sağladıkları veri analizleri ile gerek hedef kitleye ulaşma, gerek kampanya optimizasyonları sağlama gerekse içeriklerin kişiselleştirilmesi noktasında daha önceden manuel yaklaşılan süreçlerin çok daha geniş bir perspektiften kampanya yönelimlerine hizmet etmesine fırsat verecek.
✓ Publicis Groupe, yapay zekâ yatırımlarını Marcel platformu üzerinden uzun bir süre önce tanıtmıştı. Ocak ayının sonunda lansmanını yaptığımız yeni yapay zekâ sistemimiz CoreAI, 100.000 Publicis Groupe çalışanına medya planlama ile beraber içgörü, yaratıcılık ve üretim, yazılım ve operasyon alanlarında tüm veri ağını konsolide etti. Üç yıl içinde 300 milyon Euro yatırım yapacağımız CoreAI, çalışanlarımızın üretkenliğini artırarak, müşterilerimize hızlı hizmet sunacak. Bu hedef doğrultusunda, verdiğimiz hizmetlere daha derin açılar kazandırarak, daha da güçlü iş modellerine olanak sağlamayı amaçlıyoruz.
✓ Medya planlamanın operasyonel süreçlerini ne kadar otomatize edersek strateji, yaratıcılık ve yeni mecra kullanımı gibi alanlarda fark yaratarak, var olan yeteneklerimizi ve insan kaynağımızı markalarımıza etkisi yüksek işler hazırlamak üzere kullanabilir duruma geleceğiz. Böylelikle insanın; teknoloji, kreatif, inovasyon, strateji gibi alanlarda daha fazla ek değer yaratacağını düşünüyorum.
✓ Yapay zekâ teknolojileri, medya planlamada reklam kampanyalarının hedef kitleye en uygun şekilde sunulmasını sağlayarak, zaman kazandıran kısa yolları belirlemede büyük bir etkiye sahip olacak. Geleneksel medya planlama yöntemlerine kıyasla, insan müdahalesini minimuma indirerek süreçleri daha hızlı hale getirecek.
✓ Yapay zekânın sağladığı imkanlar, “benzersiz” kaynağımız olan insanlara yeni fırsatlar sunacak. Yeni zaman dilimlerinde mevcut performansın ve süreçlerin çok daha etkin, stratejik ve geniş bir perspektiften genişleyeceğini, taklit zekanın gerçek zekaya hız ve zaman kazandıracağı bir kaldıraç olarak konumlanmasını öngörüyoruz.
“Pazarlamada ‘Yapan Zeka‘ Çağı” Dosyasında Yayınlanmış ve Gelecek Bölümler
- Teknoloji & Geliştiriciler
- Dijital
- Çözüm ortakları ve platformlar
- Medya planlama
- PR ve iletişim
- Kreatif çalışmalar
- Marka ekipleri
- Medya kuruluşları
- Yapay zekâ modülleri