Decathlon marka kimliğini yeniledi
Decathlon, “Move People Through the Wonders of Sport” ifadesiyle açıkladığı yeni marka amacını ve bu amaç doğrultusunda oluşturulan yeni marka kimliğini duyurdu. Yenilikçi ve sürdürülebilir sporu herkese ulaştırmayı hedeflediğini söyleyen Decathlon, bu değişimin bir parçası olarak dinamik marka kimliğini ve yeni “orbit” logosunu Paris’te düzenlediği global bir etkinlikle tanıttı.
1976’da faaliyete başladığı ilk günden itibaren sporun, daha sağlıklı ve mutlu toplumlar için hayati önem taşıdığını ifade eden Decathlon, bugün insanların spora her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğunu söylüyor.
Decathlon’un toplumların ve gezegenin iyiliği için taşıdığı misyonu hızlandırmaya yönelik uzun vadeli bir tutku olarak hayata geçirdiği “North Star” projesine dayanan bu dönüşüm, “Move People Through the Wonders of Sport” ifadesiyle dile getiriliyor.
“North Star” rehberliğinde ortaya konan yeni marka amacı doğrultusunda Decathlon, geliştirilmiş müşteri deneyimini, sürdürülebilirlik alanındaki güçlü taahhüdünü ve şirketin genel modernizasyonunu kapsayan büyük çaplı ve cesur bir global strateji benimsiyor.
Decathlon’un Fransa’da düzenlenen yeni marka lansmanında konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Decathlon CEO’su Barbara Martin-Coppola: “Bugün Decathlon’un hem tarihi hem de geleceği için çok özel bir ana tanık oluyoruz. Dünyanın spora her zamankinden daha fazla ihtiyacı olduğu bir dönemi yaşıyoruz; Sporun birleştirici gücünün hem fiziksel hem de zihinsel sağlığa iyi geldiğine inanıyoruz. Decathlon olarak, İnsanları Sporun Harikalarıyla Harekete Geçirerek bireyler, toplum ve gezegenimiz üzerinde daha büyük bir pozitif etki yaratmak istiyoruz. Takım arkadaşlarımızla birlikte North Star’a, yani bize bu doğrultuda yol gösteren ışığımıza ve hedefimize doğru çalışmaktan gurur duyuyoruz. Bugün Decathlon topluluğunun, ‘herkesin kendi koşullarına göre spor yapmasına olanak sağlamak’ hedefine doğru kat ettiği yolu ve gösterdiği azmi kutlamak için bir araya geldiğini görmek muhteşemdi. İş yapma biçimimizi daha da geliştiren bu iddialı yeni stratejimizin, Decathlon’un benzersiz ve güvenilir bir spor markası olarak sektöre öncülük etmesini sağlayacağından eminim” dedi.
Yeni marka kimliği ve portföyü
Decathlon’un dikkat çekici yeni marka kimliği, markanın hedefini yansıtırken geçmişine de gönderme yapıyor. Yeni logo, dinamik mavi rengi ve “orbit” simgesi ile dikkat çekiyor. Bu simge, hareketliliği ifade ederken yeni zirvelere ulaşma hedefini ve sürdürülebilir iş modelinin merkezinde bulunan döngüsellik kavramını temsil ediyor.
Decathlon, yeni ve basitleştirilmiş bir marka portföyü aracılığıyla sporu herkese ulaştırmak için markanın tüm potansiyelini ortaya çıkarıyor. Şirketin yeni marka portföyünde Quechua (dağ), Tribord (su sporları), Rockrider (bisiklet), Domyos (fitnes), Kuikma (raket), Kipsta (takım sporları), Caperlan (doğa gözlemi), Btwin (kentsel mobilite) ve Inesis (hedef sporları) olmak üzere 9 kategori uzmanı marka ve Van Rysel, Simond, Kiprun ve Solognac olmak üzere 4 uzman marka yer alıyor.
Hedef: 2050 yılına kadar sıfır karbon emisyonu
Decathlon, sporun bireylerin hayatına ve toplumlara yapabileceği olumlu etkileri artırmayı hedeflerken çevresel sürdürülebilirliğe zarar vermemek için 2050 yılına kadar Sıfır Net Karbon hedefine ulaşmayı taahhüt ediyor. Bu konuda sektöründe itici bir güç olmayı amaçlayan Decathlon ayrıca, tedarik zinciri boyunca sürdürülebilirliği sağlamak için tedarikçileri ve ortaklarıyla el ele çalışıyor. Bu iş birlikçi yaklaşımla, döngüselliğe ve artırılmış ürün yaşam döngüsüne dayalı yeni iş modelini benimseyen Decathlon, tüm süreçlerinde dekarbonizasyon çalışmalarını tedarikçileriyle birlikte yürütüyor.
Dijital odaklı yeni müşteri deneyimi
Decathlon, müşterilerine her zaman ve her yerde sorunsuz bir alışveriş deneyimi sunmak için e-ticaret sitesini küresel çapta yenileyerek dijitalin gücünden yararlanmayı hedefliyor. Aynı şekilde tedarik zincirini de yenileyen Decathlon, doğru tahmin yapabilme, ürün yelpazesini planlama ve stok parametrelerini belirleme imkânı sağlamak için sınıfının en iyi araçlarından ve yapay zekâ algoritmalarından yararlanıyor. Bu sayede stok seviyelerinde önemli düşüşler ve nakliye maliyetlerinin, karbon ayak izinin ve teslimat süresinin azaltılması da dahil olmak üzere birçok iyileştirme sağlayan Decathlon, müşterilerini şaşırtmak ve memnun etmek için yeni yollara da öncülük ediyor.
Bu kapsamda, ABD’de Apple Vision Pro üzerinde 3D Alışveriş Uygulaması gibi yenilikçi çözümler sunan şirket önümüzdeki aylarda, dünya çapında bin 700’den fazla mağazasını; müşterilere sezgisel gezinme, daha fazla ürün görünürlüğü, ilgi çekici fiziksel ve dijital ekranlar ve estetik açıdan hoş bir atmosfer sunan yepyeni bir kurulumla yenileyecek.