Koç Topluluğu şirketlerinden biri olan ve Türkiye’nin önde gelen satış ve dağıtım şirketi Düzey’in kendi markası Ekin, bakliyat kategorisinde sağlıklı ve zengin ürün ailesiyle sofralara konuk olmaya devam ediyor. Ramazan sofralarının vazgeçilmezi Ekin’i, Düzey’in CMO’su Ceren Kutlay anlattı.
Sizce, bakliyat sektöründeki son değişimler ve gelişmelerle ilgili olarak yeni trendler ve özellikle Ramazan ayında kategorinin önemi ile ilgili ne düşünüyorsunuz?
Bakliyat sektörü, son dönemde önemli değişimler ve gelişmeler yaşadı. Öncelikle, pandemi sürecinin tüketicilerin sağlıklı ve besleyici gıdalara olan talebini artırdığını birçok araştırmada görüyoruz. Bu durum, bakliyat ürünlerinin tercih edilmesinde de bir artışa yol açtı. Ayrıca, tüketicilerin çevresel etkileri azaltma ve sürdürülebilir tüketim trendleri, bakliyat ürünlerinin popülaritesini artırdı. Gıda sektöründeki oyuncular da bu değişime uyum sağlamak için çeşitli yenilikler ve ürünler sunmaya başladılar. Ramazan ayı, Türkiye’de bakliyat tüketiminin arttığı önemli bir dönem. Oruç tutanlar için besleyici ve tok tutucu özellikleri nedeniyle bakliyatlar, iftar ve sahur sofralarında sıkça tercih ediliyor. Özellikle mercimek çorbası, nohut yemeği, pilav ve bulgur gibi geleneksel tarifler iftar sofralarının vazgeçilmezleri arasında. Bu sebeple, Ramazan ayı markamız Ekin için önemli bir fırsat diyebiliriz.
Peki Ekin markası bu kategoride neler yapıyor, nasıl hedefleri var? Yeni ürün ve projeler özelinde çalışmalarınız neler?
Bildiğiniz üzere Ekin, Türkiye’nin en büyük satış ve dağıtım şirketi olan Düzey’in bakliyat kategorisinde yer alan bir markası. Biz, markamızı 2023 yılında hedeflerimiz doğrultusunda güzel bir noktaya taşıdık. 2024’te de markamızı büyütmeye devam ediyoruz. 2023 yılının son çeyreğinde geleneksel lezzetlerimizden biri olan mantıya yeni bir yorum getirdik ve kuru mantı ürünümüzü satışa çıkardık. Dönüşleri de hem finansal hem ürün yorumları olarak oldukça iyi oldu. Bu yıl ürün portföyümüzü erişte, mısır gibi yeni ürünlerle zenginleştirerek daha geniş hedef kitlelere ulaşmayı hedefliyoruz.
Ceren Kutlay
Sizce bakliyat tüketimi, günümüzde sağlıklı beslenme ve sürdürülebilirlik trendlerinin yükseldiği bir dönemde, tüketicilerin yaşam tarzlarında ne gibi değişikliklere neden oluyor? Markanız, bu değişen talepler karşısında nasıl bir yol izliyor?
Son birkaç yılda hem dünyada hem de Türkiye’de sağlıklı beslenme ve sürdürülebilirlik alanında tüketiciler oldukça bilinçlendi. Bu bilinçlenme beslenme alışkanlıklarından, yaşam tarzlarına kadar önemli değişimleri beraberinde getirdi. Bakliyatlar, protein, lif ve zengin mineral içeren özellikleriyle sağlıklı beslenme konusunda ideal bir tercih haline geliyor. Ekin olarak bizler de ürünlerimizi yerli mahsul ve uygun tarım koşullarını sağlayacak şekilde seçiyor, besin değeri yüksek olan bakliyat ürünlerimizi doğru paketleme ile tüketicilerimizin beğenisine sunuyoruz. Ayrıca, ürün yelpazemizde çeşitlilik sunarak, tüketicilerin farklı ihtiyaçlarına ve tercihlerine hitap ediyoruz. Markamızın bu doğrultudaki misyonu ise sağlıklı ve sürdürülebilir beslenmeyi teşvik etmek ve müşterilerimize en kaliteli bakliyat ürünlerini sunmak. Anadolu’nun bakliyat kategorisindeki zengin ve geleneksel lezzet mirasını günümüzün sofralarına getirerek aslında geçmiş ve gelecek arasında bir köprü olmayı hedefliyoruz. Gelecekte de bu misyonumuzu sürdürerek bakliyat tüketimini teşvik etmeye ve bu alandaki talebi artırmaya devam edeceğiz.
Ekin’i Türkiye’nin en büyük satış ve dağıtım şirketi olan Düzey’in kendi markası olduğunu biliyoruz. Düzey’in satış ve dağıtım gücünü markanızın tüketicilere ulaşmasında önemli bir etken olarak görüyor musunuz? Ekin’i yakın zamanda nerelerde bulabilir ve görebiliriz?
Düzey olarak büyük bir satış hacmimiz ve geniş bir dağıtım ağımız bulunuyor. 50 yıldır bu misyonumuzu büyüterek en iyi şekilde gerçekleştiriyoruz. Elbette ki buradaki gücümüzü kendi markamız Ekin için de kullanıyoruz. Geleneksel kanal dediğimiz küçük, orta ölçekli bakkal ve marketlerde ürünlerimizi listeliyoruz. İstanbul başta olmak üzere Ankara, İzmir gibi büyükşehirlerimiz ve daha birçok ilde Ekin’in ürün ailesini görebilirsiniz. 2024 yılbaşı itibariyle Migros, Happy Center, Kim Market, Biçen, Altunlar gibi ulusal ve yerel marketlerde Ekin ürünlerimiz raflarda yerini aldı. Bizler, tüketicilerimizin olduğu her noktada Ekin’e ulaşabilmelerini istiyor, bunun için de tüm gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz.
Tüketicilerinizle sosyal medya ve diğer platformlarda nasıl bir iletişim kuruyorsunuz? Geçen sene Usla ile bir projeye imza atmış ve güzel çıktılar elde etmiştiniz. Bu sene yine bu tarz iş birlikleriyle Ekin’i görecek miyiz?
Ekin olarak, ilk günden bu yana iletişim çalışmalarımızı kesintisiz bir şekilde sürdürüyoruz. Özellikle Instagram ve YouTube hesaplarımızı aktif bir şekilde yönetiyoruz. Markamızın şefi olan Çağrı Burak Sağlam’ın Ekin ürünleriyle hazırladığı tarifleri YouTube kanalımızdan düzenli olarak paylaşıyoruz. Ayrıca, Instagram hesabımızda çeşitli günlük tarifler ve videolar ile zengin içerikler sunuyoruz. Bununla birlikte 2 senedir Uluslararası Servis ve Lezzet Akademisi (USLA) ile güzel bir iş birliği sağladık. Bu yıl yine Kanyon Usla Dükkan alanında markamız için özel olarak hazırlanan bölümde ürünlerimizi satışa sunuyoruz. Markamızın yeni dönemde bu ve buna benzer birçok proje ve güncel haberlerine Ekin’den Lezzetler adıyla Instagram ve Youtube hesaplarımızı ziyaret ederek sizler de haberdar olabilirsiniz.