Türkiye’nin eğlence haritası
Deneyim merkezli olarak sürekli gelişen ve dönüşen bir alan eğlence… Bu değişimi ülkenin yaşı da etkiliyor, toplumsal ve kültürel kodlar da sosyal çevre de. Hal böyle olunca ortak bir eğlence deneyimi sunmak zorlaşıyor. Ancak bunu başaran markalar da yok değil… Peki, son yıllarda toplumun eğlence anlayışı nasıl değişti? Mevcut ekonomik koşulların eğlence sektörüne etkisi nasıl oldu? Eğlenceyi merkeze alan markaların gözden kaçırmaması gerekenler neler? Yanıtlar Marketing Türkiye adına Xsights’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Eğlence Haritası” araştırmasında…
Eğlenmek dendiğinde ortaya tek bir tanım koymak zor olsa da Marketing Türkiye adına Xsights’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Eğlence Haritası” araştırmasının verilerine göre çoğunluk “keyifli vakit geçirmek” diyerek bütüncül bakış açısını yansıtıyor. Bu tanımla oldukça uyumlu bir biçimde en büyük eğlencelerinin film ve dizi izlemek olduğunu söylüyorlar. Müzik dinlemek ve festivale katılmak da en’lerden… İlk gençlik yıllarının favori eğlence ekürisi arkadaşlar yaş ilerledikçe yerini duygusal partnerlere devrediyor. “Yalnızlık ya da kalabalık eğlenceyi hiç bozmuyor, iki türlüsü de olur” diyor çoğunluk. Gençlerin sosyal medyada paylaşım yaparak eğlenmesi de dikkat çeken veriler arasında… Türkiye’nin eğlencesi daim olsun olmasına ancak, eğlenceye ayırılan zamanda da bütçede de derin çatlaklar oluşmaya başlamış. Yeni eğlence anlayışını şekillendiren en temel mesele de “ekonomi” gibi görünüyor. Gelin önce bu çarpıcı araştırmanın sonuçlarına hep birlikte bir göz atalım ardından eğlenceyi merkeze alan markaların uzman isimlerinden Türkiye’nin değişen eğlence anlayışını dinleyelim…
Eğlencenin cinsiyeti var!
Katılımcıların yüzde 41,7’si eğlenceyi “güzel, hoş, iyi ve keyifli zaman geçirmek” olarak tanımlıyor. Ardından yüzde 9,5 ile “coşkulu ve mutlu hissetmek” ve yüzde 9,1 ile “dans etmek” ve “müzik dinlemek” yanıtları geliyor.
Verilen cevapların cinsiyet dağılımına göre farkı incelendiğinde ise “coşkulu ve mutlu hissetmek” cevabının erkeklerde (yüzde 12,0) anlamlı olarak daha yüksek olduğu; “dans etmek ve müzik dinlemek” (yüzde 16,5) ve “ailemle zaman geçirmek” (yüzde 6,5) cevaplarının ise kadınlarda daha yüksek olduğu görülüyor.
Türkiye ekran başında eğleniyor
Katılımcıların “en büyük eğlencem” dediği aktivitelerin başında yüzde 20 ile film veya dizi izlemek geliyor. Müzik dinlemek yüzde 9,6 ve festivale katılmak yüzde 7,4 ile öne çıkan yanıtlar arasında. Yanıtlar sosyo-ekonomik statüye göre değerlendirildiğinde; film veya dizi izlemek (yüzde 34,5) ve müzik dinlemek (yüzde 19,6) DE grubunda anlamlı olarak daha yüksek oranlarda.
Streaming platformları eğlence dağıtıyor…
Son yıllarda streaming platformlarının durdurulamaz yükselişinin ardındaki izleyici motivasyonlarının başında eğlence geliyor… Öyle ki açık ara farkla yüzde 51,2’lik bir kitle favori eğlence aktivitesinin streaming platformlarında dizi ve film izlemek olduğunu söylüyor. Alışveriş yapmak (yüzde 19,7), spor yapmak (yüzde 19,5) ve kitap okumak (yüzde 19,5) da favori aktiviteler arasında. 35-44 yaş grubunun favori aktiviteleri arasında tiyatro izlemenin anlamlı bir yeri olduğu dikkat çekerken, 18-24 ve 25-34 yaş gruplarında talk show izleme eğiliminin daha yüksek olması göze çarpıyor.
Tek başınıza nasıl eğlenirsiniz?
Tek başına yapılan aktivitelerin başında yüzde 63,4 ile film veya dizi izlemek gelirken, onu yüzde 31,1 ile kitap okumak ve yüzde 29,6 ile de müzik dinlemek takip ediyor. Bu sonuçlara cinsiyet kırılımında bakıldığında film, dizi izleme ve yemek yapma tercihleri kadınlarda daha yüksek bir orana sahip. Öte yandan egzersiz yapmak ve doğa yürüyüşleri yapmak da erkeklerde daha net bir karşılık buluyor.
“Kalabalık yalnızlıklar”a çekiliyoruz
Peki, en çok kalabalık ortamlarda mı yoksa yalnızken mi eğleniyoruz? Yanıt yüzde 48,5’lik bir oyla her ikisi de! Yalnız vakit geçirmekten hoşlananların oranı yüzde 30,5 ve kalabalık ortam tercihinde bulunanların oranı ise yüzde 21,1 olarak kaydediliyor. Kadın katılımcılar her iki ortamda da vakit geçirmekten hoşlandıklarını belirtirken; erkeklerde yalnız vakit geçirmek (yüzde 35,2) cevabı da kalabalık ortam (yüzde 26,2) cevabı da kadınlara kıyasla daha yüksek yüzdelere sahip.
Eğlence arkadaşlarla başlıyor
Favori eğlence partnerleri yüzde 42,3’lük bir kitle için arkadaşları, yüzde 39,3’lük bir kitle için aile üyeleri ve yüzde 10’luk bir kitle içinse duygusal partnerleri.
Yanıtlar katılımcıların yaş dağılımına göre incelendiğinde 18-24 yaş aralığında arkadaşlarla eğlenme tercihi daha yaygın. 25-34 (yüzde 15,9) ve 35-44 (yüzde 14,7) yaş gruplarında ise duygusal partner tercihi ağır basıyor.
Gençler sosyal medyada paylaşım yaparak eğleniyor
Başkalarıyla birlikte eğlence amaçlı yapılan aktivitelerde ise film veya dizi izlemek yüzde 31,8 ile birinci, restoranda yemek yerken sohbet etmek yüzde 24,5 ile ikinci ve spor yapmak yüzde 22,2 ile üçüncü sırada yer alıyor. 18-24 yaş aralığındaki katılımcılarda sosyal medya paylaşımları yapma (yüzde 27,9), halı saha maçı yapma (yüzde 26,9) ve festivale katılma (yüzde 22,3) aktivitelerine karşı anlamlı bir ilgi var.
Eğlenceli ortamın olmazsa olmazı kuruyemiş
Gelelim eğlence eşlikçileri yiyecek ve içeceklere… Katılımcıların eğlencelerine en çok eşlik eden yiyecek ve içeceklerde başı kuruyemiş (yüzde 57,9) çekiyor. Kuruyemişi yüzde 46,6 ile cips, yüzde 34,3 ile de meyve takip ediyor. Yanıtlar sosyo ekonomik statü odaklı incelendiğinde C2 grubunun cips (yüzde 64,5), kraker (yüzde 44,8) ve alkollü içecekler (yüzde 34,9) tüketiminin tüm SES gruplarından istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu görülüyor.
En eğlenceli marka Netflix
Eğlence dendiğinde kendini streaming platformlarından ayrı düşünemeyen katılımcıların en eğlenceli marka tercihi de sürpriz olmayan bir biçimde Netflix oluyor. Yüzde 12,5 ile Coca-Cola ve yüzde 10,7 ile Doritos da en eğlenceli ilk üç marka arasına yerleşiyor. Yanıtlar cinsiyet kırılımına göre incelendiğinde Coca-Cola (yüzde 16,5), Doritos (yüzde 13,9) ve ETİ (yüzde 13,4) yanıtlarında kadınların baskınlığı dikkat çekiyor.
Eğlence denince akıllara Doritos çıtırtısı geliyor
En eğlenceli bulunan atıştırmalık ve içecek markaları incelendiğinde Doritos’un yüzde 50,6’lık bir kitlenin, Lay’s’in yüzde 36,3’lük bir kitlenin, Algida’nın ise yüzde 25,3’lük bir kitlenin gönlünü çeldiği görülüyor. 18-24 yaş aralığındaki katılımcıların Doritos (yüzde 82,7), Pringles (yüzde 37,5) ve Haribo’yu (yüzde 26,6) eğlenceli marka olarak değerlendirme oranı daha yüksek.
Netflix’in peşinde Youtube var
“En eğlenceli streaming platformu hangisi?” sorusuna ise katılımcıların neredeyse yarısı (yüzde 48,2) Netflix cevabını veriyor. YouTube yüzde 26,7 ile listenin ikinci sırasına yerleşirken, Amazon Prime yüzde 6,5 ile listenin üçüncü sırasında kendine yer buluyor. Yanıtlar cinsiyet kırılımı göz önünde bulundurularak incelendiğinde erkek katılımcıların yüzde 56 ile kadınlardan (yüzde 39,6) daha yüksek oranda Netflix cevabı verdiği görülüyor. Öte yandan kadınların yüzde 7’si BluTV cevabını verirken erkeklerde bu oran yüzde 1,1’de kalıyor.
Cem Yılmaz eğlendirmeye devam ediyor
Katılımcılara en eğlenceli erkek ünlü sorulduğunda Cem Yılmaz yüzde 24,9 ile ilk sırada, Ata Demirer yüzde 12,1 ile ikinci ve Tolga Çevik yüzde 10,8 ile üçüncü sırada yer alıyor. En eğlenceli erkek ünlü tercihinde erkeklerin yüzde 32,1’i Cem Yılmaz cevabını vererek kadınlardan (yüzde 16,9) daha yüksek
bir yüzde yakalıyor; kadınların anlamlı olarak daha çok tercih ettiği ünlüler ise Enis Arıkan (yüzde 10,8) ve Engin Günaydın (yüzde 4,9) olarak kaydediliyor.
Bin TL’lik bütçe ile eğlence
Katılımcıların üçte birinden fazlası (yüzde 36,2) eğlence için aylık 0-1000 TL arası bir harcama yaptığını belirtiyor. 1000-3000 TL aralığı yüzde 28,4 ile ikinci sırada ve 3000- 5000 TL aralığı da yüzde 15 ile üçüncü sırada yer alıyor. SES grupları incelendiğinde DE SES grubu katılımcıların yüzde 75,6’sı 0-1000 TL’sini eğlenceye ayırdığını belirtiyor. C2 grubunun yüzde 47,1’i 1000-3000 TL aralığında harcama yaptığını ifade ederken bu oran AB (yüzde 16,4) ve C1 (yüzde 15,4) gruplarında 5000-10.000 TL aralığına kadar yükseliyor.
Kadınlar yeni mekan arayışında
Katılımcıların yüzde 59,3’ü yeni eğlence mekanları keşfetmeyi seçerken yüzde 40,7’si ise aynı mekanları tercih ediyor. Kadınların (yüzde 62,7) erkek katılımcılara (yüzde 56,1) kıyasla yeni mekan keşfetmeyi daha çok tercih ettiği dikkat çekiyor.
Eğlence denince akla gelen ilk kadın ünlü Gülse Birsel
En eğlenceli kadın ünlü tercihinde ilk sırada yüzde 20 ile Gülse Birsel yer alıyor; Demet Evgar ve Demet Akbağ da eğlence denince akla ilk gelen kadınlar arasında. Erkek katılımcıların en eğlenceli bulduğu kadın ünlüler sırasıyla Demet Evgar (yüzde 23,6), Gülse Birsel (yüzde 20,8) ve Ezgi Mola (yüzde 13) şeklindeyken; kadın katılımcılarda bu sıralama Gülse Birsel (yüzde 19,2), Demet Akbağ (yüzde 14,1) ve Demet Evgar (yüzde 10,8) şeklinde.
Konser eğlencelerimiz azalıyor
Peki, en son konserlere ne zaman gidildi? “Son 1 yıl içerisinde konsere gittim” diyen yüzde 21,8’lik bir kitle dikkat çekiyor ve süre kısaldıkça buna paralel olarak konsere giden kişilerin oranı da azalıyor. Buna göre son 6 ayda konsere gidenlerin oranı yüzde 17,2’ye, son 1 ay içerisinde konsere gidenlerin oranı ise yüzde 15,4’e düşüyor.
DE SES grubu eğlenceden kıstı
Katılımcıların yüzde 57’si son zamanlarda eğlence için ayırdıkları bütçenin azaldığını belirtirken yüzde 27’si arttığını ve yüzde 16,1’i de değişmediğini belirtiyor. DE SES grubu katılımcıların yüzde 85,4’ü eğlenceye ayırdıkları bütçenin azaldığını belirtirken; AB grubu katılımcıların yüzde 23 değişmediğini ve yüzde 37,5’i arttığını belirtiyor.
Katılımcıların üçte ikisi (yüzde 67,6) eğlence için ayırdıkları zamanın azaldığını belirtirken yüzde 17,6’lık bir kitle değişmediğini, yüzde 14,8’lik bir kitle ise arttığını belirtiyor.
Araştırmanın metodolojisi
Türkiye’deki eğlence anlayışını ve kişisel tercihleri tespit etmek ve farklılıkları göz önüne sermek adına Marketing Türkiye için Xsights tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’nin Eğlence Haritası” araştırması, CAWI (Web Tabanlı Anket) tekniğiyle 11 – 13 Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Çalışma kapsamında 18 yaş ve üzeri toplam 500 kişiden veri toplandı.
Eğlence bütçesi daralıyor
Eğlence kişiler için ilk önce güzel, hoş ve keyifli zaman geçirmek anlamına geliyor ve kişilerin en büyük ve favori eğlencesi ise dijital platformlar üzerinden film veya dizi izlemek. Buna paralel olarak eğlence denilince akla gelen ilk markanın Netflix olması bir sürpriz değil. Bu markayı da yine dizi/film izleme eşlikçileri Coca-Cola ve Doritos takip ediyor.
✓ Eğlence için ayrılan bütçe ve zamandaki değişim ise son dönemde yaşanan ekonomik krizleri de dikkate aldığımızda anlamlı. Her beş kişiden neredeyse üçü, eğlence için ayırdıkları bütçenin ve zamanın geçtiğimiz yıllara göre azaldığını belirtiyor.
✓ Ancak değişmeyen bir şey var ki o da en komik bulunan erkek ünlü. Her beş kişiden ikisi için hala en komik ünlü Cem Yılmaz. Cem Yılmaz’ı komik bulan erkeklerin oranı, kadınlara göre anlamlı olarak daha yüksek. Kadınların erkeklere göre daha komik bulduğu erkek ünlüler ise Enis Arıkan ve Engin Günaydın. Halkımız tarafından en komik bulunan kadın ünlü ise Gülse Birsel.
✓ Eğlence sektöründeki rekabet düşünüldüğünde yeni markaların sağlam bir marka ve pazarlama yatırımıyla sektöre girmesi önemli zira neredeyse her iki kişiden biri yeni mekanlar yerine aynı eğlence mekanlarını tercih ettiğini belirtiyor.
Fiziksel eğlence yükselişte
✓ Pandemi sonrası eğlence anlayışının dijital ve fiziksel deneyimler olarak hibrit bir forma evrildiğini gördük. Fakat izleyicilerimizin reflekslerinden de anlaşıldığı üzere her geçen yıl fiziksel eğlence anlayışının arttığı bir tabloyla karşılıyoruz.
✓ Zorlu PSM olarak etkinlik hacmimizin önemli bir bölümünü yerli ve yabancı konser ve şovlar oluşturuyor. Programımızın yaklaşık yüzde 35’i yabancı etkinliklerden oluşuyor. Bildiğiniz üzere Zorlu PSM’de üç büyük uluslararası festival düzenliyoruz. Dokuz yıldır Sonar Barcelona’nın İstanbul temsilcisiyiz. PSM Loves Summer by yüzde 100 kapsamında dünyaca ünlü müzik gruplarını yaz boyu Zorlu PSM’de ağırlıyoruz. Sonbahar aylarına da Mix Festival ile damga vurmaya hazırlanıyoruz. Ünlü headliner’ların yanı sıra müzik piyasasında yıldızı yeni parlayan isimlerini de İstanbullu müzik severlerle buluşturuyoruz.
✓ Salonlarımızda yer verdiğimiz etkinliklerde kültürel trendleri, güncel ve dönemsel eğilimleri dikkate alıyoruz ancak aynı zamanda çeşitliliği ve ulaşılabilirliği de ön planda tutuyoruz. Seyircinin beklentisini de programlama yaparken dikkate alıyoruz. Bu sezon da komedi, tiyatro ve yabancı konserler ön planda diyebiliriz.
✓ Biz bir taraftan izleyicimize sunduğumuz içerikleri çeşitlendirirken bir taraftan da burada yaşadıkları 360 derece deneyimi genişletmek için çalışıyoruz. Bu çabalarımızın sonucunda da gelecek sezon Zorlu PSM misafirlerini yeni sürprizlerle karşılayacağımızı söyleyebilirim.
İzleyicilerimizi çeken keşfetme arzusu
✓ Türkiye’de eğlence anlayışımızı belirleyen unsurlar arasında en çok öne çıkanın sosyal etkileşim olduğunu düşünüyorum. Bunun yanında mekanla çok yakın ilişkisi olan bir eğlence anlayışımız var. İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) olarak biz eğlenceden çok duygu ve düşünce dünyasını zenginleştirmeye yönelik etkinlikler sunuyoruz. Ama her koşulda izleyicilerimizin Açık Hava Tiyatrosu, AKM gibi klasikleşmiş mekanlarda gerçekleştirdiğimiz etkinliklerden farklı bir zevk aldığını gözlemleyebiliyoruz. İzleyicilerimizi bizim etkinliklerimize çeken bir keşfetme arzusu var. İyi bir solisti, yeni bir yapıtı, ufuk açan bir performansı, daha önce izleme fırsatı bulamadığınız efsanevi bir ismi, benzersiz bir yönetmeni ya da oyuncuyu festivalde tanıma, izleme, keşfetme arzusunu tatmin eden etkinliklerimiz her zaman çok ilgi görüyor.
✓ Festival ve bienallerimizde sanatın farklı disiplinlerinde, klasik ve güncel müzikten sinemaya, tiyatrodan dansa ve güncel sanata uzanan geniş bir yelpazede etkinlikler düzenliyoruz. Bir yandan sanat üretimini ve sanatçıları desteklerken bir yandan da izleyicilerimiz için Türkiye’den ve dünyadan kültür ve sanat üretiminin en seçkin örneklerini, yeni akımları ve güncel tartışmaları takip edebilecekleri ortamlar hazırlıyoruz. Atölyeler, paneller, konuşmalarla festival deneyimini zenginleştiriyoruz. Ayrıca İstanbul’un çeşitli ilçelerinde düzenlediğimiz ücretsiz etkinliklerle ve binamızın en alt katında yer alan İKSV Alt Kat’taki çocuk ve gençlere yönelik programlarımızla erişilebilirliği ve kapsayıcılığı artırmak için çalışıyoruz.
Geleneksel ve modernin harmanıyla eğleniyoruz
✓ Türkiye’de eğlence anlayışı son yıllardaki gözlemlerimize göre teknolojinin gelişimiyle birlikte dijital eğlence ve sosyal medyanın etkisiyle büyük bir değişim yaşadı. İnsanlar artık geleneksel eğlence biçimlerinin yanı sıra internet üzerinden video oyunları, çevrim içi platformlar ve dijital içerikler aracılığıyla eğlenmeyi tercih ediyor. Bununla birlikte, yerel kültür ve geleneklerin de hala önemli bir rol oynadığını göz ardı etmemek gerekir. Özellikle festivaller, konserler, tiyatro gösterileri gibi etkinlikler Türk insanının eğlence anlayışında önemli bir yer tutmaya devam ediyor. Ayrıca, aile ve arkadaşlarla yapılan sosyal etkinlikler, özellikle hafta sonları ve tatil zamanlarında popülerliğini koruyor. Kısacası, Türkiye’de eğlence anlayışı, geleneksel ve modern unsurların harmanlanmasıyla şekilleniyor. Teknolojinin etkisi, kültürel çeşitlilik, yerel gelenekler ve sosyal etkileşim gibi faktörler, Türk insanının eğlence tercihlerini çeşitlendiriyor ve zenginleştiriyor diyebiliriz.
✓ Hem tatlı hem de tuzlu severler için seçenekleri bulunan Nutzz Popcorn ürünlerimiz, aile ve arkadaşlarla yapılan dizi ve film keyfinin vazgeçilmez eşlikçisi oluyor. Buna ek olarak tüketicilerimize yeni sunduğumuz birbirinden farklı mısır cipsi ürünlerimiz, Nutzz Popzz markamızın altında konumlandırmamız ile birlikte eğlenceli anlarda tüketicilerimizle birlikte olmamızı sağlıyor. Ayrıca, Bahçeden ve Çitliyo ailesiyle birlikte geliştirdiğimiz glütensiz kuruyemiş ve kuru meyve ürünleriyle de tüketicilere sağlıklı ve lezzetli bir alternatif sunuyoruz. Bu ürünler, tüketicilerin deneyimlerini zenginleştiriyor ve keyifli anlar yaşamalarını sağlıyor.
Tavsiye edilen deneyimler öne çıkıyor
✓ Türkiye’de eğlence sektörü bildiğiniz gibi en kırılgan sektörlerden biri. Ancak aynı şekilde hızla toparlanma gücüne de sahip. Bunda genç nüfusun etkisi büyük. Eğlence anlayışı artık eskisi gibi belli sınırlara bağlı değil. Nasıl ki giyimde, yemekte, müzikte kategorilendirmeler ortadan kalkıyorsa, çok çeşitlilik ve tarzların birleşimi göze çarpıyorsa aynı şey eğlence anlayışı için de geçerli. Eskiden “alternatif” olarak görülen müzisyenler sadece belli sahnelerde, belli kitlelere ulaşabilirdi.
✓ Oysa şu an sosyal medyanın ve dijitalleşmenin de sayesinde bundan 10 yıl önce sadece alternatif olarak kalabilecek isimlerin popülerleştiğini görüyoruz. Bu haliyle dinleyicide de bir çeşitliliğe imkan tanıyor. Dinleyici için artık gittiği yeri “fotoğraflayabilmek”, “buradaydım” diyebilmek çok önemli. Türkiye’de sosyal medya kullanım oranları hayli yüksek olduğu için eğlence hayatına da yön veriyor. Tematik etkinlikler, aynı anda birkaç farklı deneyim yaşama imkanı sunan mekanlar öne çıkıyor. Fakat burada da neyin kaliteli ve otantik olduğu çok belirgin bir unsur.
✓ Genel olarak, Türkiye’de gece hayatına yaklaşım çok yönlü; insanlar ilgi alanlarına, sosyal çevrelerine ve kültürel değerlerine uygun deneyimler arıyorlar. Kalabalık bir gece kulübünde gece boyunca dans etmek, samimi bir barda canlı müzik performansının tadını çıkarmak veya sadece sevdikleriyle kaliteli zaman geçirmek olsun, hepsinde ekonomik, samimi ve tavsiye edilen deneyimler öne çıkıyor. Misafirlerimize yüksek standartta erişilebilir konser deneyimi yaşatmak ve bu hizmet kalitesini artırarak korumak en öncelikli misyonumuz.
✓ Arena, JJ Pub gibi mekanlarımızla hem müzikal hem de deneyimsel anlamda her tarza uygun deneyimler sunuyoruz. Bunun yanı sıra 2022’de Jolly Joker tarihinde ilk kez konserlerini İstanbul Büyükşehir Belediyesi Harbiye Cemil Topuzlu Açıkhava Tiyatrosu’na taşıdı. Yani çok yönlü bir eğlence deneyiminden bahsediyoruz. İçinde gastronominin, tarihin, müziğin, sosyalleşmenin olduğu birçok çeşitliliği barındırıyoruz farklı konseptlerimizde.
Atmosfer çok önemli
✓ Global anlamda müzik piyasasının da değişimiyle insanlar daha çok elektronik müziğin eşlik ettiği organizasyonlarda bulunmaktan keyif alıyor ve tabi ki Türkiye olarak biz de bu akımdan nasibimizi almış durumdayız. Bu ve benzeri akımların yanı sıra son yıllarda tekrar popülerleşen “Yemek ve Eğlence” konseptinin birçok farklı temsilcisi var.
✓ Yeni nesil meyhaneler, canlı müzik sahne performansı yapan restoranlar, kabare şovlar gibi konseptler bu eğlence türüne bir örnek oluşturabiliyorken aynı zamanda “FineDining” konsept restoranlar bile artık kendi bünyelerinde bulunan bir teras, oda, bar veya sadece eğlence için ayırdıkları bir bölümde akşam yemeği sonrası misafirlerinin keyifli zaman geçirebilmelerini sağlıyor.
✓ Türkiye’deki insanların eğlence anlayışını karakterize eden en önemli unsur müzik piyasasının evrimi ve insanların takip ettiği zümrelerdeki kişilerin nerelere, ne amaçla ve ne sıklıkla gittiklerine bağlı olarak değişkenlik gösterebiliyor. Dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye’de de insanlar sevdikleri tanınmış kişilerin görünüşlerini ve fikirlerini örnek aldıkları gibi gittikleri yerleri, yediklerini & içtiklerini ve hatta eğlendiklerini bile örnek alabiliyor.
✓ Dekoratif çalışmaların özenle yapıldığı manzaralı, görkemli veya gizemli yapıların ön plana çıkması eğlence hayatında da oldukça çeşitliliğe yol açtı. İyi müzik, iyi yemek ve iyi servis keyifli bir akşam için artık yeterli değil. Atmosferin de etkileyici olması gerekiyor. Bunun da en önemli unsurlarından biri dekorasyon olmalı. Biz de Gen Group olarak bazı markalarımızda yemek sonrasında misafirlerimize eğlence fırsatı sunuyoruz. Bu bilinçle yaptığımız yeni yatırımlarda da tüm tasarımlarımızı misafirlerimizin yemekle başlayan gecelerine mekan değiştirmeden eğlenceyle devam edebilmelerini sağlayacak ortamı yaratmayı amaçlıyoruz. Burada en önemli konu hangi mekanı hangi eğlenceyle eşleştirdiğiniz. Biz tüm konsepti bir bütün olarak görüyoruz ve menü – dekor -müzik ve eğlence bizim için bütün bir tasarım. Bu sebeple yaptığımız her projenin menüsü birbirinden farklı olduğu gibi; müziği ve eğlencesini de mekanın diğer yapı taşlarına uygun şekilde dizayn ediyoruz.