Merkez Bankası’ndan tarihi zarar: 818 Milyar TL! | Son 24 saatin gündemi
Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası (TCMB), 2023 yılı bilançosunu açıkladı ve ortaya çarpıcı bir tablo çıktı: 818,2 milyar TL zarar! Bu rakam, TCMB’nin kuruluşundan bu yana açıkladığı en büyük zarar.
Henüz realize edilmemiş “diğer” kalemler toplamı da 817,8 milyar TL olarak sabitlendi.
Merkez Bankası’nın bu kadar büyük bir zarar açıklaması, Türkiye ekonomisi için de önemli bir gösterge. Ekonomistler, bu durumun enflasyon ve faiz oranları üzerinde de baskı yaratabileceğini belirtiyor.
İşte Merkez Bankası’nın son 10 yıla dair yıllık kâr/zarar tablosu;
- 2013 +5,0 milyar TL
- 2014 +8,6 milyar TL
- 2015 +13,8 milyar TL
- 2016 +9,5 milyar TL
- 2017 +18,3 milyar TL
- 2018 +56,2 milyar TL
- 2019 +44,7 milyar TL
- 2020 +34,5 milyar TL
- 2021 +57,5 milyar TL
- 2022 +72,0 milyar TL
- 2023 -818,2 milyar TL
Fenerbahçe Alagöz zirvede kalmaya devam ediyor: Üst üste ikinci kez Avrupa Şampiyonu!
Fenerbahçe Alagöz Holding Kadın Basketbol Takımı, adeta durdurulamaz bir güce dönüşerek Avrupa’yı bir kez daha fethetti. Kadınlar EuroLeague finalinde Fransız temsilcisi Villeneuve d’Ascq LM’yi 106-73’lük ezici bir skorla mağlup eden sarı-lacivertliler, kupayı üst üste ikinci kez havaya kaldırdı. Bu zaferle Fenerbahçe Alagöz, Avrupa’nın zirvesinde tahtını sağlamlaştırırken, aynı zamanda bu başarıyı ilk kez üst üste gerçekleştiren ilk Türk kadın basketbol takımı olma unvanını da kazandı.
Sezonun başında FIBA Süper Kupa’yı da müzesine götüren Fenerbahçe Alagöz, bu kupayı da ilk kez Türkiye’ye getirmeyi başarmıştı.
Takım kaptanı Alperi Onar, bu inanılmaz başarıyı şu sözlerle dile getirdi: “Beraber hep kazanmanın bir yolunu bulduk. Kazanılmış bu başarılarla kız çocuklarına ilham oluyorsak, bence bu da kupaların yanında ayrı bir değerdir.”
Lüks markalardan “yok artık” dedirten ürünler!
Lüks markalar, sadece stil ve prestij değil, aynı zamanda sıra dışı ve şaşırtıcı ürünlerle de adlarını duyuruyor. Markaların yaratıcı atılımlarıyla ortaya çıkan ürünler, sadece moda dünyasında değil, tüketicilerin hayatlarında da unutulmaz izler bırakıyor. Gucci’nin ‘kirli’ görünümlü ayakkabıları, Saint Laurent’in prezervatifleri ve Maison Margiela’nın toynak ayakkabıları gibi ilginç ve çarpıcı ürünler bunlardan yalnızca birkaçı.
Lüks algısını yeniden tanımlayan bu ürünler kimi zaman çok beğeniliyor, kimi zaman da sosyal medyanın diline düşüyor. Gündem olan ürünlerle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dikkat CEO çıkabilir!
Vodafone Türkiye geçtiğimiz ay yeni İK stratejilerini çok konuşulan bir kampanyayla duyurdu. Kendileriyle çalışmanın “güzel iş” olduğunu söyleyen Vodafone Türkiye ekibi, “Epic iş görüşmesi” kampanyasıyla daha önce iş başvurusunda bulunmuş adayları iş görüşmesine davet etti. Adaylar kendilerini bekleyenden habersizce içeri girdiğinde onları Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy ve marka yüzü, ünlü oyuncu Aras Bulut İynemli karşıladı. Samimi ve keyifli diyaloglar ise milyonlarca izlenmeyle karşılık buldu… Kampanyanın detaylarını ve gerisindeki kapsamlı dönüşümü Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy ve Vodafone Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Nazlı Tlabar Güler anlatıyor… Söyleşiyle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
En iyiler Brandverse Awards’ta ödüllerine kavuşacak
Birbirinden iddialı projelerin 8 ana bölüm altında rekabet edeceği, Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği’nin de (REPİD) destek verdiği Brandverse Awards’da başvuru süreci 16 Nisan’da sona eriyor… Başvuru sürecinin ardından deneyimli jüri, Nisan ayı içerisinde online oylamayla kısa listeye kalan işleri seçecek. Sonrasında ise Jüri Başkan Sami Basut liderliğindeki büyük jüri, Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla dahil olduğu süreçle kazananları belirlemek için bir araya gelecek. Brandverse Awards ile ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.