Alışveriş deneyimini alışılagelmişin ötesine taşımak ve dijital varlığını güçlendirmek isteyen Marmara Park AVM bir süre önce oldukça ses getirecek bir YouTube programına imza attı. Mesut Yar ile “Marmara Park Nerede?” konseptini geliştiren AVM, kurguladığı interaktif deneyimle şehrin zengin tarihini ve kültürünü de öne çıkarıyor. Stevie Ödülleri’nin Pazarlama Kategorisindeki “Yılın Marka Deneyimi – Tüketici” branşında Bronz ödüle uzanan bu yolculuğun detaylarını Marmara Park AVM Müdürü Selma Birinci’den dinledik…
Mesut Yar’ın sunduğu “Marmara Park nerede?” konsepti nasıl ortaya çıktı?
Tüm başarılarımızın ardında hayal etmek ve hayallerimizi gerçekleştirmek adına verdiğimiz özverili çalışma yer alıyor. Alışılmışın dışına çıkmak, yapılmayanı yapmak ve öncü olma cesaretine sahip herkes, her kurum bir şekilde fark yaratacaktır. Bizim de amacımız tam olarak buydu ve işe hayal ederek başladık. Marmara Park AVM, dünyada ticari gayrimenkul sektörünün öncülerinden olan Alman ECE ile DWS’in ortak yatırımıyla hayata geçirilen bir alışveriş merkezi. Alanında Avrupa sektör lideri olan ECE Marketplaces ve ECE Türkiye’nin uzun yıllara dayanan deneyimi, vizyonu ve uzmanlığı ise her zaman bize yol gösteren bir ışık. Tabii bu bir ekip işi. Anda ve akışta olan, esnek, işine hâkim ve en önemlisi Marmara Park pazarlama ekibiyle uyum içinde olan bir organizatör ve çekim ekibiyle çalışıyoruz.
“Marmara Park Nerede?” video konseptinin oluşma sürecinde, pazarlama uzmanlarımız, yaratıcı bir yaklaşım geliştirdiler. Böylece videolarımızla Marmara Park AVM’nin bulunduğu lokasyonu öne çıkarmayı, ziyaretçilerimize sunduğumuz alışveriş ve eğlence olanaklarını izleyenlere aktarmayı hedefledik. Ama sadece bununla da sınırlı kalmak istemedik. İzleyenlere İstanbul’un sembol semtleri ve önemli noktaları hakkında tarihi bilgiler vererek geçmişe doğru bir yolculuğa da çıkarmayı düşündük. Böylece videolarımızı izleyenler hem İstanbul’un ikonik mekanları hakkında bilgi ediniyor hem de o bölgeden Marmara Park AVM’ye ulaşım yollarını öğrenmiş oluyor. Aslında bu projeyle bir nevi izleyicilerimizle ve ziyaretçilerimizle interaktif bir deneyim yaşamış oluyoruz.
Mesut Yar’ı tercih etmenizin nedeni nedir?
Bizim bu projede Mesut Yar’ı tercih etmemizin en büyük nedenleri arasında, güçlü televizyonculuk kimliği ve arkeoloji eğitimi almış olması yer alıyor. Mesut Yar moderatörlüğünde hayata geçirdiğimiz “Marmara Park Nerede?” adlı içerikte, İstanbul’un farklı semtlerinin tarihini, kültürünü ve günlük yaşamını detaylı bir şekilde inceliyoruz. Mesut Yar’ın bu programdaki uzmanlığı ve sunuculuk becerileri, izleyicilere keyifli ve bilgilendirici bir deneyim sunmamızı sağlıyor. Bu şekilde, Marmara Park takipçilerine sadece alışveriş değil, aynı zamanda şehrin zengin tarihini ve kültürünü de keşfetme fırsatı sunuyoruz.
Proje ile ilgili aldığınız geri dönüşler nasıl?
2021 yılında başlattığımız “Eşsiz Deneyimler” konseptiyle birlikte, Marmara Park’ın takipçilerine sadece parayla satın alınamayacak deneyimler sunmakla kalmadık, aynı zamanda bu deneyimleri dijital platformlar aracılığıyla ileterek izleyicilere yeni bir boyut kazandırdık. “Eşsiz Deneyimler” konseptiyle amacımız, alışveriş deneyimini alışılagelmişin ötesine taşıyarak, izleyicilere eğlenceli ve öğretici içerikler sunmaktı. Bu şekilde, Marmara Park’ın sadece bir alışveriş merkezi olmadığını, aynı zamanda bir yaşam tarzı ve deneyimler merkezi olduğunu vurgulamayı hedefledik.
2022 yılına gelindiğinde ise, “Mesut Yar ile Marmara Park Nerede?” projesi üzerinde çalışmaya başladık. Bu proje, İstanbul’un farklı semtlerindeki tarih, kültür ve yaşamı keşfetmeyi amaçlayan bir video serisi olarak hayata geçirildi. İlk çekimlerini Balat’ta gerçekleştirdiğimiz bu video serisi, şu ana kadar 45 farklı bölgede çekim yapılarak Marmara Park’ın YouTube sayfasında izleyicilerle buluşuyor. Bu proje aracılığıyla şehrin zenginliklerini keşfetme fırsatı sunduğumuz izleyicilerimizle daha derin bir bağ kurmayı başardık. Bu da bizim fazlasıyla pozitif geri dönüşler almamızı sağladı.
Klasik bir AVM YouTube kanalından ziyade daha sosyal bir kanal görüyoruz. Kanal için planlanan yeni içerikler de gündeminizde mi?
Hayata geçirdiğimiz projelerle, markamızı sürekli olarak yenilikçi ve ilgi çekici içeriklerle takipçilerimizle paylaşarak, marka bilinirliğimizi artırmaya ve izleyicilerle duygusal bir bağ kurmaya devam ediyoruz. Pazarlama dünyasının hızla değiştiği ve dijitalin her alanda etkisini artırdığı günümüzde, Marmara Park AVM olarak, bu değişime ayak uydurarak takipçilerimizin ve ziyaretçilerimizin ihtiyaç ve isteklerine cevap vermeye odaklanıyoruz. Bugüne kadar hayata geçirdiğimiz projelerden aldığımız olumlu geri dönüşler, motivasyonumuzu oldukça artırdı. Gelecek dönemde de dijital dünyada güçlü bir varlık olmaya devam edeceğimiz projeler üzerinde çalışmaya devam ediyoruz.
“Marmara Park Nerede?” projesiyle aldığınız ödülden de bahseder misiniz?
Ziyaretçilerimize marka karmamızla keyifli bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. Ancak bunun dışında zengin ve özgün YouTube içeriklerimizle de izleyicilerimize ve ziyaretçilerimize “Eşsiz Deneyimler” yaşatıyoruz ve bunları da kayıt altına alarak YouTube kanalımızda yayınlıyoruz. Aynı zamanda da Mesut Yar ile “Marmara Park Nerede?” konseptiyle de hazırladığımız videolar oldukça beğeni topluyor. YouTube platformu için hazırladığımız içeriklerimizin ardından kanalımızın izlenme oranı yüzde 600 arttı. Bu başarılarımızda dünyanın en önemli ödülleri arasında yer alan Stevie Ödülleri’nin Pazarlama Kategorisindeki “Yılın Marka Deneyimi – Tüketici” branşında Bronz Ödül getirdi. Bu ödüle sahip olan tek AVM, Marmara Park ve bu bizim için oldukça gurur verici ve büyük bir mutluluk kaynağı. Bu da bize yaptığımız işin ne kadar doğru ve faydalı olduğunu bir kez daha gösterdi. Aynı doğrultuda işler yapmaya devam etmeyi ve yeni ödüllerle başarılarımızı taçlandırmaya devam etmeyi hedefliyoruz.