OKX TR Pazarlama Direktörü Sinem Süslü: “Hukuk ve uyum, pazarlamada riskleri bertaraf ediyor”
Küresel kripto oyuncularından OKX, yerel markası OKX TR ile çok kısa sürede iki yüz bini aşkın kullanıcıya ulaştı. Pazara “kalıcı olmak” için giren OKX TR’nin Pazarlama Direktörü Sinem Süslü, şirketin küresel pazarlama yaklaşımını ve Türkiye’ye nasıl uyarladıklarını anlattı.
Türkiye’de blokzinciri, Web3 ve kripto teknolojilerine gösterilen ilgi, 2020’lerin başından bu yana yüksek rekabet ve yerel oyuncuların desteğiyle artıyor. Türkiye, küresel borsaların ilgisinin yoğunlaştığı, regülatif çerçevede de sona yaklaşılmasıyla ticari olarak cazip bir pazar haline geliyor. Bu sayede küresel kripto para borsaları ve Web3 şirketleri bir bir Türkiye operasyonlarına başlamaya, Türkiye’deki yerel markalarını hayata geçirmeye devam ediyor. Elbette bu sıkı rekabette bazı şirketler teknolojileri, yaklaşımları, marka konumlandırmaları ve izledikleri stratejilerle ayrışıyor. Kısa sürede önemli kazanımlar elde eden OKX TR de bunlardan biri. OKX TR, dünyanın işlem hacmi bakımından en büyük ikinci borsası olan köklü Web3 teknolojisi şirketi OKX’in Türkiye’deki markası.
Şubat 2024’te yerelleştirilmiş ürünleri ve yenilikçi iletişim stratejisiyle Türkiye’deki faaliyetlerine hız veren OKX TR’nin Pazarlama Direktörü Sinem Süslü, küresel bir pazarlama stratejisini yerele nasıl uyarladıklarına, kripto gibi kimileri için bilinmezliğini koruyan bir alanı nasıl anlaşılabilir kıldıklarına, OKX TR’yi Türkiye’de geleceğin finansını inşa edecek şirketlerden birine dönüştüren kurumsal saygınlığı nasıl inşa ettiklerine dair ayrıntıları ve gelecek planlarını paylaştı.
“Önce teknolojinize ve kullanıcı deneyiminize güvenmelisiniz”
OKX TR’nin hikayesini “Türkiye’de ofis açtığımızı duyurduğumuz Mayıs 2023’ten bu yana çok güçlü bir ekip oluşturduk. Kullanıcıların ihtiyacına en kolay ve hızlı biçimde cevap verebilecek bir mobil uygulama üzerinde çalışmaya başladık. Geçtiğimiz Şubat ayı sonunda da, bu yeni ürünümüz OKX TR’yi duyurduk” şeklinde özetleyen Sinem Süslü, lansman etkinliğinin Türkiye’deki stratejilerini somutlaştıran ilk adım olduğunu not ediyor. Sinem Süslü, lansman için OKX’in farklı alanlarda en üst düzey yöneticilerinin Türkiye’ye geldiğini, OKX TR Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Çamır’ın ve OKX Küresel Başkanı Hong Fang’ın ev sahipliğinde basın mensuplarını, bankacılık, finans ve pazarlama gibi alanlardan kanaat önderlerini ve Türkiye’deki kripto ekosistemini ağırladıklarını hatırlatıyor.
Tüm bu süreci bir lansman kampanyası eşliğinde yürüttüklerini ve birkaç hafta içinde iki yüz bini aşkın kullanıcıya ulaşarak uygulama mağazalarında ilk sıralara yükseldiklerini ifade eden Sinem Süslü, “Lansman, pazara olan inancımızı, Türkiye’ye yapacağımız uzun vadeli yatırımları anlatmamıza vesile oldu. Esas işimiz bundan sonra başladı. Neyse ki dünyanın en nitelikli geliştiricilerinin inşa ettiği çok güçlü bir ürünümüz, yatırımcı beklentilerine hitap eden yatırım araçlarımız, endüstri standartlarını belirleyen bir teknolojimiz ve her seviyeden kripto ilgilisine hitap edebilen bir kullanıcı deneyimimiz var. Güvendiğiniz bir teknolojiyi, ürünü, kullanıcı deneyimini ve küresel vizyonu yerelleştirmek ve pazarlamak, çok daha kolay” diye konuşuyor.
Kurumsal saygınlık da konumlandırma ve liderlikle inşa ediliyor
Küresel pazarlama stratejisi kapsamında Manchester City Futbol Kulübü, McLaren F1 Takımı ve Tribeca Festivali gibi marka değeri yüksek iş ortaklarıyla sponsorluk işbirlikleri kuran OKX, globalde güçlü ve tutarlı bir pazarlama stratejisi izliyor. OKX TR de Türkiye’deki vizyonunu, küreseldeki çatı stratejiye sadık kalarak, OKX TR’nin ve ülkedeki kullanıcıların ihtiyaçları doğrultusunda lokal bir strateji izlemek olarak özetliyor.
“Bizim için farklı ülkelere yayılan yerelleşme ve büyümenin amacı kullanıcıya yakın olabilmek ve onların ihtiyacına en uygun biçimde cevap verebilmek” diyen Sinem Süslü, yanıtlarına şu sözlerle devam ediyor:
“Blokzincir ve web3, doğası gereği şeffaflık ilkesiyle var olmuş ve büyümüş bir dünya. Biz artık Türkiye’deyiz, bu şeffaflık ilkesi doğrultusunda fiziksel olarak erişilebiliriz. Kullanıcılarımızı görüyor, duyuyor, istikrarlı bir biçimde en iyi hizmeti sunmayı hedefliyoruz. OKX her şeyden önce bir teknoloji şirketi ve bu teknolojiyi inşa edenlerin görünürlüğünün güvenin tesisi için kritik olduğuna inanıyoruz. OKX’in ürün, pazarlama ve strateji liderlerinin her biri, X gibi kamuoyuyla temas kurulabilen platformlarda aktif, sektörü takip eden, ilgisini açıkça belli eden, ne yaptığını anlatan, fikir beyan eden isimler. Lider görünürlüğünü bu açıdan önemsiyoruz. Bu noktada hem dijitalde hem fizikselde liderlerimizin erişilebilirliğini, ekibimizin gücünü ve şeffaflığını vurguluyoruz. Kullanıcılar, muhataplarının gerçek kişiler olduğunu görünce, vizyonun ve vaatlerin gerçekliğine de inanıyor.”
“Rekabetin çok yüksek olduğu bu dünyada, markanızı nasıl pozisyonladığınız, topluluğa sağladığınız faydalar ve ekosisteme katkılarınızla doğru orantılı olarak değer görüyor” diyen Sinem Süslü’ye göre OKX TR, kullanıcı deneyimini gözeten işbirlikleriyle kurumsal dünyadaki saygınlığını da artırıyor. OKX TR, ülkenin önde gelen bankalarıyla kurduğu stratejik iş ortaklıklarıyla hem kullanıcılara Türk Lirası işlemlerinde kolaylık sağlıyor, hem de Türkiye finans ve kripto ekosisteminin geleceğinde kalıcılığını inşa ediyor.
Hukuk ve uyum, pazarlamaya da yön veriyor
Kripto, yeni bir çerçeve sunduğu için regülasyonun da küresel çapta tartışıldığı, ana hatların belirlenmeye çalışıldığı, dünyanın uyum sağlamak için çaba gösterdiği bir alan. Tıpkı yapay zeka gibi. OKX TR, bu konuda da proaktif bir tutum sergilemekten geri durmuyor. OKX TR’nin yönetim kurulunda OKX’in Küresel Hukuk ve Uyum Departmanı Başkanı Mauricio Beugelmans’ın olmasının bir tesadüf olmadığını söyleyen OKX TR Pazarlama Direktörü Sinem Süslü,
“Hukuk ve uyum ekibi, şirket içindeki en büyük birimlerden biri. Her konuda gösterdiğimiz bu hassasiyet, pazarlama ve iletişim tarafına da sirayet ediyor. Günlük içerikler, iletişimler, kısa/uzun vadeli kampanyalar, CRM faaliyetleri, etkinlikler ve daha birçok pazarlama çalışması iş akışının standart bir parçası olarak onaydan geçiyor. Türkiye özelinde her değişiklik, eşzamanlı olarak iş akışlarımıza yansıtılıyor. Bu titizliğin uzun vadede hem OKX TR’yi hem de kullanıcılarımızı riskten koruyan bir yaklaşım olduğuna inanıyoruz” ifadelerini kullanıyor.
“Yapılmamışı yapmak, hep bir adım önde olmak”
OKX TR, Türkiye’deki kripto ve Web3 pazarındaki rekabetin giderek hızlandığını da yadsımıyor. Sinem Süslü’ye göre yüksek rekabet, sektördeki her oyuncuya kendini geliştirme ve kullanıcıya daha iyi hizmet vermek için çaba gösterme fırsatı sunuyor. Tam da bu yüzden kullanıcıların birden fazla seçeneği olması gerektiğini savunan Sinem Süslü,
“Rekabet ekosistemin yararına kullanıldığı sürece oldukça faydalı olabilir. Kripto sektörü ortak bir amaç için var olduysa, buradaki büyümenin de kolektif olarak ekosisteme yapılan yatırımlarla doğru orantılı ilerleyeceğini söyleyebiliriz. Pazarlama faaliyetleri açısından ise; yaptığımız her işte üst düzey kalite standardımız var. Gerek uzun vadeli işbirliklerimiz, gerek reklam kampanyalarımız ve iletişim çalışmalarımız; daima yapılmamışı yapmak ve hep bir adım önde olmak için atılmış vizyoner adımlar” diyor.