McDonald’s Kore’den annelerin çilesine dikkat çeken kampanya: “Mom’s Bed”
Güney Kore’de yasalar, çocuğu hastaneye yatırılan her velinin hastanede kalmasını zorunlu tutuyor. Bu durum yüz binlerce annenin günlerce, haftalarca, hatta aylarca hastanedeki küçük ve rahatsız refakatçi yataklarında yatmasına sebep oluyor. Bazı durumlarda bu süre yılları bile bulabiliyor. Çocukların sağlığı ve esenliği için çalışan kâr amacı gütmeyen bir kurum olan Ronald McDonald House Charities (RMHC) ile iş birliği yapan McDonald’s Kore, annelerin yaşadığı bu zorluğa dikkat çekmek adına yayınladığı “Mom’s Bed” kampanyasıyla ses getirdi…
Her RMHC Evi, hasta çocuğu olan ailelere konaklama sunarak onları destekliyor. Fakat şu anda Güney Kore’de yalnızca bir tane RMHC Evi bulunuyor. Yangsan’daki bu ev, çocuk hastanelerinin yoğun olduğu Seul’e 388 kilometre mesafede…
McDonald’s Kore, Leo Burnett Kore ile birlikte “Mom’s Bed” kampanyasını başlatarak refakatçi yataklarının ne kadar sıkışık ve rahatsız olduğunu gözler önüne serdi.
Şehir (Seul) genelinde bulunan minik bankların ebeveynlerin hastane yataklarından daha büyük olmadığını vurgulayan kampanya kapsamında “anne yataklarının” boyutları standart yatak boyutlarıyla karşılaştırıldı. Her yatakta gerçek bir annenin adı yer aldı ve yerleştirilen QR kodları değişim yaratmak ve bağış toplamak için gerçek hikayelere yönlendirdi.
Seul’ün en büyük alışveriş merkezlerinden biri olan Goyang Starfield’da gerçekleştirilen devasa “Mom’s Bed” yerleştirmesinin ardından, influencer’lar ve marka temsilcileri de söz konusu refakatçi yataklarının ne kadar rahatsız olduğunu gösteren fotoğraflar paylaştı. Bu sayede RMHC’ye rekor seviyede bağış yapıldı.
“Mom’s Bed” kampanyasının başarısı sayesinde Seul’ün ilk RMHC Evi’ne yer bulundu. 2024 yılında açılması planlanan ev, Seul Çocuk Hastanesi’nin hemen yanında olacak.