“Sokağın Özgür Ruhu” mottosunu benimseyen Twist, dinamik ve yenilikçi çizgisiyle gençlere ve kendini genç hisseden kadınlara ulaşarak sokağın enerjisini domine ediyor. Marka, yalnızca koleksiyonlarıyla değil, iletişim diliyle de tüketiciye enerji veren bir konumda. 3D Avatar Twister da bu enerjinin bir dışavurumu niteliğinde… 3D Avatar Twister’ı geliştirme süreci ve ardındaki içgörüleri Ipekyol Group CMO’su Azra Zeyrek’den dinliyoruz.
Pazarlama dünyasında yeni nesil yaklaşımları nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu alandaki son trendler neler?
Pazarlama dünyasında yeni nesil yaklaşımların hızla evrimleştiğini görüyoruz. Dijitalleşme ve yeni iletişim kanalları, deneyim ve değer oluşturmak, çevreye karşı artan hassasiyet ve sürdürülebilirlik gibi konular artık tüketicilerin yoğun olarak gündeminde. Bu da geleneksel reklamcılık yerine, tüketicilerle etkileşimde bulunmayı ve onların deneyimlerini kişiselleştirmeyi amaçlayan daha interaktif ve içgüdüsel yöntemlerin ön plana çıkmasına sebep oluyor. Özellikle dijital pazarlama stratejilerinde yapay zeka, veri analitiği ve makine öğrenimi gibi teknolojilerin kullanımı artıyor. Bu sayede, tüketicilerin davranışlarını daha iyi anlayarak onlara özelleştirilmiş içerikler sunmak mümkün hale geliyor. Artık pazarlama dünyası dinamikleri içinde söylemlerimiz bile değişti; bugün insan davranışları üzerine içgörü sağlayan nöro-pazarlamadan bahsediyoruz. Pazarlama dünyasında hızla yayılan bir yöntem haline geldi ve birçok marka buradan edindikleri verilere göre markalarıyla ve iletişim yöntemleriyle ilgili birtakım radikal değişikliklere gittiler. Bunun yanı sıra; omnichannel stratejisi de son dönemin yükselen konularından biri olmaya devam ediyor. Ekranlarla bu denli yakın ilişki içerisinde olan bugünün müşterilerine kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarak, satın alma yolculuğundaki her noktada aynı tutarlılığı sağlamak kritik. Bu sebeple tüm kanallardaki temas noktalarını birleştirme zorunluluğu muhakkak.
Moda ve giyim dünyasında teknolojinin etkisi hakkında neler söylemek istersiniz?
Moda ve giyim dünyasında teknolojinin etkisi giderek artıyor; tüketici kültürünün bir parçası olarak dokunduğumuz kumaşlardan alışveriş yaptığımız mağazalara kadar her alana sızmış durumda. Özellikle sanal deneme odaları, artırılmış gerçeklik uygulamaları ve giyilebilir teknolojiler gibi alanlarda teknolojinin rolü büyük. Bu sayede tüketiciler, ürünleri fiziksel olarak denemeden önce sanal ortamda deneyebiliyorlar. Ayrıca, akıllı tekstil teknolojileriyle giysilerin işlevselliği artırılarak kullanıcı deneyimi geliştiriliyor. Kumaşın dokusu ve işlevi üzerine yapılan sayısız çalışma var, tasarımcı dokunuşu ile bu kumaşlar gelecek iklim koşullarına göre şekilleniyor, sürdürülebilir moda dünyasında yerini alıyor.
3D Avatar Twister hangi içgörülerle hayata geçirildi? Avatar kullanım ihtiyacı ve fikri nasıl doğdu?
“Sokağın Özgür Ruhu” mottosunu benimseyen Twist gençlere ve kendini genç hisseden her yaştan kadına sesleniyor; bu sebeple de oldukça dinamik ve yenilikçi bir çizgisi var. Buradan yola çıkarak da Twist için gerçekleştirdiğimiz iletişimlerin bütününde Twist markasını lovebrand olarak gören ve sadık Twist müşterilerimize “Twister” olarak hitap ediyoruz. 3D Avatar Twister’ı ise, bugünün ihtiyaç ve gerekliliklerine uygun bir teknolojinin dijital uzantısı olan yeniliklere açık olan yeni nesil tüketicilerin içgörülerinden yola çıkarak tüketicinin markayla daha samimi ilişkiler kurmasını sağlayacak bir yol olarak kurguladık.
3D Twister Avatar’ı özellikle Z kuşağına hitap edecek bir yenilik olarak mı değerlendirirsiniz?
Z kuşağı dijital teknolojilerle büyüdüğü için dijital deneyimlerden ve kişiselleştirilmiş içeriklerden daha fazla etkileniyorlar. O sebeple de 3D Twister Avatar’ı özellikle Z kuşağına hitap edecek bir yenilik olarak değerlendirebiliriz.
Bu Avatar ile nasıl bir farkındalık ve yeniliklere imza atmayı hedefliyorsunuz?
Twister Avatar ile öncelikle yükselen bir marketing trendinin öncüsü oluyoruz. Marc Tudisco gibi bütün global ve high end markaların 3D iletişimini kurgulayan önemli bir 3D artistle çalışarak avantgarde bir iletişim dili kurguluyoruz. Önümüzdeki günlerde genç nesle özellikle de Z kuşağına ulaşmak için geleceğin müşterilerinin estetik algısına hitap eden bu yaratıcı dil ile sesleneceğiz. Dijitalin gücünü ve potansiyelini daha geniş kitlelere yaymak hedefiyle farklı alanlarda markaların 3D kullanımlarına hep birlikte şahit olacağız.