Kapsayıcılık uzunca bir zamandır pazarlama evreninin gündeminde olsa da hem dünyanın hem de marka evreninin engelleri aşmak için gidecek daha çok yolu olduğunu ortaya koyuyor Marketing Türkiye adına XSIGHTS Araştırma ve Danışmanlık şirketinin gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Engel Tanımayan Markaları” araştırması… Eğitim hayatlarından iş yaşantılarına dek engellilerin karşılaştıkları zorluklardan en büyük destekçilerine, markalardan beklentilerinden en çok bağ kurdukları isimlere dek kapsamlı bir analiz ortaya koyan araştırma, marka evreni için de anlamlı içgörüler sunuyor…
Hepsiburada “tavsiyenin gücüyle” büyüyor
Hepsiburada, Türkiye’nin en çok tavsiye edilen e-ticaret markası olmanın yanı sıra, müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutarak Net Promoter Score araştırmalarında liderliğini koruyor. Peki, bu başarının ardında nasıl bir strateji yatıyor? Hepsiburada Pazarlama Grup Direktörü Görkem Dereli ile hem tavsiye alanındaki liderliklerini hem de liderliği perçinleyen LinkGelir programını konuştuk…
AI ile kişiselleştirme daha yeni başlıyor!
Yeni değil, uzunca bir süredir pazarlama sektörü “kişiselleştirmeyi” ve ne denli hayati olduğunu konuşuyor. Ancak gerçek şu ki pazarlamanın kişiselleştirme macerası daha yeni başlıyor. Zira artık milyonlarca kişinin datasını aynı anda işleyebilen ve bu datayı milyonlarca farklı deneyime dönüştürebilen bir yapay zeka silahı var pazarlamacıların ellerinde… Peki, Gen AI kişiselleştirme açısından nasıl bir gelecek vadediyor? Gen AI destekli kişiselleştirmenin sınırları neler? Yanıtlar Marketing Türkiye Mayıs sayısında…
Annelerin tercihleri zamanın ruhuyla şekilleniyor
Evi çekip çeviren, ev halkının üzerinde her daim eli bulunan anneler; kelimenin tam anlamıyla ekonomiyi şekillendiren gizli kahramanlar. Öyle ki anneler tüm evi idare ederken, hane halkının alışveriş tercihlerine de yön veriyor. Peki, annelerin bu motivasyonunun altında neler yatıyor? Anneler en çok hangi sosyal mecraları takip ediyor, alışveriş tercihlerini neler belirliyor? Kendilerine en çok hangi hediyenin alınmasını istiyorlar? Bu soruların ve çok daha fazlasının yanıtını Marketing Türkiye için PRAGMA Research araştırdı.
Genç liderler görev başında…
Türkiye’nin geleceğini şekillendiren genç liderler, iş dünyasındaki trendleri yakından takip ediyor hatta onlara yön veriyor.
Peki, genç yaşlarına rağmen büyük işlere imza atan genç liderler iş dünyasının yeni dinamiklerini nasıl tanımlıyor? Bir önceki kuşak yöneticilerle hangi noktalarda farklılaşıyorlar? İşlerinde nelerden heyecan duyuyorlar, kendilerine biçtikleri temel sorumluluklar neler? İşte tüm bu soruları ve daha fazlasını Türkiye’nin genç liderleriyle konuştuk…
Pazarlama sektörü gerçeklik algısını yitiriyor!
Artırılmış gerçeklik teknolojileri uzun süredir hayatımızda ancak son zamanlarda pazarlama sektörünü kasıp kavuran bir akıma dönüştü. Kimi markalar ardı ardına CGI kampanyaları yayınlamaya başladı, kimileri ise AR’ı sundukları deneyimlere entegre ederek katma değer sağlamaya ve tüketicinin “eğlence” ihtiyacını karşılamaya odaklandılar. Ancak bu sadece başlangıç… Özellikle birbiri ardına tüketiciyle buluşan çok marifetli gözlükler yeni bir dünyaya adım attığımızı gösteriyor. Peki, bu yeni dünya pazarlama sektörüne ne vadediyor? Artırılmış gerçeklik teknolojilerinin pazarlama sektörünün geleceğini nasıl şekillendireceğini Tooken.io. Co–Founder’ı Orkun Bulut liderliğinde mercek altına aldık…
Pazarlama sektörünün ilk AI eğitimi: “Marketing Türkiye C-Suite AI Akademi”
“Yapay Zekanın Medya ve Yaratıcılık Dünyasındaki Rolü” ana temasıyla pazarlama sektörüne özel olarak tasarlanan ilk AI eğitimi “Marketing Türkiye C-Suite AI Akademi”nin ilki yoğun bir katılımla gerçekleşti… Pazarlama sektörünün üst düzey yöneticileri için özel olarak tasarlanan “AI Akademi”de dört gün boyunca uzman isimler ve vaka çalışmalarıyla yapay zekanın pazarlama süreçlerinde nasıl kullanılacağı uygulamalı olarak ele alındı. Dört modülden oluşan eğitimlerin içeriği Marketing Türkiye, Deloitte Türkiye, Kuantum Araştırma, Kaju İstanbul, OPN Forte, TVekstra ve Crescendo Analytics tarafından hazırlanırken eğitimler Türk Eğitim Vakfı Workshop’ı ile tamamlandı…
Dünyayı giydiren Türk markaları
Dünyaya ihraç ettiğimiz ürünler arasında hazır giyim üçüncü sırada yer alıyor. Yarattığı ekonomik değerin yanı sıra sektör için “ülkemizin dünyaya açılan kapısı” demek de mümkün. Veriler ışığında hazır giyim sektörünün ihracat karnesini incelerken, dünyayı giydiren Türk markalarının ihracat rakamlarını mercek altına aldık. Sektörün önde gelen paydaşlarıyla da Türk hazır giyim sektörünün gelecek hedeflerini konuştuk.
Toplum holdinglerden ne bekliyor?
Gerek yarattıkları istihdamla gerekse de üretim güçleriyle holdingler, ekonominin ve iş hayatının tam da merkezinde konumlanıyor. Peki, toplum holdinglerden neler bekliyor? Hangileri KSS’leriyle fark yaratıyor? Holdingler ve alt şirketleri toplumda ne kadar tanınıyor? Dahası Türk ekonomisine en çok hangilerinin katkı verdiği düşünülüyor? Hepsi ve daha fazlasının yanıtları Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Holdingler ve Markalar” araştırmasından geliyor…
Sürdürülebilir başarının sırları
Başarı, neredeyse tüm şirketlerin hedeflediği ancak sadece bazılarının elde edebildiği bir yolculuk. Ancak başarıyı sürdürmek ve uzun vadeli bir liderlik konumuna ulaşmak, şirketler için adeta bir challenge. Peki ama başarıyı sürdürülebilir kılmanın yolları neler? Yıllardır liderlik koltuğunu kaptırmayan markalar neleri doğru yapıyor? Yanıtları sektöründe rakiplerini geride bırakarak zirveye demir atan markaların CEO’larından aldık…
Beyaz yakalılar konuşuyor: “Orta sınıf ölmedi…”
Pek çokları “beyaz yakalı olmak artık çekici değil, beyaz yakalılar güç kaybediyor, beyaz yakalılar mutsuz” dese de bu sözler pek de gerçeği yansıtmıyor. Zira Marketing Türkiye adına Sia Insigts’ın gerçekleştirdiği araştırmaya göre beyaz yakalıların yüzde 73’ü kendini mutlu hissediyor! Evet ekonomiden yana yüzleri gülmüyor, çok çalışmaktan sevdiklerine vakit ayıramıyorlar ancak kendilerini sürekli geliştiriyor ve yeni fırsatları araştırıyorlar. Bir yandan da orta sınıfı yaşatıyorlar. Peki, beyaz yakalıların en belirgin özellikleri neler? Hayallerinde neler var? Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar hangileri? En çok hangi şirkette çalışmak istiyorlar? Yanıtlar Marketing Türkiye Mayıs sayısında…
Altın mı kumar mı?
Geleneksel finansal sistemlerin sınırlarını zorlayan ve ekonomide yeni bir çağa göz kıpan kripto paralar son yılların en tartışmalı ve heyecan verici konularından biri haline geldi. Geleneksel paralara alternatif olarak geliştirilen ve blockchain teknolojisiyle desteklenen bu dijital varlıklar, dünya çapında büyük bir ekonomik değişimin ayak sesleri gibi. “Yatırımcılarını batıracak” ya da “ekonomiyi kurtaracak” yorumlarına aldırış etmeden geleneksel bankacılık sistemlerinin de sınırlarını zorlayan kripto paralar, finansal işlemlerin daha hızlı bir şekilde yapılmasına da olanak tanıyor. Bir yandan büyük fırsatlara ve yeniliklere gebe olan kripto paraların riskleri de yok değil. Dalgalanan fiyatları, güvenlik endişeleri ise bu risklerin başında geliyor. Peki sektörü nasıl bir gelecek bekliyor? Uzmanlar kripto paranın geleceği hakkında ne düşünüyor?
E-ticarette yapay zeka devrimi başlıyor
Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit için geri sayım başladı… Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleştirilen zirve bu yıl “Generative E-Commerce” ana temasıyla yapay zekayla şekillenen yeni döneme odaklanacak. 15 Mayıs’ta Wyndham Grand Istanbul Levent’te altıncı kez düzenlenecek olan etkinlikte, en son trendler başarılı örneklerle birlikte aktarılacak. E-ticaret liderlerinin ilham veren sunumlarına sahne olacak zirve ECHO Awards ile, “E-ticaretin En İyileri”ni ödüllendirilecek.