Küresel oyun pazarında duraklama devri sona erdi, peki fırsat nerede?
Geçtiğimiz bir buçuk yıl mobil oyun endüstrisi için kolay olmadı, ancak Adjust ve Applovin’in yayınladığı yeni rapor tünelin sonundaki ışığı ve hatta daha parlak günleri işaret ediyor. Raporu değerlendiren Adjust Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Satış Direktörü Başak Zerman büyümenin gerçekleştiği alanlara dikkat çekerken “Oyun geliştiricileri, doğru araçları kullanarak ve yapay zeka ile birlikte kişiselleştirme gibi yeni teknolojilere odaklanarak daha fazla oyuncuya ulaşabilirler” diyor. Öyleyse gelin önce rakamlara mobil oyun pazarına daha yakından bakalım ardından da uygulama büyümesine hız katmak isteyenlerin takip etmesi gereken adımları inceleyelim.
Rakamlar mobil oyun pazarına ilişkin olarak neler söylüyor?
- Oyun uygulamalarının kurulumları ve oturumları, 2023’te pek olumlu bir tablo çizmedi. Kurulumlar yüzde 2 ve oturumlar yüzde 7 düştü. Ancak 2023’ün dördüncü çeyreğinde kurulumlar yıllık bazda yüzde 7’lik bir artış gösterdi ve bu trendin devam edeceği düşünülüyor.
- Ocak 2024’teki oturumlar, Ocak 2023’e göre yüzde 3 yüksekti. 2023’te yıllık bazda büyüme (kurulumlarda yüzde 7 ve oturumlarda yüzde 1) gören tek bölge LATAM olsa da, dördüncü çeyrek önemli ölçüde daha iyi bir seyir izledi.
- APAC bölgesindeki kurulumlar yıllık bazda yüzde 3, EMEA’daki kurulumlar yüzde 12 ve Kuzey Amerika’daki kurulumlar yüzde 6 artış gösterdi ve LATAM, dördüncü çeyreği yüzde 19’luk bir artış ile tamamladı.
Uygulama büyümesine hız katmak ve yeni seviyelere ulaşmak için neler yapılmalı?
- Mobil oyun geliştiricileri, stüdyoları ve pazarlamacıları için başarının sırrı, her zaman olduğu gibi yüksek doğruluklu analitiğin yanı sıra kullanıcı kazanımı ve ölçümlemesinde veriye dayalı bir yaklaşım gerektiriyor.
- Olağanüstü yüksek büyüme döneminin sona erdiği ve getirilerin artık o kadar kolay olmadığı günümüzde, başarı ve ölçeklendirme için yeni bir çerçeveye ihtiyaç var.
- Neyin değiştiğinden daha çok nasıl değiştiğine bakmalısınız. Pazarlamacılar daha önce yatırım getirisini sağlamakta ihtiyaç duydukları yüzdeleri elde etmek için son derece ayrıntılı verileri kullanıyorlardı, artık benzer bir büyümeyi cihaz-seviyesi veriler olmadan sağlayan yeni nesil, gizlilik odaklı teknoloji çözümlerini kullanmak kritik bir önem taşıyor. Benzer bir şekilde, kullanıcıların en üst seviye deneyimlere dair beklentileri arttıkça, kişiselleştirme için kreatifleri uygulama içi deneyimlerle daha iyi bir araya getiren jeneratif AI’dan yararlanmak sadece CTR’ı değil, kullanıcı tutma oranını ve LTV’yi de artırıyor.
- Hibrit casual gibi yeni türler, oyunlarına uygulama içi monetizasyon unsurlarını ekleyerek ciroyu birçok KPI’da önemli ölçüde artırabildiklerini gösterdi. Hibrit monetizasyon gibi yaklaşımlar ile ciro akışları uygulama içi alışveriş, reklam cirosu ve abonelikler genelinde çeşitlendirilebilir ve tek bir oyun geniş bir yelpazedeki segmentlere hitap edebilir. Bu esnekliği benimseyerek her kurulumdan elde edilen ciroyu en üst düzeye çıkarabilirsiniz.
- Stüdyolar ve pazarlama ekipleri, reklam ve monetizasyona dair yeni teknolojileri ve yaklaşımları benimsedikçe, mobil oyun endüstrisindeki rakamların 2024 ve sonrasında genel olarak pozitif yönde ilerlemesini bekliyoruz.
- Gizlilik alanındaki değişiklikler ve bu değişikliklere çözüm olan araçlar ile her zaman rekabetin bir adım önünde olabilirsiniz. Ayrıca reklam/kreatiften sonraki oynanışın ilerleyen aşamalarına kadar daha kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimleri (platformlar-arası oyunlar dahil) sunabilir ve bu sayede oyun sektöründeki büyümenin ön saflarında yer alabilirsiniz.
- Kesin olan bir şey var ki, oyunlara ve mobil oyunlara gösterilen ilgi her zamankinden daha yüksek. Başarı, bu kullanıcılara nasıl ve nerede ulaştığınızın yanı sıra onlara uygun ve özelleştirilmiş deneyimleri etkili bir şekilde sunmanıza bağlı olacaktır.
Güncel Haberler