Sosyal medyada hangi markalar fark yaratıyor?
Markaların sosyal medya mecralardaki performansını istatiksel olarak ölçümleyen SocialBrands’in mayıs ayı sonuçları belli oldu!
Markaların dijital varlığı, etkileyici bir pazarlama stratejisinin temelini oluşturuyor. Bu stratejinin kilit unsurlarından biri olan sosyal medya platformları ise doğru bir şekilde kullanıldığında, markalara hedef kitlelerine ulaşma ve etkileşimli iletişim kurma imkanı sağlıyor. Binlerce marka, rekabetin yoğun olduğu sosyal medya ortamında öne çıkmak için büyük çaba harcıyor.
BoomSonar tarafından sunulan SocialBrands, aylık olarak markalar için Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesini gerçekleştirerek skorları ve sektörel sıralamaları paylaşıyor. Hayran sayısı, hayran artışı, ileti türleri, etkileşim ve etkileşim türleri gibi 30’dan fazla istatistiksel kriter doğrultusunda tamamen veriye dayalı olarak ölçümlenen performans sonuçları, markaların Facebook, X ve Instagram mecralarında ne kadar başarılı olduklarını yansıtıyor.
Zirvede Netflix, Baykar, ve Aselsan rüzgarı esiyor
SocialBrands Mayıs Top100 listesinin zirvesinde platformundaki içerikler hakkında yaptığı etkileşimli ve eğlenceli paylaşımlarla öne çıkan Netflix gösterdiği yüksek performansla birinci sırada yer aldı.
Baykar savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çekmeye devam ederek Top100 listesinin ikinci sırasında yer alan marka oldu. Savunma sanayisi alanındaki bir diğer marka olan Aselsan tüm mecralarda sergilediği yüksek performansla üçüncü sırada yer aldı.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
23 Nisan coşkusu sosyal medyayı ele geçirdi
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı bu yıl markaların gündemindeydi. SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından 23 Nisan için 10 binden fazla içerik paylaşımı yapılırken, bu içerikler toplamda 2 milyon 140 bin etkileşim elde etti.
QNB Finansbank, 23 Nisan’a özel hazırladığı duygusal reklam filminde, “Eğitimin gittiği her yer bayram olur” mesajıyla eğitimin önemini vurguladı ve sosyal medya kullanıcılarının yüksek beğenisini kazandı.
LC Waikiki ise 23 Nisan’a özel hazırladığı eğlenceli reklam filmiyle beğeni topladı.
Pegasus Hava Yolları bu yıl çalışanlarının çocuklarının bayramlarını, onları havalimanında, uçak içinde ve kokpitte ağırlayarak kutladı. Bu eğlenceli anları paylaştığı sosyal medya içeriğiyle ise kullanıcıların beğenisini kazandı.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri kazananları belli oldu!
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards kapsamında markaların sosyal medya performansları, yarışmanın SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümü altında tamamen istatiksel olarak değerlendiriliyor. Yarışmanın başvuru gerektirmeyen bu bölümün bu yıl markaların 1 Nisan 2023 ile 1 Nisan 2024 dönemindeki SocialBrands puanları değerlendirilerek her sektörün en başarılı markaları belli oldu.
Kazananların 24 Haziran’da Hilton Bomonti Hotel’de gerçekleşecek görkemli ödül töreniyle ödüllerine kavuşacağı SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Brandverse Awards hakkında detaylı bilgi için TIKLAYIN!